Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Nissan cherry madaltaminen! (laikalla)

Aloittaja mikcutin, helmikuu 05, 2013, 19:13:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mikcutin

tere. voisiko joku kertoa kokemuksia cherryn laikka madalluksesta? paljon uskaltaa ottaa pois ymsyms.. itse mietin että 2.5 edestä ja 2 kierrosta takaa? mitä muut ovat mieltä?

kiitoksia vastauksista!

ps; etutolpat pöydällä odottavat toimen piteitä ;)
Datsuni on voimaa, Turbo Datsuni on ylivoimaa!

mikcutin

ja oisko kellään tietoa tosta että mistä saa alustasarjoja cherryyn? vai kannattisko ihan tehä laikkasarja normiajossa?
Datsuni on voimaa, Turbo Datsuni on ylivoimaa!

Konzta_

alustasarjaa ei varmaan helpolla löydä jollei tee itse mutta,  H&R jousia saa mm. täältä: http://verkkokauppa.harline.com/fi/Automalli+kohtaiset+osat/Nissan/Sunny/134/Madallusjouset+CherrySunny+N12%2C+B11+182%3E86+HR+29620/2346

toimivat varmastikkin vähän paremmin vakioiskareiden kanssa kun laikatut jouset.. itte ajelen reilulla kädellä laikatuilla ja hyvin on päästy tähänki asti kyllä  ::)
B11 sedan '84

Tero-75

Madallusjousia lukuunottamatta ei mitään alustasarjoja ole saatavilla B11/N12 malleihin. Tosin asiallisesti tehdyt omavalmiste coil-overit pitäsivät olla katsastuskelpoiset, tosin tämäkin tuntuu olevan konttori- ja inssikohtaista meneekö läpi vai ei.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

mikcutin

niin elikkäs mitäs te sanotte tosta laikka madalluksesta? uskaltaako sitä harkitakkaan ettei ala datsuni pomppimaan sun muuta?
Datsuni on voimaa, Turbo Datsuni on ylivoimaa!

mikcutin

olisi nimittäin tänään tarkoitus laittaa laikka laulahman!.. oisko paha jos ottais 2.5Krs edestä ja 2 takaa? vai onko muilla kokemuksia cherryn tontituksesta?
Datsuni on voimaa, Turbo Datsuni on ylivoimaa!

Alppu

Lainaaolisi nimittäin tänään tarkoitus laittaa laikka laulahman!.. oisko paha jos ottais 2.5Krs edestä ja 2 takaa? vai onko muilla kokemuksia cherryn tontituksesta?

Vähän epäilen että hyvää tulisi, mutta kokemuksia odotellen..  :)

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

mikcutin

näimpä.. itellä 6cm kaaresta renkaan ylälaitaan.. 2 kierrosta tuntuu että se olisi jo liikaa? ite mittailin tossa iskaripaketti kasassa niin se olisi jo -60mm :O
Datsuni on voimaa, Turbo Datsuni on ylivoimaa!

mikcutin

Noniin, nyt on katkaistu edestä 2.5kierrosta.. Jousi jäi löysäksi auton ollessa ilmassa.. Pystyyköhän tonne tekemään mitään puslaa tms millä sen saisi kireäksi, vai haittaako se jos se on ylhäällä löysällä? Tai jotkin suojat ettei jousi pääse vahingossakaan irtoamaan.. Tarkoitan alapuolelle vähän korkeampaa kaulusta :)
Datsuni on voimaa, Turbo Datsuni on ylivoimaa!

Tero-75

Katsastuksessa puuttuvat tuohon jos jousi on löysällä ylhäällä, ja saattaahan se ajossakin jossain töyssyssä päästä lipeämään pois paikaltaan jos on liian löysä.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

mikcutin

Joo pitää vaihtaa jouset vuoden päästä leimalle..:) toivotaan parasta ja pelätään pahinta
Datsuni on voimaa, Turbo Datsuni on ylivoimaa!

mikcutin

http://aijaa.com/Vf0kAr siinä olisi vähän keulasta kuvaa.. perä on vielä madaltamatta..
Datsuni on voimaa, Turbo Datsuni on ylivoimaa!

RoadRacing

Itte ainaki vetäny reilusti vaa kemppiliimaa sellain et jousi pysyy alhaalta kii eikä hölsky. Sit hirveellä kurakelillä leimalle :P

toukopouko

LainaaItte ainaki vetäny reilusti vaa kemppiliimaa sellain et jousi pysyy alhaalta kii eikä hölsky. Sit hirveellä kurakelillä leimalle :P
Samma här. Tietysti parasta ois ennen ku rälläkkään kajoaa, niin kasata tolppa ilman jousta ja mitata paljon voi pätkästä jousesta, ilman että jousi jää löysälle, kun pyörä on ylhäällä.
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
B310, f-astra

StanLaurel

Iskarin vartta lyhentämällä pysyy vieterit paikoillaan.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

mikcutin

#15
tere, niin kempillä kiinni alalautaseen? :D.. noh, miksipä ei ;)
mitenkäs te oletta noita iskaritolppia lyhennelleet? neuvoja?
Datsuni on voimaa, Turbo Datsuni on ylivoimaa!

