Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Hullu vilkku Nissan Micra K10

Aloittaja Plussa, maaliskuu 16, 2013, 19:26:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Plussa

Micran oikea vilkku rupesi vilkkumaan kuin hullu. Vasen toimii normaalisti, myös hätävilkku toimii tasaisesti.

Vaihdoin valokatkaisimen toiseen, mutta ongelma ei hävinnyt. Ehdotuksia?

Cedricisti

Eikös tuo ole normaali vikailmoittimella varustettu vilkkurele, joka vilkuttaa nopeaa jos kuormaa ei ole tarpeeksi, eli siis yksi tai useampi vilkkupoltin on mykkänä?

E.P.

Liekkö kyse kuitenkaan "vikailmoittimesta"? Se on vaan joidenkin vilkkureleiden ominaisuus, että vilkuttaa tiheämmin, kun kuormaa on vähemmän. Semmoisiakin vilkkureleitä on, joiden vilkutustiheus ei ole riippuvainen kuormasta. No kuitenkin, polttimo sieltä on todennäköisesti rikki, jos vilkuttaa tavallista nopeammin. Luulisi kuitenkin, että polttimot on ensimmäiseksi tarkastettu, ennen katkaisijan vaihtoa?
Micra 1.0 Avec vm.1999

jip59

LainaaLiekkö kyse kuitenkaan "vikailmoittimesta"?
Tuohan juuri se "vikailmoitus"ominaisuus jonka tehtaanpaappa on releeseen rakentanut. Siis jos vilkun piirissä lamppuvika tms. virheellinen kuorma niin siitä tulee tuota kautta ilmoitus kuskille.  ;)
Exät: B10 -67, B10 -69, B110 -70, B110 -72, KLB110 -73, K11 -96, Nykyiset: K10 -89, K10 -87, K10 -93, K11 -97 "Ratamicra", N16 -03

Plussa

LainaaEikös tuo ole normaali vikailmoittimella varustettu vilkkurele, joka vilkuttaa nopeaa jos kuormaa ei ole tarpeeksi, eli siis yksi tai useampi vilkkupoltin on mykkänä?

Tarkistin, kaikki lamput ovat kunnossa. Outoa...

AkiH

Siis jokaisessa nurkassa vilkkui? Joskus ehjäkin polttimo osaa olla vilkkumatta vaikkapa hapettumisen seurauksena. Relevika tai johdoissa jotain häikkää?
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83