Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Datsun 220C rakenteluun ideoita

Aloittaja Drifter, joulukuu 05, 2012, 14:06:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Drifter

Olen miettinyt saisiko ongelmaan korjausta, kun olen kyllästynyt auton huutoon  :-/
Ongelman ydin on kova ääninen perä, huutaa+liian lyhyt välitys. Onko mahdollista saada pidemmällä välityksellä perää, ilman hirveän isoja muutoksia.
Laittaisin muuten viislovisen lootan, mutta haluan säilyttää rattivaihteet, joten se ei varmaankaan mahdollista?
Autossa alkup. voimansiirto, mutta moottori vaihtunut bensalla kulkevaan malliin  :)
Datsun 220C -76

Timppa

mikäs välitys tuommosessa nyt on vakiona :-?
c32 laurellissa on muistaakseni 3,7 välitys et sillä pääsis jo vähän eteenpäin mutta jos et aio 5vaihteista lootaa vaihtaa niin tuokaan ei riitä kyllä hiljentämään tarpeeksi kierroksia :-/

mikä kone sulla siinä on nyt? :-?

amerikkalaisissa autoissa on hyvin monesti pitkät välitykset et jos jostain jenkistä soveltas taka-akselin niin vois saada halutun tuloksen ehkä :-/
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).datsun 720 king cap 4wd+2wdx2
datsun 220c -79&-77 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Drifter

Lainaamikäs välitys tuommosessa nyt on vakiona :-?
c32 laurellissa on muistaakseni 3,7 välitys et sillä pääsis jo vähän eteenpäin mutta jos et aio 5vaihteista lootaa vaihtaa niin tuokaan ei riitä kyllä hiljentämään tarpeeksi kierroksia :-/

mikä kone sulla siinä on nyt? :-?

amerikkalaisissa autoissa on hyvin monesti pitkät välitykset et jos jostain jenkistä soveltas taka-akselin niin vois saada halutun tuloksen ehkä :-/

En tiedä mikä välitys tällä hetkellä, mutta lyhyeltä vaikuttaa (SD22 Dieselin perä ja loota).
Moottorina toimii tällähetkellä Z20, tulevaisuudessa L-sarjan kuutonen.
Jos bensamallin c32 kyseessä, niin omistin joskus sellaisen ja oli ainakin tarpeeksi välityksiä varmaan tuonkin laatikon jatkeeksi. Mutta tässä datsunissa on sellainen vammanen perä eli on yhtenäinen taka-akselin kanssa ja laurelissahan on "normaali" erillinen murikka. Olen hieman kokematon tässä perä osastolla, joten siksi ajattelin kysyä  :)
Datsun 220C -76

Timppa

#3
diesel laurellissa on jäykkäakseli ja siitä murikan pitäisi passata myös 220c datsuniin ::) eikä se jäykkäakseli vammanen ole suinkaan paaaljon vähemmän vaivaa ja korjattavaa vanhemmuuten ;)
vaiha eka se L-sarjan kutonen sinne niin rupee oleen vääntöänkin joka jaksaa viedä tuota autoa raskaammilla välityksilläkin ::) ostikko muuten täältäpäin tuon? haapajärvellä oli myynnis tuollanen ja z20 koneella sekin :)


joku joka tietää vois kertoo alkuperäisen välityksen niin tietäs mitäs mitä on tehtävissä ilman laatikonvaihtoa?

olihan noita 5-vahteisenakin mutta oliko rattivaihteisena 5v :-?
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).datsun 720 king cap 4wd+2wdx2
datsun 220c -79&-77 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

StanLaurel

Dieseleissä on 3,889 perävälitys, bensassa 3,657.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

Drifter

Lainaadiesel laurellissa on jäykkäakseli ja siitä murikan pitäisi passata myös 220c datsuniin ::) eikä se jäykkäakseli vammanen ole suinkaan paaaljon vähemmän vaivaa ja korjattavaa vanhemmuuten ;)
vaiha eka se L-sarjan kutonen sinne niin rupee oleen vääntöänkin joka jaksaa viedä tuota autoa raskaammilla välityksilläkin ::) ostikko muuten täältäpäin tuon? haapajärvellä oli myynnis tuollanen ja z20 koneella sekin :)


joku joka tietää vois kertoo alkuperäisen välityksen niin tietäs mitäs mitä on tehtävissä ilman laatikonvaihtoa?

olihan noita 5-vahteisenakin mutta oliko rattivaihteisena 5v :-?

