Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Datsun aloitti japanilaisten vyöryn

Aloittaja Datsuuna, lokakuu 15, 2012, 18:48:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Datsuuna



Klikkaamalla kuvaa sen saa suuremmaksi ja selvemmäksi.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

AkiH

Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

Datsuuna

Maaseudun Tulevaisuus (onko sitä ?)  :)
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

cedricfan

Pikkusen eestaas-tempovaa vaan tuo nykyinen maahantuonti on. Esimerkiksi NP300 oli vaivaiset kolmisen vuotta ohjelmassa, ja ainoa mitä tuo bangladesh-malli sai aikaan oli Navaran myynnin pienenemisen. Ja taisi tulla uusi harvinaisuus tulevaisuudessa ihmeteltäväksi ;D
Ja samaa vikaahan se on kaikissa pakuissa, malleja tulee & menee. Mutta samalla menee uskottavuuskin. Toisaalta esim Murano on hinnastossa jatkuvasti, vaikka myynti on aina ollut hyvin marginaalista :-?
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

Bomber

Mun mielestä kun Nissan rupes ranskiksien kanssa veljeileen niin päin vittua on menty.
Micra  Super S  90-
Mörkö S  Typerän tappaja 99-

micramies

Muuten hyvä artikkeli mutta rohkeimpana vetona pitäisin Jukea. Qashqai oli ilmeisen viisaasti suunniteltu malli kun on osoittautunut myyntimenestykseksi.

Datsun- / Nissan on niin yleinen merkki että useimmilla Suomalaisilla on varmaan jotain omakohtaista kokemusta merkistä.
Onhan noita Datsunia ja Nissania pyörinyt tuttavapiirissä ja itsekin ajanut, matkustanut ja omistanut Nissanin.
Uusi Micra kiinnosti kovasti kun olin miettimässä seuraajaa -01 Micralle, päädyin kuitenkin kokeilemaan jotain aivan muuta tällä kertaa.
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82

JJM

Samoilla linjoilla, nissanin kiinnostavuus loppuu siihen kun renault-yhteistyö alkoi. Seuraavaa käyttistä ostaessa pitää katella joku muu merkki. En käsitä miksei nissanilla ole normaalia perhefarkkua tms. ollenkaan tarjolla? Näitä mulkeron näköisiä möhköjä kylläkin.

BA

#7
No itseasiassa tässähän on nyt löydetty nimenomaan jonkinlainen selvä linja mallistossa kymmenen vuoden poukkoilun jälkeen.
Ja kun strategia on nimenomaan muuttua siitä perinteisestä taajama-suomen tuulipuku-tatsunista "urbanproofiksi" niin en näe tässä mitään ihmeellistä.
Vaikkei sitä suoraan sanota (ei kyllä peitelläkään), niin kyllähän autojen myynti on suunnattu täysin eri yleisölle kuin ennen. PK-seudulle ja isoihin kaupunkeihin se uppoaa, muualle ei yhtä hyvin. No, yli puolet suomalaisista asuu siellä, joten who cares?


Micra on ainoa "perinteinen malli" pikkuautoluokkaan. Kaavailtu ostajakunta on ihan eri kuin muilla malleilla. Markkinaosuus on kuitenkin ollut niin hyvä ja vakaa että mallin jatkolle on perusteet. Toisin kuin esim. viimeisen Primeran kohdalla oli. P12 jäi kaikista kilpailijoistaan, joka osa-alueella. Kuten almerakin. Micra on pysynyt samassa tahdissa, tai ainakin jäänyt vähemmän.

Notesta on tulossa uusi malli, vanhaa myydään jo alehintaan pois. Tämäkin olisi kymmenen vuotta sitten ollut todella outo malli, nyt on joka merkillä kilpailija. Täälläpäin näitä on uskomattoman paljon liikenteessä, joten ainakin paikallisesti tekee kauppansa?

Sitten tämä nykyinen varsinainen linja: Juke-Qashqai-Qashqai+2 (+2 lasketaan aina eri malliksi) -Murano =crossovereita joka kokoluokkaan. Ja kas kummaa, juuri tällä osastolla tehdään kaikki tulos. Murano myy huonommin, tottakai kun ei ole markkinaakaan, mutta kate on kohdallaan. Mutta nuo neljä muodostavat täysin suoran crossover-käännöksen vaikka vastaaville 90-luvun lopun malleille.
Micra=Juke, Almera=Qashqai, Primera=+2 ja Maxima=Murano. Se mitä ensin ja viimeksimainittu myynnissä häviävät, on kaksi keskimmäistä ajanut jo kovaa ohi.