Alppu


Eikö tuosta jousituksesta tule hirveän löysä ja kamala ajettava?
Pohjaa vähänkin rajummassa ajossa?
Vai meneekö päätelmäni ihan metsään?  ;D

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Konzta_

ei suinkaan, omasta tuli kovinkin jäykkä :D mukava ajaa maanteillä mutta pottupelloille ei oo kyllä asiaa.
B11 sedan '84

mertsi1

#18
voi v*ttu teitin virityksiä... turvallista ja vakaata matkaa toivotan.

nissan-man

Lainaavoi v*ttu teitin virityksiä... turvallista ja vakaata matkaa toivotan.
Niin minäkin....  ::)
P10 GA16DS

mikcutin

emmie muuten muttako korkeanpaikan kammo o.O
Datsuni on voimaa, Turbo Datsuni on ylivoimaa!

Timppa

#21
mitäs vikaa itsetehdyssä alustassa varsinki jos jouset vaihtaa jäykempiin ja katkoo sitte sopivaksi? ::) ja jos jopa iskarit vaihtaa(tai muokkaa) lyhyempiin että jouset pysyy kiinni ylös tunkatessa ::)
(aina ei kyllä oo ollu nuinkaan) ;D

nimimerkillä n.12 vuotta rälläkkäalustoilla ajaneena kesät ja talvet datsunilla tottakai ;)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).datsun 720 king cap 4wd+2wdx2
datsun 220c -79&-77 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

mikcutin

mistä vehkeestä menis iskareita cherryyn? vähän matalempia tietenkin.. ja mitenkäs te oletta lyhennelleet noita vakio iskareita?
Datsuni on voimaa, Turbo Datsuni on ylivoimaa!

JacquelineVioletta

Lontoon kielellä löytyy tuolta australian foorumilta ihan päteviä ohjeita. Ja noita sarjoja sais ilmeisesti ihan rapakon takaa http://forum.n12turbo.com/viewtopic.php?t=138&highlight=lowering+suspension
P12 Primera 1.6 Visia Traveller '05, J30 Maxima VG30E AT '91, LE10 100A 1.2 '76, KPLE10 120A Coupé '73, WD21 VG30 Pathfinder

mikcutin

Datsuni on voimaa, Turbo Datsuni on ylivoimaa!

Tero-75

Ainakaan tällä hetkellä tuon topicin coilit valmistaneella firmalla ei ole sivuillaan listattuna muuta kuin jarrulevyjä. Ei tosin olisi iso vaiva jos laittaisin sähköpostia firmaan ja kysyisin onko sarjoja vielä saatavana ja millaiseen hintaan.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Tero-75

No niin, sähköpostia saatu from down under.

Tuo CMS Performance ei ole itse tehnyt noita settejä vaan on ne mittatilaustyönä teettänyt muualla joku vuosi takaperin ja kaikki ovat myös menneet lukuunottamatta yhtä settiä josta on jouset myyty erikseen. Nämä tietysti varasin itselleni jos hinta miellyttää ;)

Jos hinta taas ei miellytä niin joku muu saa minun puolestani ostaa ne.

Muistin tuossa juuri että taakse on B11/N12:een saanut Konilta jäykkyyssäädettävää iskaria, ja ainakin RallyRace on tehnyt mittatilauksena noita coilisettejä myös näihin. Hinta tosin oli jo muutama vuosi sitten lähempänä tonnia.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

nissan-man

Täytyy kyllä myöntää että itelläki on pieni jousien lyhennys laikalla käynyt mielessä.. En jaksa uutta aihetta tehä elikkä ois tommonen p10 primera, ja tyypillisesti perä hieman makaa alempana kuin keula, niin paljonhan tuosta kärsis ottaa etujousista pois ilman että tulee ongelmia katsastuksessa, ja sais vähä parempaan ryhtiin tuota.. :) ?
P10 GA16DS

Alppu

LainaaTäytyy kyllä myöntää että itelläki on pieni jousien lyhennys laikalla käynyt mielessä.. En jaksa uutta aihetta tehä elikkä ois tommonen p10 primera, ja tyypillisesti perä hieman makaa alempana kuin keula, niin paljonhan tuosta kärsis ottaa etujousista pois ilman että tulee ongelmia katsastuksessa, ja sais vähä parempaan ryhtiin tuota.. :) ?


Ryhdistä tiedä :) , mutta jos alkuun vaikka kierroksen?

Ei se kamala homma ole ottaa sitten toistakin jos tarve vaatii.

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

nissan-man

Lainaa


Ryhdistä tiedä :) , mutta jos alkuun vaikka kierroksen?

Ei se kamala homma ole ottaa sitten toistakin jos tarve vaatii.

Niinhänse taitaa olla että kokeilemalla selviää, kiekka pois ja tarvittaessa lisää... tai sit vaan vaihtaa taakse kuormajouset..
P10 GA16DS