Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Nissa Synny 1.6 slx -89: käynnistys ongelmat

Aloittaja storm5, maaliskuu 30, 2013, 14:00:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

storm5

moro

1.tollanen nissani on 2.autona. talven aikana ilmennyt seuraavanlainen ongelma kymmenkunta kertaa:
kun sammuttaa koneen lämpimänä ja nopean kauppareissun jälkeen  tulee takas niin ei käyntiin sitten millään. startti pyörittää hyvin mutta kipinää ei tunnu löytyvän. 10-30sekunnin jälkeen alkaa löytymään kipinää hiljakselleen ja sit käyntiin. tämä siis vain lämpimänä (pois luettuna eilinen).

muuten käynnistyy kuin palmun alta oli pakkasta -5 tai -25 roikalla tai ilman.
tulpat,tulpan johdot ja virranjakaja uusittu vuos sitten.


2. flekti: eli ei lähde pyörimään, vasemmasa laidassa on se flekti rele, releen otin pois ja johdon pätkällä 2napaa yhteen ja flekti pyörii. mistä se lämpötila anturi joka nappaa flektin pyörimään löytyis?

3. bensavalo palanut tai anturi vika. pääseekö mittariston valoa vaihtamaan helpolla? anturi jos rikki niin ei taida sekään olla sen helpoimmassa paikassa:)

Desperate child

Lainaamoro

1.tollanen nissani on 2.autona. talven aikana ilmennyt seuraavanlainen ongelma kymmenkunta kertaa:
kun sammuttaa koneen lämpimänä ja nopean kauppareissun jälkeen  tulee takas niin ei käyntiin sitten millään. startti pyörittää hyvin mutta kipinää ei tunnu löytyvän. 10-30sekunnin jälkeen alkaa löytymään kipinää hiljakselleen ja sit käyntiin. tämä siis vain lämpimänä (pois luettuna eilinen).

muuten käynnistyy kuin palmun alta oli pakkasta -5 tai -25 roikalla tai ilman.
tulpat,tulpan johdot ja virranjakaja uusittu vuos sitten.


2. flekti: eli ei lähde pyörimään, vasemmasa laidassa on se flekti rele, releen otin pois ja johdon pätkällä 2napaa yhteen ja flekti pyörii. mistä se lämpötila anturi joka nappaa flektin pyörimään löytyis?

3. bensavalo palanut tai anturi vika. pääseekö mittariston valoa vaihtamaan helpolla? anturi jos rikki niin ei taida sekään olla sen helpoimmassa paikassa:)

1. Eihän se kastele tulppia? Onko vika siis ilmenny vasta nyt kevään tullen? Aikaisemmin pelannu hyvin?  Haiseeko bensa?

2. Flektin lämpötila-anturi on muistaakseni jäähdyttimes..

3.Ei pitäis olla paha homma purkaa mittaristoo, muistaakseni piti ottaa ratin/virtalukon ympäriltä ne muovit pois, ja korkeussäädettävän ratin piti kai olla ala-asennossa, sit lähtee se mittarin lippa irti muutamalla ruuvilla (ja tais olla parin katkasijan johdot mitkä piti irrottaa) ja sit tais päästäki jo mittariston kiinnitysruuveihi käsiks ja vetää mittaristoo ulos niin että saa johdot irti, saa mittariston irti ja sit pääsee polttimot vaihtaa. Vika saattaa olla myös niissä kuparisissa johtimissa mittariston takana.

En mene sitte noista ohjeista takuusee, useampi vuosi kun olen sunnysta mittariston purkanu ja nimenomaan siis N13 koppasesta, mutta ei se kuitenkaan ollut mikää kovin ihmeellinen homma, tais eniten harmaita hiuksia aiheuttaa niitten kytkimien johtojen kanssa puljaamine..
Polttoaineen pinnankorkeuden anturille pääsee takapenkin alta käsiks, mutta en oo koskaa ottanu irti.
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

storm5

ei haise bensa normaalia enempää. vika ollut läpi talven. motonetin  tiskillä ehdottelivat sytytyksen ohjausboxin vaihtoa, mites puola voisko se olla menossa?

polttoaineen kulutuskin on mielestäni aika korkealla,jossain tais lukia et puolan vaihto vois auttaa polttoaineen kulutukseen,tiä sitten.



bensavalo asiassa taidan kääntyä ensimmäisenä takapenkin suuntaan:)

js876

Lainaa
2. Flektin lämpötila-anturi on muistaakseni jäähdyttimes..
.

Muistaakseni E-koneissa flektin anturi on jäähdyttimessä ja GA-koneissa se on termostaatin/vesipumpun lähellä.

nissan-man

Automaattiryyppy temppuilee, nostaa kulutusta ym, kokeile lämpimänä käynnistää kaasupohjassa.. Tarkista myös kaikki alipaineletkut.
P10 GA16DS

Desperate child

Lainaa

Muistaakseni E-koneissa flektin anturi on jäähdyttimessä ja GA-koneissa se on termostaatin/vesipumpun lähellä.

