Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Lasinpesuri jäi päälle!

Aloittaja Alppu, marraskuu 24, 2012, 14:49:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Alppu

Näin kävi, nimittäin ajovalojen lasien pesuri jäi päälle jossain vaiheessa kun tulin kauppareissulta kotio.
Olin matkalla käyttänyt pesuria ja hitaammassa nopeudessa kuului sellanen uliseva ääni, joka sitten
onneksi paikantui vain lasinpesuriin...  :P

Eli pesuri oli jäänyt päälle ja säiliö tietty tyhjä. Pesuri sammui jos otti virrat pois ja meni taas päälle kun
laittoi virrat päälle. Laitoin uutta ainetta säiliöön ja ihmettelin tilannetta.
Painelin kojetaulun kytkintä, mutta mitään ei tapahtunut. Otin vähän itsekin kierroksia ja
hakkasin sitä kytkintä vähän kovempaa, jolloin taustavalo taisi palaa... mutta niin sammui
pesurin moottorikin... jonka jälkeen toimi taas normaalisti.  :-?

Kysymys tietysti kuuluu, että missä vika? Onko se katkaisimessa vai jossain muualla?
Onko jossain rele tms.?

Ja kulkuneuvo on Almera N15.

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Datsuuna

#1

Piti käydä omasta autosta kokeilemassa miten pyyhkijät/pesuri käyttäytyy jos painonappia pitää kokoajan pohjassa no pesu toistuu aina jaksottain yhä uudestaan eli eiköhän painonapissa joku jumitus kyseessä. Pyyhkijän sulkia ei saa erikseen vaan ne on ostettava varsineen ja maksavat "maltaita" alkuperäisvaraosina saakohan niitä sitten E-baysta tms. edullisemmin. Eräs vaihtoehto on yrittää sovittaa jotkut muut sulat varsiin samatapaista sulkakumia on vaikea löytää.
                                       :)
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Alppu


Tarkennuksena että pyyhkijät eivät jääneet päälle, vain pesurin moottori..

Olisiko pyyhkijät jossain aikareleen takana ja pesurin virta menisi katkaisijan kautta?

Emmä tiä..  :-?

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Datsuuna

Lainaa
Tarkennuksena että pyyhkijät eivät jääneet päälle, vain pesurin moottori..

Olisiko pyyhkijät jossain aikareleen takana ja pesurin virta menisi katkaisijan kautta?

Emmä tiä..  :-?


Ne on molemmat ajastettu toimimaan yhtäaikaa muutaman sekunnin ajan yritin etsiä kytkentäkaaviota niille Haynesin korjausoppaasta muttei niistä mainittu mitään harmi sikäli, että asia kiinnostaa. 
               :)
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti