Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

primeran sisätilanvalo

Aloittaja primera_p11, huhtikuu 11, 2013, 16:01:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

primera_p11

elikkäs auto primera p11 -97 2.0 SLX.
Sisätilanvalo ei sammu ja keskuslukitus ei toimi. Mistä vikaa kannattaisi etsiä?

Jylppy

Toimiiko se keskuslukitus ollenkaan, vai vain joissakin ovissa?

Tsekkaa läpi ensin kaikki ovien sisävalokatkaisijat, ei olis eka kerta kun joku niistä on rikki. Kuskin ovea käytetään eniten, joten siitä lähtisin liikkeelle.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

primera_p11

missään ovessa ei keskuslukitus toimi. en tiedä niistä oven katkaisimista kun mittariston merkki valo kuitenkin sammuu kun oven laittaa kiinni.

Jylppy

Tähän väliin tyhmä kysymys, kai se sisätilan valon katkaisija on siinä asennossa, että valojen pitäisi sammua ovien mukaan..?
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

primera_p11

kyllä on ja virrat kun kääntää päälle niin sisä valo sammuu.

primera_p11

mistä mahtaa löytyä keskuslukituksen boksi ja sulake?
onko keskuslukitukselle vielä jossain rele?

Totenkopf

-14 Juke 1.6 DIG-T
-88 VAZ 21013 (kesäauto)
-88 VAZ 2104 (projekti)
-90 VAZ 21051 (projekti)

primera_p11

kiitoksia yllä olevasta ja vielä mietityttää et onko keskuslikutukselle vielä relettä ja sulaketta?

Cedricisti

Lainaaelikkäs auto primera p11 -97 2.0 SLX.
Sisätilanvalo ei sammu ja keskuslukitus ei toimi. Mistä vikaa kannattaisi etsiä?


Kuskin ovikytkin, väittäisin, että sinne tulee kaksi johtoa jotka  maadoittuvat oven auetessa, toinen on kattovalolle ja toinen mittaristolle ym elektroniikalle, kuten myös keskuslukitusboksille... Näin se Ainakin S14 korisessa on, taitaa olla muuten Hiacessakin.

Irrotas ovikytkin ja kokeile uudelleen.

primera_p11

Kuskin ovikytkin, väittäisin, että sinne tulee kaksi johtoa jotka  maadoittuvat oven auetessa, toinen on kattovalolle ja toinen mittaristolle ym elektroniikalle, kuten myös keskuslukitusboksille... Näin se Ainakin S14 korisessa on, taitaa olla muuten Hiacessakin.

Irrotas ovikytkin ja kokeile uudelleen.

Pittää koittoo seuraavaksi tuota ja kiitos vinkistä.

Totenkopf

Lainaa


Kuskin ovikytkin, väittäisin, että sinne tulee kaksi johtoa jotka  maadoittuvat oven auetessa, toinen on kattovalolle ja toinen mittaristolle ym elektroniikalle, kuten myös keskuslukitusboksille... Näin se Ainakin S14 korisessa on, taitaa olla muuten Hiacessakin.

Irrotas ovikytkin ja kokeile uudelleen.

Voisikohan tämä samainen kytkin aiheuttaa sen, että esim. pesun jälkeen napsauttaa hirmu herkästi ovet itsestään lukkoon? Etenkin jos satut jättämään avaimet virtalukkoon. Nimim. 80km suuntaansa vara-avaimia hakenut. Vain onko keskuslukolle sitten ihan omat härpäkkeensä?
-14 Juke 1.6 DIG-T
-88 VAZ 21013 (kesäauto)
-88 VAZ 2104 (projekti)
-90 VAZ 21051 (projekti)

Cedricisti

Lainaa

Voisikohan tämä samainen kytkin aiheuttaa sen, että esim. pesun jälkeen napsauttaa hirmu herkästi ovet itsestään lukkoon? Etenkin jos satut jättämään avaimet virtalukkoon. Nimim. 80km suuntaansa vara-avaimia hakenut. Vain onko keskuslukolle sitten ihan omat härpäkkeensä?


Kuskin ovessa on ainakin avainpesän yhteydessä mikrokytkin joka todennäköisesti maadoittamalla avaa / lukitsee ovet, eli saako se vettä sitten pesun yhteydessä, vai onko oven paneelissa vielä erikseen nappula keskuslukitukselle? Joskun näiden ohjausboksi on kuskin oven sisällä ja alttiina vedelle.

Totenkopf

Lainaa


Kuskin ovessa on ainakin avainpesän yhteydessä mikrokytkin joka todennäköisesti maadoittamalla avaa / lukitsee ovet, eli saako se vettä sitten pesun yhteydessä, vai onko oven paneelissa vielä erikseen nappula keskuslukitukselle? Joskun näiden ohjausboksi on kuskin oven sisällä ja alttiina vedelle.

Ihan karvalakkimallin GX primerasta on kyse, eli ei ole nappeja ovessa. Pitääpä syynäillä tarkemmin asiaa jahka ehtii. Rupeaa vähän pännimään kun tuli viimekerralla ajettua 160 kilometriä yhteensä avaimia hakiessa ku ovet napsahti lukkoon...
-14 Juke 1.6 DIG-T
-88 VAZ 21013 (kesäauto)
-88 VAZ 2104 (projekti)
-90 VAZ 21051 (projekti)