Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Bluebirdin startti

Aloittaja Bluebird_van, tammikuu 08, 2013, 13:13:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Bluebird_van

MItähän kannattaa purkaa edestä pois jotta tuosta etuveto Luupäästä mahtuis startin irrottaamaan?

Muistaisko kukaan ?  :'(

mertsi1

eiks kannattais kattoo sinne pellin alle ja päätellä mitä on irrottamisen esteenä ja mitä ei? uudemman sukupolven luupäästä (primerasta) lähti startti alakautta pois jouhevasti.

clarkkent

Juu kyllä se sieltä pois tulee irrottamatta mitään ylimäärästä. Vähän joutuu miettiin missä asennossa sen saa ylös, mutta kyllä se sieltä letkujen välistä nousee.
BB SR20VET (GTI 05-06/2011)
BB CA18ET
Primera WP11-144 SR20 Sport+

Bluebird_van

NO joo vedet pois, vesiletku edestä niin lähtihän se.

näytti ekalla kerralla että pittää koko kone nostaa ensin pois ;D

Kait tuota saapi kysellä jos siellä ois ollut vaikka joku piilopultti
tulipellistä läpi ?

Bluebird_van

Startti purettu ja putsattu ja koe käytetty irrallaan.
No eipä taida olla edes oikean mallinen atratti kun ei saa kun yhdellä pultilla kiinni!!!

ihmekään jos ei satu hampaat kohdalleen,

startti on alennus vaihteella?

onko tuo oikea malli?
ca20 on kone

120ZZZ

kyllä ca20sen startti on kahdella pultilla kiinni.just vähän aikaa sitten purin tuollaisen tekniikan osiksi.
Finn vuodesta -87, 200SX -91 vuodesta -03(1/4 12.603s) ja b210 120y -76  http://star.kuvat.fi/kuvat/Th%C3%B6+Gr%C3%B6nster/

Bluebird_van

olikos siinä se vaihteisto/rattaat?

onhan tuosssa kahdelle pultille paikka, ne vaan ei satu mitenkään kohalleen

ettei tuohon minun autoon ole yritetty jonkun automaatin tai dieselin starttia laittaa?

NNisti

Lainaa
Kait tuota saapi kysellä jos siellä ois ollut vaikka joku piilopultti
tulipellistä läpi ?

Njoo nimimerkillä starttia b-vectrasta poies, toinen kiinnitysmutteri just ylhäällä piilossa vaikeimmassa paikassa oli joku huijaus 2-osanen pultti josta sain soheloitua mutterin pois, "pakko kai sen nyt lähtee" mutta kiinnihän se vielä sieltä oli. Tuli sitten riuhdottua niin että toinen korvake halki kun luuli että oli vaan niin tiukassa, kiva.  >:(
Primera P11 GX Sportdeck -98 ga16de

Bluebird_van

Korjatkaa jos olen väärässä, näytti boschin luettelossa siltä että se vaihteellinen olisi dieselin startti.

Alppu

Tehdaskunnostetunkin ehkä vielä saa:

SÄHKÖ JA POLTTOAINE / SÄHKÖJÄRJESTELMÄ / KÄYNNISTYS / KÄYNNISTINMOOTT.(VAIHTOLAITE)
Hintaan lisätään pantti joka palautetaan vanhaa korjauskelpoista starttia vastaan, jollei kyse ole kokonaan uudesta laitteesta
     Startti BlueBird U11/T12 *       13-2604      BB 1,6-2,0 U11 84->86 (ei D/Turbo/Automatic)     [1984 - 1986]      59.90 €      Pantti  20.00
     Startti BlueBird U11/T12 *       13-2604      BB 1,6 U11 86->90       (ei i/Automatic)                [1986 - 1990]      59.90 €      Pantti  20.00
     Startti BlueBird-T12 *               13-2624      BB 1,8/2,0 T12 86->90 (ei D/T/i/Autom/alennusvaihde) [1986 - 1990]      69.90 €      Pantti  20.00
     Startti BlueBird-Diesel 84- * 13-2605      BB-Diesel 84->91                                                [1984 - 1991]      129.90 €      Pantti  20.00

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Bluebird_van

Juu löytyy näköjään motonetistä?

tämähän mulla ois malli u11 wagoni ca20s koneella vm-88.

Bluebird_van

No niin startti irrallaan ja numeroiden perusteella väärä.

Menin purkaamolta hakemaan starttia ja löytyhän sieltä OIKEA!!

tässä minun autossa oli automaatin startti laitettu!??!!
selvisipähän sekin siellä purkaamolla.

oikeassa 8 hammasta ja väärässä oli 12 !!
miten tuo voinut toimia ? :D

Bluebird_van

Alppu

Lainaaautohan käy jo

Hienoa. :)

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

cedricfan

LainaaNo niin startti irrallaan ja numeroiden perusteella väärä.

Menin purkaamolta hakemaan starttia ja löytyhän sieltä OIKEA!!

tässä minun autossa oli automaatin startti laitettu!??!!
selvisipähän sekin siellä purkaamolla.

oikeassa 8 hammasta ja väärässä oli 12 !! miten tuo voinut toimia ? :D
Sillä, että alennusvaihteellisessa startissa sen sähkömoottorin akselin ei ole pakko olla samalla linjalla kuin itse startin akseli. Eli viemällä moottoria lähemmäs/kauemmas voi bendix-rattaan halkaisijaa muuttaa, jolloin hammaslukukin muuttuu.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40