Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Primeran etujarrulevyistä

Aloittaja Juudius, huhtikuu 17, 2013, 15:13:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juudius

Sellasta, kun tuossa vähän jarrurempan poikasta oon tekemässä, niin paljon saa olla minimi paksuus noissa primeran etujarrulevyissä? Ne on jäähdytetyt ja mauserilla mittasin, niin näytti paksuudeks 17mm, et joko noi kannattas vaihtaa!? Uudet ei ois arvokkaat, mut säästö se on pienikin säästö  :)
Primera p11 -97 ga16de

cedricfan

#1
Jos pikkusen tarkemmin kertoisit mimmoinen Primera...
Yleensähän se kulutusvara ei sittentosiaan ole kuin millin per puoli.

PS: jaa se olikin allekirjoituksessa, joka taasen ei näy kun lukee viimeisiä viestejä, ja painaa siellä vastaa-nappulaa... Uutena 22 mm ja vaihtoon kun 20 mm. "Pikkusen" jo mennyt yli hylkyrajaan siis!
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

Juudius

LainaaJos pikkusen tarkemmin kertoisit mimmoinen Primera...
Yleensähän se kulutusvara ei sittentosiaan ole kuin millin per puoli.

PS: jaa se olikin allekirjoituksessa, joka taasen ei näy kun lukee viimeisiä viestejä, ja painaa siellä vastaa-nappulaa... Uutena 22 mm ja vaihtoon kun 20 mm. "Pikkusen" jo mennyt yli hylkyrajaan siis!

Huhhuh.. Kukahan vaihtaa jarrulevyt, kun ne on kulunu vasta 2mm!? Aika ihme arvot lykätty noihinkin.. Tosiaan vaikka noi munkin levyt on kuluneet 17milliin, niin mun mielestä noi ois vielä ihan käyttökuntoset, tosin katsastus setä saattaa olla erimieltä  :-/
Primera p11 -97 ga16de

cedricfan

Paljonkos sillä sun autollasi on sitten mittarissa nyt kun ollaan jo ehdottomassa vaihtokunnossa?
Ja itsekin toteat että halpoja on, ja kestäähän jarrulevy silti yleensä parit palasarjat ennen vaihtorajaa.
Lisäksi kysehän on turvallisuusosasta, jolle taataan tuossa varma toiminta. Juu, kyllä se levy ihan oikeasti romahtaa kokoon kun tarpeeksi pintaa syödään. On nähty. Ja jäähdyttämättömästä saa levyn irtoamaan keskiöstä...
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

kurttu

On siinä sekin vaara ohuella levyllä ja loppuun kuluneilla paloilla, että mäntä tulee liian ulos sylinteristä ja nesteet tirskahtaa ulos.

Itte vaihdoin levyt siinä vaiheessa kun oli 20mm jäljellä ja levy näytti kieltämättä hyväkuntoiselta. Takana oli yli 200tkm, mutta vaihdon varsinainen syy oli tärinöiden eliminointiyritys. Ei auttanut levyjen vaihto..  >:(

Juudius

En tiedä paljon levyillä on ajeltu, mut mittarilukema on noin 250tuhatta.. Uudet palat mulla jo on, mut mietin vaan et vaihtasko uudet levyt samalla, ku noi mun silmiennähden on vielä hyvässä hapessa...
Primera p11 -97 ga16de

cedricfan

No se milliraja on siksikin, että silmä ei valehtelisi luulemaan hyviksi ;)
Veikkaisin, että toinen vaihto nyt, jollei historia ole pelkkää maantieajoa, jossa ei jarrulevyt kulu.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

Juudius

Onko mitenkä kokemuksia noista motonetin jarrulevyistä? Tohon mun primeraan saatavana kahdenlaista, 27.90e ja trw jarrulevy 39.90e.. Ei noilla hinta eroo oo hirveesti, mut mitähän eroo noissa muuten sit on?
Primera p11 -97 ga16de