Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Primeran takaiskarin yläpää

Aloittaja Esko, maaliskuu 10, 2013, 15:35:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Esko

Auto on 2000 malli ilmeisesti p11 ? ,ensin alkoi pakoputki vuotamaan, kun ei sitä tullut korjattua..., niin alkoi takaa kuulua kolinaa, no oletus oli että se pakoputki siellä kolisee, no eilen vaihdoin ne putket, takapönttö ja,väliputki missä ne reijät varsinaisesti oli , iskarin kohdalla yläviistoon , kolina ja natina vain jäi, tuntuu kuuluvan iskarin yläpäästä , oma epäilys on että kuumat pakokaasut on sulattaneet sieltä jotain kumista? Motonetin hinnastossa on joku korjaussarja, tosin kuvaus on vähän epämääräinen (eteen/taakse, eteen) hinnasta (9,50) se tuskin kovin paljon sisältää, joten se varsinainen kysymys: onko siellä joku vulkanoitu osa joka hajonnut vai mahtaisiko selvitä em. korjaussarjalla 18-1770

joreeni

Toi korjaussarja ei liity siihen hommaan. Mulla kolisi ja natisi sen iskarin yläkiinnitysosa. Uusi osa olis ollu alkuperäisenä jokusen satasen, saksasta tilattuna ~120e, no korjasin vanhan isoilla prikoilla. Laitoin yv:llä linkin missä kuvia hajonneesta osasta ym..

Esko

Kiitos linkistä, oppii uutta, mutta tieto lisää tuskaa...
Ilmeisesti laitoit ison prikan, jossa on reikä on saman kokoinen kuin ylemmässä kupissa alemman kupin sisään?
Onko jousi kovin jäykkä, eli tarviiko etsiä puristimet?
Kun noita kuvia katselin, niin en muista että olisin nähnyt "omassa" tuota suojakumia... olisko ne pakokaasut olleet niin kuumia vielä tuolla, tosin onhan se sellainen potero, ettei ajoviimakaan niin vaikuta...

Simm

LainaaKiitos linkistä, oppii uutta, mutta tieto lisää tuskaa...
Ilmeisesti laitoit ison prikan, jossa on reikä on saman kokoinen kuin ylemmässä kupissa alemman kupin sisään?
Onko jousi kovin jäykkä, eli tarviiko etsiä puristimet?
Kun noita kuvia katselin, niin en muista että olisin nähnyt "omassa" tuota suojakumia... olisko ne pakokaasut olleet niin kuumia vielä tuolla, tosin onhan se sellainen potero, ettei ajoviimakaan niin vaikuta...


En tiedä P11:sta, mutta P10:stä sen koko tolpan voi tipauttaa jousia kokoonpuristamatta. Alapää vain irti ja sitten yläpää..

joreeni

Juurikin niin laitoin sen prikan. Tämän näköinenhän se osa ehjänä olisi:


Takapään tolppien avaamiseen tarvii kyllä jousenpuristimet (etupäähän ei). En usko että pakokaasuilla on vaikutusta ollut, mullakin oli vanhat suojakumit ihan haurastuneet ja pelkkiä rippeitä jäljellä..

eloz

Purkaamoilta noita saa 40e, ja on helppo todeta kunto, ettei osta skeidaa.
     

Esko

Joo ei ainakaan kuumuudella ole tekemistä..., juuri kävin viskaamassa vanhan putken lavalle, väliputkessa oli hyväkuntoinen walkerin varaosalappu, paperista...

Volmari

siis hetkinen miksi en taas tajua yhtään mistä te puhutte.. kuvassa on iskaritolpan yläpää mikä menee runkoon kiinno joo.

itselläni tuossa kuvassa kiiltävänä näkyvä osa helisee ihan omaa sooloa siellä iskarin tolpassa jousen sisäpuolella. eli puuttuuko multa sieltä jotain vain onko kyse vain rikkoontuneesta suojasta??
- Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly -

Nissan Primera P11-144 -00
-
Toyota Avensis -03
Ford Escort -95
Ford Escort -92
Ford Escort -88
Audi 88 2.2i -86

NNisti

#8
Julkiseksi nyt kaikki tieto eikä mitään YV-salailua  8-)
Siis tuon harmaan osan ympärillä/alla on kumea jota vasten jousi tulee ja se sitten murenee pois ja jousi/tuo harmaa osa alkaa kolisemaan siellä ku töyssyistä ajelee? Missä kilsoissa nämä alkaa oleen lopussa?

Itsellä kolisee etupäässä ainakin toisen puolen pystytukivarren laakerit mutta takaata en vielä tiedä ku tuntuu että kolahtelee kummallakin puolella vuorotellen. En ole vielä jaksanu katsoa minkälainen systeemi siellä on mutta motonetti ainakin kaupittelee sinne taaksekin vakaajan yhdystankoja että kaipa joissain sitten sellanenkin löytyy. Mites yleinen vika on pitkittäisen takatukivarren etuhelat, ei ainakaan näyttäs olevan erikseen myytävänä? Takaiskaritkin lienee heikkoa kamaa ja voi kolista?
Primera P11 GX Sportdeck -98 ga16de

Volmari

Se mulla tässä hämääkin.. että pitäisikö tuon kiiltävän kupin olla kiinni tuossa harmaassa mötissä mihin jousi asettuu?? jos ei muuta niin possuliimakeissi tulee tästä :D
- Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly -

Nissan Primera P11-144 -00
-
Toyota Avensis -03
Ford Escort -95
Ford Escort -92
Ford Escort -88
Audi 88 2.2i -86

NNisti

#10
http://cleverlog-autoteile.de/product-ger-13747-Federbeinstutzlager-MAGNUM-TECHNOLOGY.html juuno eipä olis paha uutena muttei nyt sitten saksankieli senvertaa taivu että sais selville toimittaako nuo vaan kotimaahansa... yleensähän tuppaa oleen niin että jos näyttää liian hyvältä (halvalta) niin ei saa tänne asti.  ::)
Primera P11 GX Sportdeck -98 ga16de