Joo voi ollaki noin, prkl muistelin että se oli syylärissä, mutta siitä on kyllä 6 vuotta kun sen oon omaani vaihtanu...
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

js876

Lainaaei haise bensa normaalia enempää. vika ollut läpi talven. motonetin  tiskillä ehdottelivat sytytyksen ohjausboxin vaihtoa, mites puola voisko se olla menossa?

polttoaineen kulutuskin on mielestäni aika korkealla,jossain tais lukia et puolan vaihto vois auttaa polttoaineen kulutukseen,tiä sitten.





Kato ensin sytysennakko onko sulla Aurinkoinen GA koneella, olit laittanut otsikoksi SLX eli taitaa olla GA-sarjan koneella?

nissan-man

Lainaa

Kato ensin sytysennakko onko sulla Aurinkoinen GA koneella, olit laittanut otsikoksi SLX eli taitaa olla GA-sarjan koneella?
SLX ei kerro mitään, vaan vuosimalli. -89 tuli Ga-koneet
P10 GA16DS

Ruhvi

Veikkaisin kans tuohon 1 vikaan joko liiallista bensan saantia tai väsähtänyttä sytytyspuolaa. Liiallinen bensan saanti kyllä tuoksahtaa koppiin asti.

Aikanaan tappelin vastaavan vian kans, auton merkki kylläkin eri ja oli ruiskumoottorilla. Puolan ja sytkäyksikön vaihto auttoi.
Micra K10

storm5

noniin nyt on tullut kartoitettua vikojen aiheuttajat:

käynnistys ongelmaan hommaan uuden puolan,eiköhän tuo ongelma katoa sillä. ehdoteltiin myös sytytysboxia,missä tuo boxi sijaitsee onko se kuskin puolella tulipeltiä vasten ylhäällä (mun silmään ainoa ulkoinen boxi mikä vois olla tuo)vai virranjakajan sisällä?

flekti ongelma ratkeaa anturin vaihdolla. anturi löytyi vesipumpun lähistöltä. mikäs se toinen anturi siin vieressä on?johdot kulkee vierekkäin

bensavalo oli palanut,ei ollu kummoinen homma käyttää mittaristo irti.

Lainaa

Kato ensin sytysennakko onko sulla Aurinkoinen GA koneella, olit laittanut otsikoksi SLX eli taitaa olla GA-sarjan koneella?
miten sytytys ennakko katotaan? säätämiseen ei oo mitään hajua.

js876

#10
E13: 2 astetta EYKK
E16:4 astetta EYKK
GA14S: 2 astetta YKK jälkeen
GA16S: 0 astetta

Jokaiseessa arvossa on +- 2 astetta haynisin oppaan mukaan liikkumis varaa, muista katsoa mikä mylly on kyseessä!

Säätämiseen tarvitset ajoitus lampun ja kiintoavaimen ja oikeiden ajoitusmerkkien osumiseen oikeaan kohtaan :).

storm5

non niin nyt on puola vaihdettu...
ei vaan tainnut olla puolassa vikaa:)
ennen puolan vaihtoa aloin kattomaan alipaineletkujen järjestystä täältä http://nissan4u.com/parts/sunny/el_n13/1989_3/type_59/engine_electrical/vacuum_piping/
ja eihän ne letkut ollu lähellekään kuin kuva kertoo. no nyt ne on nuin. pari letku mietityttää ne jotka lähtee ilmanputsarin kopan pohjasta, toinen tulee kaasarin alempaan. ja toiselle en löydä mitään järkevää paikkaa. mihin nuo oikeen laitetaan?

samalla kun vaihdoin letkut niinkuin ne kuva osoittaa niin käynnistys ongelmat vaihtui käyntihäiriöiksi:

kylmänä käyntiin hyvin, kaasun kun päästää niin kierrokset tippuu mielestäni normaalia nopeammin alas.

kun vähänkään lämpeää niin mukaan astuu kaasua painettaessa empiminen,tukehtuminen välissä jopa paukkumista. kun kierrokset saa lähelle 2500-3000rpm niin siitten käynti on varmaa, ja uskaltaa lähteä tien yli vaikka rekka on tulossa 300m päässä:)

bensapumpun juuresta vuotaa,voisko liittyä tähän ongelmaan?
tuo voisko se olla tuo sytytys ennakko väärin,voi olla että tuota en uskalla itse säätää vaan pitää mennä  korjaamolle...

cedricfan

Lainaabensapumpun juuresta vuotaa,voisko liittyä tähän ongelmaan?
Vuotaa mitä? Öljyä vai bensaa? Tuskin kuitenkaan vaikuttaa käyntiin, etenkään öljyvuoto.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

Tero-75

Lainaa
bensapumpun juuresta vuotaa,voisko liittyä tähän ongelmaan?
tuo voisko se olla tuo sytytys ennakko väärin,voi olla että tuota en uskalla itse säätää vaan pitää mennä  korjaamolle...
Et ole edelleenkään kertonut millä koneella autosi on, mutta ainakin E-moottorin bensapumpun pohjassa on ns. juorureikä josta alkaa valumaan öljyä kun pumpun kalvo on pettänyt.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

storm5