Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Primera 05 avaimet sekoilee ja tupakan sytkä ei t

Aloittaja venator, joulukuu 16, 2012, 14:15:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

venator

Moi
Ostin tuollaisen primera 05 teknan ja apua kaipailisin pariin ongelmaan. Isoin ongelma on avaimet. Auton mukana siis tuli 2 avainta, mutta joista vain toisen ovien kaukoavaus toimi. Toinen toimi kyllä virtalukossa. Ajattelin että ei ole iso juttu ei muutakuin patterin vaihto ja netistä etsin avaimen koodaus ohjeet.  Tästä alkaa ongelmat. Eli koodauksen jälkeen avain johon vaihdettiin patteri toimi niinkuin pitää (eli kauko sekä virtalukko) mutta aijemmin toiminut avain ei toiminut kuin virtalukossa (eli kauko avaus ei enään toimi). Toistin koodauksen alunperin toimineeseen avaimeen ja sama juttu tapahtui eli nyt koodattu avain toimi, mutta aluperin rikkinäinen oli taas rikki.
Eli mitä teen jotta molemmat avaimet toimisivat niinkuin pitää ja mistä ongelma johtuu? Onkohan toinen avain jostain toisesta autosta?  Ja miten primeraan pääsee sisään jos ei ole kaukoavaus avainta lähistöllä(ovessa ei ole lukkoa?!)

Toinen ongelma on se että tupakan sytkä ei toimi. Voiko itse tehdä asialle jotain? Onkohan sulake vai?

doope

Molemmat avaimet pitää koodata uudestaan. eli toinen avaimista virtalukkoon. ja virrat on off 6 kertaa. pidä sama avain virtalukossa koko ajan.

sen jälkeen on kaksi minuuttia aikaa, eli nämä englanniksi olevat teet  eka toiselle sitten toiselle. press and hold unlock button. press lock button 3 times. release unlock button.

ja sen jälkeen kun molemmat avaimet ohjelmoitu virrat päälle ledin pitäisi vilahtaa kaksi kertaa jos ohjelmointi onnistuu.

venator

Todella iso kiitos! Nyt molemmat avaimet toimii!

Sitten vielä jos tupakansytkään osaatte ottaa kantaa.  Esim mikä sulakkeen numero on tarkoitettu sille. Sulake numero 6 on taulusta ainakin kadoksissa (kuvassa keskellä puuttuu kans http://www.varaosahaku.fi/global/images/image.php?src=/mnt/newftp/805/fibdb/bild/lgnr/38459%281%29.jpg&width=&height= )
Jos täytyy vaihtaa itse sytkä niin miten lähte irti helpoiten/muita ohjeita :)

espi

LainaaTodella iso kiitos! Nyt molemmat avaimet toimii!

Sitten vielä jos tupakansytkään osaatte ottaa kantaa.  Esim mikä sulakkeen numero on tarkoitettu sille. Sulake numero 6 on taulusta ainakin kadoksissa (kuvassa keskellä puuttuu kans http://www.varaosahaku.fi/global/images/image.php?src=/mnt/newftp/805/fibdb/bild/lgnr/38459%281%29.jpg&width=&height= )
Jos täytyy vaihtaa itse sytkä niin miten lähte irti helpoiten/muita ohjeita :)

Sulake 22, 15A. Kuvassa vasemmassa yläkulmassa toiseksi ylin sulake.

venator

En ole saanut sytkää pelittään (olen irroittanut koko pömpelin ja johdot oli kiinni mutta virtaa ei tule ja sulakkeet ok) ja olen tullut tulokseen että antaa olla ja teen omat johdot.   :(

Eli eikös homma mene jotakuinkin näin: Akku+->sulake15A-(kytkinmillä virran saa poikki?)-sytkä ja akku- ->sytkän runko.
Kysymys kuuluukin onko tuolle kytkimelle järkevää syytä vai onko ihan ok että virtaa tulee kokoajan(kunhan ei unohda laitteita lataukseen)   :-?

BA

Elä suotta vedä miinusta akulle tupakansytyttimen rungosta. Riittää kun vedät sen johonkin auton koriin kiinni.

OH2KV

Lainaa
--clip--
Eli eikös homma mene jotakuinkin näin: Akku+->sulake15A-(kytkinmillä virran saa poikki?)-sytkä ja akku- ->sytkän runko.
Kysymys kuuluukin onko tuolle kytkimelle järkevää syytä vai onko ihan ok että virtaa tulee kokoajan(kunhan ei unohda laitteita lataukseen)   :-?

En laittaisi kytkintä. Noissa mun käyttiksissä on sähköä sytkärissä aina, ainoa mitä pitää varoa, on  jättää isoa virrankuluttajaa kytketyksi. Mutta on kivaa, kun kännykkää voi ladata vaikka myös sen kauppareissun ajan.

Sulake omiin ynnäjohtoihin heti akun lähelle.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.