Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Almeran mittari- ja lämmityksen säädön valot?

Aloittaja Kaamosmies, lokakuu 26, 2012, 10:01:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kaamosmies

Minulla on Almera 1,5 vm. 2005, niin kysyisin, miten siihen saa vaihdettua mittariston ja lämmityksen säädön valaisun polttimot?
Ja vielä, onko mainitut polttimot ns. vakiotavaraa, vai ovatko, niinkuin vanhemassa Almerassani vm.1997, merkkituotteita?

Kiitos jo etukäteen. :)

serekhan

Merkkituotteita taitaa olla kun normaali T5-lasikantapolttimo on väljä siihen alkuperäiseen kantaan. Lämmityslaitteen polttimot on alkuperäistavaraa, sellaiset pitkät (n.3cm) valkoiset tapit joita en ole tarvikkeena nähnyt, nissanin omat ihan rapsakkaan hintaiset 8,20€ kpl ja niitä menee 2kpl. Mittaristoon menee 4kpl ja itse vaihdoin ne alkuperäiset kannat tarvikekantoihin (motonet 1,90€/kpl) jolloin normaalit T5 lasikantapolttimot sopii niihin hyvin. Itse vaihdoin siniset ledit (www.xenonled.com) T5 Superflud 1 led 2,00€/kpl, eipähän tarvi enää mun elinaikana niitä vaihdella jos noi ledit on niin pitkäikäisiä kuin luvataan. Ja voihan sinne vaihtaa tietysti ledit jotka on jo valmiiksi kiinteällä kannalla. Mittaristo irtoaa kun avaat 2 ristipääruuvia mittarin kehyskotelon yläreunasta ja taiteilet/kikkailet sen pois paikaltaan, ratti ala-asennossa. Mittaristo on kiinni kolmella ristipääruuvilla, 1 keskellä ylhäällä ja 2 alhaalla sivuilla. Sitten vaan mittaristo varovasti kallistamalla pois kojetaulusta. Käännä se sitten poikittain niin ei tarvi irroittaa niitä hieman hankalia piuhoja ja siten yltää ihan hyvin vaihtamaan uudet polttimot. Lämmityslaitteen säätimien valoille pääset kun nyppäät sen yläpaneelin jossa on tavarakotelo ja lämppärinritilät, itseesi päin ja nostat sen sivuun. Sen takaa löytyy 2 ristipääruuvia. Sitten alimmainen paneeli nyppäämällä irti ja sen takaa löytyy ristipääruuvit. Avaat kaikki ruuvit niin että pääset kallistamaan sen säädin paketin pystyyn niin ne polttimotapit on siinä heti näkyvillä ja helpot vaihtaa, uudet voi olla hieman tiukat ja voit joutua hieman auttamaan pienillä pihdeillä että ne kääntyy koloonsa. Jos tuosta jotain selvisi...

Mikki87

Itse vaihdoin tohon omaan almeraan lämppärinsäätimeen vaan polttimot niihin kantoihin, esim. motonetista saa sellaisia polttimoita joissa on pitkät karvat niin ne sopii niihin.. Eikä hintaakaa ollu kuin vajaa euro per polttimo..  :)
Galant e52 1.8 -93 & Galan e33 2.0 GTI -89 & Almera N16 2.2Di -00 & Micra 1.0 -85

serekhan

Edelliseen hieman korjausta, näyttipä olevan Motonetissä tuota lämmityslaitteelle sopivaa polttimoa 14v/0,9 hintaan 2,50€.