Joo, haapajärveltä lähtösin on ja miehen tunnen kun asui ennen samalla kylällä ku minä  :) Pitihän se jatkojalostukseen saada...

Moottori menee kyllä vaihtoon, mutta kiirettä en pidä kun toimii nyt sen verran hyvin tuo. Vääntää tuokin yllättävän hyvin, kun kaasariin vaihdoin korjaussarjan ja säädin sytyn ja seokset viimeisen päälle kohdilleen. Melkeinpä kaikki bensa ja sytytys puolen osat on nyt uusia ja moottorikin vähän ajettu+puristukset kunnossa.

Ei varmaan diesel laurelin perävälitykset sen pidemmät ole, mutta saattais saada hiljaisemman perän ainakin ku meinaa oma äännellä.
Ei ole ainakaan rattivaihtesena ollut 5-lovisia, mutta jossain urvan kingissä on 5-lovisia rattivaihteisia huhujen mukaan...  :-/
Datsun 220C -76

Laffi

LainaaDieseleissä on 3,889 perävälitys, bensassa 3,657.

Paitsi että tuo taitaa olla allekirjoituksen perusteella vm. 1976, jolloin kyseessä on vanhempi malli, jossa oli alunperin nelivaihteinen laatikko ja perävälitys 4.111.


StanLaurel

Lainaa

Paitsi että tuo taitaa olla allekirjoituksen perusteella vm. 1976, jolloin kyseessä on vanhempi malli, jossa oli alunperin nelivaihteinen laatikko ja perävälitys 4.111.


Ihan sama mikä malli, 130, 230 tai 330, sama välitys kaikissa dieseleissä.
Bensakoneisissa on toi 4,111 tai ainakin näin lukee parissakin orkkis säätöarvokirjasessa.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

Laffi

Lainaa

Ihan sama mikä malli, 130, 230 tai 330, sama välitys kaikissa dieseleissä.
Bensakoneisissa on toi 4,111 tai ainakin näin lukee parissakin orkkis säätöarvokirjasessa.

Tarkoitin pre-facelift 330:ää.
Service Manualissa (ja täydennysosassa) kerrotaan perävälityksen olevan 4.111 ja valinnaisena 3.889 ja 4.375.
Maahantuojan esittelykirjassa perävälityksenä on 4.111.

Pre-faceliftin suomenkielisessä esitteessä on niinikään 4.111, kun taas facelififtin esitteessä on 3.889.



Samoin lehtien koeajoissa, joissa kerrotaan mallin muutoksista kasvojen kohotuksen yhteydessä, mm. välityksistä ja melutason alentumisesta, teknisissä tiedoissa perävälitykseksi mainitaan 3.889.

Tulkitsen tuon niin, että alunperin autot tulivat maahan tuolla vakio-4.111-perällä ja mallin muutoksen yhteydessä valittiin niihin tuo valinnainen harvempi perävälitys.

Drifter

Huhuh, että on äänekäs perä  :o Välystä ei ole, mutta heti kun lähtee liikkelle niin alkaa vollottamaan kovaa, ei edes kuule ajossa pako/moottori ääntä, vaikka on suora rosteriputki ilman vaimenninta alusta loppuun.
Olisko siellä perässä ruostetta laakereissa tai jossain, pystyykö perän purkamaan irti siitä taka-akselista jotenkin?
Datsun 220C -76

C 110 ratsuni

Oletko varma että tulee perästä,olisko ehkä pyöränlaakeri sökö.Kardaani irti ja vetoakselit ulos niin saa perämurikan pois.
primera 2,0 sport -00