Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Nissanin tietokonetarkistus

Aloittaja onni777, joulukuu 16, 2012, 15:11:23

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

onni777

Osaisko joku noin suurin piirtein kertoa, mitä korjaamossa
nähdään auton sähkölaitteista kun autoon kiinnitetään tietokone (tai sitä ainakin sellaiseksi kutsutaan).
Moottorin seistessä näkee jotakin, moottorin käydessä enemmän, vois kuvitella.

Nissan Promastariin -06 (ajettu 150 tuhatta) sytty punanen akun kuva ja "STOP"- valo. Kaikki toimi muuten hyvin. Korjaamolla jono oli pitkä, nyt on kulunut jo melkein viikko. Eiks nyt vois uskoa, että vika löytyisi aika helpolla.

Alppu

Lainaa
Nissan Promastariin -06 (ajettu 150 tuhatta) sytty punanen akun kuva ja "STOP"- valo. Kaikki toimi muuten hyvin. Korjaamolla jono oli pitkä, nyt on kulunut jo melkein viikko. Eiks nyt vois uskoa, että vika löytyisi aika helpolla.

Tarkista latausjännite?

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

nissan-man

Lainaa

Tarkista latausjännite?

Ja laturinremmin kunto!
P10 GA16DS

torska

Ja jos laturin hihna pitää vinkumis ääntä niin se joko on löystynyt tai kulunut ja pitää vaihtaa.Joissakin autoissa tosiaan voi kiristää löystyessä mutta ei tuo montaa euroa maksa yleensä uusikaan.

cedricfan

Hihnapyörien linjavikakaan ei ole mahdoton asia: tuhoaa hihnaa nopeampaan kuin kuuluisi. Ja jos laturissa on vapaakytkinhihnapyörä, niin noilla kilsoilla sekin voi jo alkaa oireilla ::)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

BA

Eikös tuo stop valo syty myös öljynpaineen/tason puuttuessa?

OBD-lukijat ei enää montaa euroa maksa nekään...

onni777

LainaaEikös tuo stop valo syty myös öljynpaineen/tason puuttuessa?

OBD-lukijat ei enää montaa euroa maksa nekään...

Kiitos vastauksista. Olen vaan tällanen tavallinen ratinpyörittäjä, enkä paljoa autoista ymmärrä.
Se "stop" valo saattas olla sellanen yleisvalo, joka syttyy
aina kun jotakin vakavampaa häikkää on. Nyt siinä paloi myös punainen akun kuva.
Konepellin kun avaa, niin ei siitä näe mitään ilman työkaluja. Pelkkiä muovipintoja vaan.
Auto on huollettu ihan ohjekirjan mukaan.

Vähän rassaa kun ei tiedä missä siellä on laturi, startti yms. En edes tiedä miten pain moottori on. Toivottavasti kuitenkin männät ylöspäin  :)

Hullua vaan on se että viikon auto makaa korjaamolla ennen kuin sitä edes vilkaistaan. Yritin puhua suu vaahdossa. Ei auttanut.

lassin

Kysymyksestä ei selviä, onko bensa vai diesel ja onko webastoa. Työkaverilla tuommoinen oli -05 malli webastolla, akkujen ja latureiden kanssa oli ongelmia, laturi on v-mäinen vaihdettava. Webastosta kannatta muistaa, jos lämmität 20 minuuttia, ajat saman verran, eikä kauppaan mennessä sitä jätetä päälle.

nissan-man

Voihan stop valo syttyä sen takia jos vaikka onkin laturin hihna poikki ja se sattuu pyörittämään myös vesipumppua.
P10 GA16DS

onni777

LainaaKysymyksestä ei selviä, onko bensa vai diesel ja onko webastoa. Työkaverilla tuommoinen oli -05 malli webastolla, akkujen ja latureiden kanssa oli ongelmia, laturi on v-mäinen vaihdettava. Webastosta kannatta muistaa, jos lämmität 20 minuuttia, ajat saman verran, eikä kauppaan mennessä sitä jätetä päälle.

Kiitos vastauksesta.
Joo tosiaan en maininnut että dieselkone siinä on ja Ebersprächer apukuskin penkin alla. 150 000 ajettu ja minä olen kahdessa vuodess ajanut 60 000. Hyvin on pelannut tähän asti. Akku on 2 kk vanha.
Nyt vaan kovasti toivon, että remontin jälkeen pelaa taas pitkään. Yks tuttu kyllä sano että takuu on ohi, nyt viat alkavat. :-(  Minkähänlaisia vikoja tuollaiseen autoon olis odotettavissa?

Miksei kauppaan ennessä saa jättää päälle? Syökö liikaa akkua vai kuinka?

lassin

Miksei kauppaan ennessä saa jättää päälle? Syökö liikaa akkua vai kuinka?

Juuri näin.

onni777

LainaaMiksei kauppaan ennessä saa jättää päälle? Syökö liikaa akkua vai kuinka?

Juuri näin.

Minä kun olen ajatellut nukkua koko yön autossa Eberi päällä. Eikö onnistuisi?
------
No auto seisoo taas pihalla valmiina ajoon. Laturi oli hajonnut. Uusi maksoi  230 €, työ 90 € (3,5 h) . Yhteensä 320 €.
Jos olisin halunnut vanhan laturin takaisin se olisi maksanut 80 €. Niinkuin sanoin olen kokematon tämmösissä asioissa. Meniks tässä nyt kaikki ok.
Ai nii, Kaikki siis tapahtui Länsi- Virossa.

BA

Meni, laturit on vaihtolaitteita ja jos vanhaa ei palautajää tuo 80€ panttimaksu hyvittämättä.

onni777

LainaaMeni, laturit on vaihtolaitteita ja jos vanhaa ei palautajää tuo 80€ panttimaksu hyvittämättä.

Hyvä. Kiitos.
vielä on alkuperäinen kysymys auki. Kun tietokone yhdisteään autoon, niin mitä sillä nähdään noin suurin piirtein.