Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Sunny, ei saa kierroksia alas

Aloittaja ES1866, helmikuu 06, 2013, 12:23:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ES1866

Moro,

Nissan Sunny N 14 sedan 1992 1,4 koneella ajettu 400 000.
eivät saaneet pakokaasutestistä läpi. kierroksilla kaikki hyvin mutta tyhjäkäynnillä ei onnistu, ei kuulemma saa tyhjäkäyntiä pudotettua niin alas että menis läpi??? Pistivät sitten kaikki sähkölaitteet päälle ja saivat sillai kierrokset alas ja autosta hyväksyttävät testitulokset  ;)
on tehny tätä ennekin, jolloin syynä ollut alipaineletkut. nyt kuulemma oli kaikki letkut kiinni? neuvokaa asiaa ymmärtämätöntä, pitäiskö hankkia uusi kaasari vai...?

Eki

Jylppy

Vaihda ne alipaineletkut. Kaikki. Ei siellä tarvi kummoinen halkeama olla, että alkaa kone sekoilla.

Ja vaihto kannattaa tehdä siten, että ostat pitkän pätkän letkua ja yksi kerrallaan vaihtoon - ei ainakaan mene sekaisin, mikä menee mihinkäkin.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

nissan-man

LainaaVaihda ne alipaineletkut. Kaikki. Ei siellä tarvi kummoinen halkeama olla, että alkaa kone sekoilla.

Ja vaihto kannattaa tehdä siten, että ostat pitkän pätkän letkua ja yksi kerrallaan vaihtoon - ei ainakaan mene sekaisin, mikä menee mihinkäkin.
Jep. Kun kerran sähkökaasutinvekottimesta on kyse niin ensimmäisenä alipaineletkut tutkimukseen. Ite olen kiristellyt kaikki letkujen päät nippusiteellä varmuuden vuoksi eikä minkäänlaista käyntihäiriötä ole havaittavissa, myös vivustot yms olen rasvaillut. Hyvin pelittää ja matka-ajossa 7l/100km keskimäärin, (kyseessä -91 primera 1.6)
P10 GA16DS

wanharouva

N14 kaasarissa on sellainen "ominaisuus" että lämpimänä tyhjäkäynti on n. 1100rpm, mutta kun pudottaa kaikki sähkölaitteet pois päältä (joskus tarvitsee jopa kääntää parkeille), tippuu tyhjäkäynti alle 1000rpm, jolloin voidaan ottaa päästötesti tyhjäkäynnillä.
Tätä olen useasta yksilöstä huomannut, ja ainakaan ex-sunnyyni ei alipaineletkujen vaihto auttanut. Enempää en kokeillut remonttia tehdä, koska omistani tyhjäkäynti tippui aina alle 1000rpm kun mikään sähkölaite ei ollut päällä.

Oletko kokeillut tiputtaa valot parkeille ja kaikki sähkölaitteet pois päältä? Alipaine letkujen vaihto voi tietenkin auttaa, kuten tuossa jo aiemmin mainittiinkin.