Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Nisssanit taitaa olla aika viattomia, vai..?

Aloittaja MBNOT, marraskuu 12, 2012, 09:20:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MBNOT

Hei, Olen uusi näillä sivulla.
Olen haulla etsinyt tietoja Notesta, kun tuli sellainen hankittua.
Onko niin, ettei niissä taida ihmeemmin mittään häikkää olla, vai mistä johtuu kirjoitusten vähyys. ;)
Olen asioinut monien muiden merkkien sivulla WAG, Mese jne.) ja niissä on ihan uudemmissakin autoissa vaikka mitää vikaa.

BA

Tai sitten syynä on se että tämän foorumin käyttäjillä on pääsääntöisesti vain vanhempia Nissaneita ja Datsuneita...   :)

AkiH

Älä anna kirjoitusten vähyyden haitata, vaan kirjoittele rohkeasti ylös omia kokemuksiasi Notesta. Siitä niitä tietoja vähitellen kertyy, kun joku niitä kirjoittelee.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

Yokohama

Mitä oon ite ajanu nii voin sanoo, että on jostain syystä aika sivutuuliherkkä automalli.

MBNOT

Sivutuuli herkkyyden havaitsin kyllä heiti koeajolenkillä.
Kaupunki pyörityksessä aivan mainio peli vaikka onkin vain 1.4 koneella.
Maantieajossa jotenkin rauhattoman oloinen, mutta onko se ihme kun siirryin mersusta (W203) Noteen.
Mersussa oli kaikenlasita isoa ja pientä laitettavaa jatkuvasti.
Notessa on takuu joten ei tarvi heti kaivaa omaa kuvetta korjaushommien takia.

Bensan kulutuskin oli maantiellä 5.1/100km. Kaupunkiajossa 7.4 l.
Mukava siihen on kuskin paikalle istua, kun ei tarvi laskeutua alaspäin. Takapenkkiläiset kaksi aikuista, ei niin pienikokoisia,  puolestaan ihmettelivät runsaita tiloja.

Tyytyväinen olen hankintaa kaikin puolin. :)

mertsi1

LainaaMitä oon ite ajanu nii voin sanoo, että on jostain syystä aika sivutuuliherkkä automalli.

"voi #!@#¤%, hommasin uudenkarhean noten ja siitä hajos moottori eikä mikään tunnu pelaavan, ei sähköt ei mitkään kun on niin SIVUTUULIHERKKÄ automalli."

E.P.

Ei nämä Nissanitkaan taida viattomia olla. Se, että jonkin automerkin vioista ei netissä ole kirjoituksia, voi johtua myös vähäisemmistä myyntimääristä. Jos jotain automallia on myyty vähemmän kuin toista, niin tietenkin kirjoituksiakin on vähemmän. Nissanin varaosat Merssuun verrattuna voivat olla halvempia, mutta joihinkin muihin merkkeihin verrattuna silti kalliita. Oma mielipiteeni on sen suuntainen, että Nissania, tai muitakaan japanilaisia merkkejä ei ainakaan paranna se, jos niitä tehdään muualla kuin Japanissa. Note:kin taitaa olla saarivaltiosta lähtöisin?

En malta olla kysymättä, että oliko Mersussa saman verran kilometrejä takana, kuin nyt hankkimassasi Notessa? Painivat sen verran eri luokassa, että mun mielestä ei olisi reilua verrata paljon ajettua Mersua vähän ajettuun Nissaniin. Käytettynä hankitussa Mersussa voi olla semmoisia laiminlyöntejä huolloissa, jotka tulevat kalliiksi kun mittariin kertyy enemmän kilometrejä.

Onnea auton hankinnan johdosta toivotan. Itselläni ei ole pahaa sanottavaa tästä merkistä, joskaan odotuksetkaan eivät ole olleet korkealla. Tämä kauppakassi taitaa olla mulla neljäs tämän konsernin tuote, jos oikein muistan. Ja muitakin merkkejä on nähty.  ;)
Micra 1.0 Avec vm.1999

MBNOT

Lainaa

"voi #!@#¤%, hommasin uudenkarhean noten ja siitä hajos moottori eikä mikään tunnu pelaavan, ei sähköt ei mitkään kun on niin SIVUTUULIHERKKÄ automalli."

No sehän ottaa päähän kun vehkeet hajoo. >:(
Et viitsisi kertoa tarkemmin mikä hajosmootoorista ja siitä kun mikää ei pelaa?
paljonko autolla oli ajettu ja mikä vm. autosi oli?

Ihan vaan, että tietäisi varautua.

mertsi1

Lainaa
No sehän ottaa päähän kun vehkeet hajoo. >:(
Et viitsisi kertoa tarkemmin mikä hajosmootoorista ja siitä kun mikää ei pelaa?
paljonko autolla oli ajettu ja mikä vm. autosi oli?

Ihan vaan, että tietäisi varautua.

ei mulla notea ole koskaan ollut... topicin aloittaja kyseli VIKOJA että mitä vois olla tai tulla jos ylipäänsä hommaa kyseisen auton ja sitten joku otti kantaa sivutuuliherkkyyteen. :)

E.P.

Sivutuuliherkkyyttä voi pitää suunnitteluvirheenä, tai ainakin suunnittelun puutteena. Ärsyttävä ominaisuus, olkoon auto merkiltään mikä hyvänsä.

Hiukan jäi epäselväksi, että paljonko siinä mersussa oli kilometrejä mittarissa?  :P Ihmiset kai luulevat, että Mersun ostaessaan niitä ei tarvitse huoltaa ollenkaan. Ta että 300tkm ajetussa Mersussa ei voi olla vikoja. Eikä mitkään sen osista voi kulua. Kun on niin kallis auto. Jättävät kalliit huollot väliin, tai pakon edessä korvaavat osia halvimmilla mahdollisilla. Mersua mulla ei ole ollut, mutta jos joskus olisi, niin en sitäkään huoltamatta jättäisi.
Micra 1.0 Avec vm.1999

MBNOT

Hiukan jäi epäselväksi, että paljonko siinä mersussa oli kilometrejä mittarissa?  :P Ihmiset kai luulevat, että Mersun ostaessaan niitä ei tarvitse huoltaa ollenkaan. Ta että 300tkm ajetussa Mersussa ei voi olla vikoja. Eikä mitkään sen osista voi kulua. Kun on niin kallis auto. Jättävät kalliit huollot väliin, tai pakon edessä korvaavat osia halvimmilla mahdollisilla. Mersua mulla ei ole ollut, mutta jos joskus olisi, niin en sitäkään huoltamatta jättäisi.[/quote]

Aikoinani käytettyä mersua ostaessani yritin katsoa mahdollisimman tarkkaan auton kunnon. Käyttö kuitenkin osoitti, että noilla kilometreillä, 260tkm alkaa ilmetä kaikenlaista väistämättä, varsinkin juuri siksi, että edellinen omistaja on laittanut auton kiertoon tiettyjen vikojen ilmentyessä, esim. juuri ennen isoa ja kallista huoltoa tms.

Joten laskeskelin, että uuden karheassa Notessa olisi mahdollisesti vähemmän ja halvempaa laitettavaa, ehkä...?
Ja sitten tietenkin tuo polttoaine politiikka. Diesel vai Bensa - meidän kilometreillä bensa on edulisempi.

Note on näppärän tuntuinen auto kaupunki pyörityksessä. Eniten miletä askarrutti tuo 1.4 moottori, mutta se on yllättävän pirteä ja siinä on sekin hyvä puoli ettei tarvitse osallistua kiihdytys kilpailuihin liikenne valoissa ;)