Primeraa myytiin n.29000kpl koko mallihistoriansa aikana. Qashqait menee siitä kohta ohi. Ja malli on vasta 5-vuotias. ;)


Bisneksessä vain luvuilla on väliä, ja Nissanilla menee tuloksellisesti suomen ja pohjoismaiden markkinoilla paremmin kuin 20-vuoteen.
Eli ei mikään ihme että annetaan meidän vanhoilla romuilla ajavien rutista kun ei ole oikeaa mallia. Ei tietenkään ole, eihän ne ole meille suunnattukaan.

Bomber

LainaaNo itseasiassa tässähän on nyt löydetty nimenomaan jonkinlainen selvä linja mallistossa kymmenen vuoden poukkoilun jälkeen.
Ja kun strategia on nimenomaan muuttua siitä perinteisestä taajama-suomen tuulipuku-tatsunista "urbanproofiksi" niin en näe tässä mitään ihmeellistä.
Vaikkei sitä suoraan sanota (ei kyllä peitelläkään), niin kyllähän autojen myynti on suunnattu täysin eri yleisölle kuin ennen. PK-seudulle ja isoihin kaupunkeihin se uppoaa, muualle ei yhtä hyvin. No, yli puolet suomalaisista asuu siellä, joten who cares?


Micra on ainoa "perinteinen malli" pikkuautoluokkaan. Kaavailtu ostajakunta on ihan eri kuin muilla malleilla. Markkinaosuus on kuitenkin ollut niin hyvä ja vakaa että mallin jatkolle on perusteet. Toisin kuin esim. viimeisen Primeran kohdalla oli. P12 jäi kaikista kilpailijoistaan, joka osa-alueella. Kuten almerakin. Micra on pysynyt samassa tahdissa, tai ainakin jäänyt vähemmän.

Notesta on tulossa uusi malli, vanhaa myydään jo alehintaan pois. Tämäkin olisi kymmenen vuotta sitten ollut todella outo malli, nyt on joka merkillä kilpailija. Täälläpäin näitä on uskomattoman paljon liikenteessä, joten ainakin paikallisesti tekee kauppansa?

Sitten tämä nykyinen varsinainen linja: Juke-Qashqai-Qashqai+2 (+2 lasketaan aina eri malliksi) -Murano =crossovereita joka kokoluokkaan. Ja kas kummaa, juuri tällä osastolla tehdään kaikki tulos. Murano myy huonommin, tottakai kun ei ole markkinaakaan, mutta kate on kohdallaan. Mutta nuo neljä muodostavat täysin suoran crossover-käännöksen vaikka vastaaville 90-luvun lopun malleille.
Micra=Juke, Almera=Qashqai, Primera=+2 ja Maxima=Murano. Se mitä ensin ja viimeksimainittu myynnissä häviävät, on kaksi keskimmäistä ajanut jo kovaa ohi.

Primeraa myytiin n.29000kpl koko mallihistoriansa aikana. Qashqait menee siitä kohta ohi. Ja malli on vasta 5-vuotias. ;)


Bisneksessä vain luvuilla on väliä, ja Nissanilla menee tuloksellisesti suomen ja pohjoismaiden markkinoilla paremmin kuin 20-vuoteen.
Eli ei mikään ihme että annetaan meidän vanhoilla romuilla ajavien rutista kun ei ole oikeaa mallia. Ei tietenkään ole, eihän ne ole meille suunnattukaan.

Ennenmin ajan vanhalla romulla kun velka rahoitteellisella paskalla.
Micra  Super S  90-
Mörkö S  Typerän tappaja 99-

BA

#9
Lainaa

Ennenmin ajan vanhalla romulla kun velka rahoitteellisella paskalla.


Sama vika.
Mikään ei ole huonompi sijoitus kuin käyttöauto, oli se sitten uusi tai vanha. :)

Datsuuna

Lainaa


Sama vika.
Mikään ei ole huonompi sijoitus kuin käyttöauto, oli se sitten uusi tai vanha. :)

Nimenomaan raha kannattaa sijoittaa johonkin jossa se edes jotenkin säilyttää arvonsa mieluummin vielä lisääntyy kuten esim. omistusasuntoon, tonttiin tai metsäpalstaan vaikka  :)
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

AkiH

Mitähän sille Infinitin Euroopan invaasiolle tapahtui? Siinä mallistossahan olisi ollut vaihtoehtoja myös perinteisempään makuun.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

cedricfan

Jos sais veikata, niin sama kuin isoille Toyotille. Kun samalla sektorilla häärii jo liuta saksalaismerkkejä mutta Infinitillä ei ole samanlaista gloriaa, niin ei se kauppakaan kovin helpolla lähde käyntiin.
Lexuskaan mikään kultakaivos ole, vaikka noin 20 vuotta ovat olleet jo Euroopassa ja laatu tunnustetaan.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

micramies

Lainaa

Nimenomaan raha kannattaa sijoittaa johonkin jossa se edes jotenkin säilyttää arvonsa mieluummin vielä lisääntyy kuten esim. omistusasuntoon, tonttiin tai metsäpalstaan vaikka  :)

Ei kai autoja sijoitusmielessä kukaan ostakaan, onpahan vaan todella paljon arkielämää helpottava kulkuväline.
Auton hinnalla ei oikein omistusasuntoakaan saa, korkeintaan ehkä koirankopin tai leikkimökin :D

Pankkitilien korot on tällä hetkellä kyllä täysin olemattomat, näillä koroilla kannattaisi melkein velkaakin ottaa vaikka sitten uuteen autoon tai asuntoon :P Tietysti edellyttäen että työpaikka säilyy näinä YT-neuvottelujen aikoina...  ::)
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82

C 110 ratsuni

Kyllähän autoja ostetaan hyvinkin paljon sioitusmielessä.Ei tietenkään nykyajan autoja vaan vanhoja.Yksi esimerkki tutavapiiristä,-53 Buick Skylark,osto+remontti hinta noin 20.000eeroa auton kotimaassa myynti hinta pyörii 200.000 eeron hujakoilla,autoja jäljellä kaikkialla 273 kpl+jokunen tietämätön raato.
primera 2,0 sport -00

Alppu

Lainaa
Pankkitilien korot on tällä hetkellä kyllä täysin olemattomat, näillä koroilla kannattaisi melkein velkaakin ottaa vaikka sitten uuteen autoon tai asuntoon (tai johonkin) :P


Kannattaa varmaan kysyä Kreikan suunnalta tai vaikkapa Espanjasta hyviä sijoitusvinkkejä.  ;D

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu

LainaaKyllähän autoja ostetaan hyvinkin paljon sioitusmielessä.Ei tietenkään nykyajan autoja vaan vanhoja.Yksi esimerkki tutavapiiristä,-53 Buick Skylark,osto+remontti hinta noin 20.000eeroa auton kotimaassa myynti hinta pyörii 200.000 eeron hujakoilla,autoja jäljellä kaikkialla 273 kpl+jokunen tietämätön raato.

Meleko kova arvonnousu.. paljonko ilmeisesti orkkiskuntoinen? on maksanut kys. harrasteen ostohetkellä?

Varmaan remontissa on tehty hyvin pitkälti kaikki omin käsin?


"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

BA

#17
Lainaa



Mikään ei ole huonompi sijoitus kuin käyttöauto,


Meniköhän yksi pikku sana ohi? ;)
Tai tiedän kyllä yhden käyttöautonkin jonka arvo on hankintahintaan nähden yli kymmenkertainen. Omistajaa joku on puhutellut kummallisilla titteleillä kuten varakreivi, ja rekisteriotteessa siinä ennen sukunimeä on kummallinen von -etuliite.  ;D




En minäkään datsunista maksanut pennin pyörylää, rahaa on uponnut n.300€ sisältäen myös kuljetuskulut, ja valmiina siitä voi saada korkeintaan sen tonnin. Ei siis tuntipalkoille pääse.

Bomber

Mä kun ostin Micran niin nyt on jo haukkunut osto hinnan moneen kertaan esim varaosat edullisia ja kaikki pystyy tekeen itse. Elikkä enenpi käyttöarvoo kun myynti
Micra  Super S  90-
Mörkö S  Typerän tappaja 99-

cedricfan

LainaaPikkusen eestaas-tempovaa vaan tuo nykyinen maahantuonti on. Esimerkiksi NP300 oli vaivaiset kolmisen vuotta ohjelmassa, ja ainoa mitä tuo bangladesh-malli sai aikaan oli Navaran myynnin pienenemisen. Ja taisi tulla uusi harvinaisuus tulevaisuudessa ihmeteltäväksi ;D
Ja samaa vikaahan se on kaikissa pakuissa, malleja tulee & menee. Mutta samalla menee uskottavuuskin. Toisaalta esim Murano on hinnastossa jatkuvasti, vaikka myynti on aina ollut hyvin marginaalista :-?

Vuoden 2012 ensirekisteröintejä:
Nissan Murano 3 kpl
Nissan Pathfinder 8 kpl
Nissan X-Trail 72 kpl (esim Audi Q7 = 78 kpl)
Nissan pakettiautot yhteensä 435 kpl
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40