Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Nissan SANNY 1,6 slx 4X4

Aloittaja nissan 4x4-57, marraskuu 02, 2012, 08:03:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

nissan 4x4-57

Minulla on SLX 4x4 "metsäautona" :).Olen ostanut sen vasta ja on aika huonosti tietoa siitä.Varsinkin teknistä dataa,joten olisi mukava saada ohjekirja y.n.m. sellaista tietoa vaikka HUOLTO-OPUS .Kiitoksia etukäteen,jos sitä tietoa tulee tietooni. Kone on luultavasti vaihdettu pienempään versioon.On ollut aikaisemmin DATSUN finn ja tavallinen Nissan Sanny pikkukoneella. :o
RAMI57

Tero-75

No kerropa aivan ensimmäiseksi että mikä kone siellä konehuoneessa nyt majailee? 4WD-Sunnya on valmistettu sekä 8 venttiilisellä 1.6 E-moottorilla että 12 venttiilisellä 1.6 GA-moottorilla.

Ja auton malli on muuten sUnny, ei Sanny. Tuolla mallinimellä ei muuten ole merkitystä, mutta jos joku hakee tietoa tältä forumilta hän tuskin käyttää Sanny-nimeä hakusanana ;)
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

datsunpower

Korjaamokäsikirjoja ei ole olemassa kuin Nissanin alkuperäisenä. Itse sain kopiot öljytilavuuksista/yms. perushuoltotiedoista paikallisesta Nissan liikkeestä kysymällä.
Perus vajaavetoisen manuskalla pärjäät melkopitkälle. Jarrut on samat kuin Dieselissä.
Moottori vaihtoehdot: E16S, E16i, GA16S, GA16i.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

nissan 4x4-57

Mistäs sais sitten vajaa- vetosen opuksia,jos 4x4 ohjekirjat on niin hakusessa .PITÄSKÖ pitäskö kävästä kirjastosta kattelemassa? ::)
RAMI57

datsunpower

Vaikka motonetistä.. tosin taitaa olla englannin kielinen siellä.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

nissan 4x4-57

Onko moottoriin merkitty johonkin kohtaan tyyppimerkintä?Ja mihin kohtaan,autossani on kaasarikone. :-?
RAMI57

AkiH

Onko neliveto vaihdekepin päästä kytkettävää mallia vaiko jatkuva?
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

nissan 4x4-57

Juu kätevä vaihdekepin päässä oleva nappula.4-veto kytkeytyy nätisti, jos vaikka sattuisi olemaan pahempi hietikko paikka ja sitten kovalle tielle tullessa napin painalluksella taasen 2-vetoiseksi.Että silleen. ;)
RAMI57

AkiH

Luultavasti se sitten on E16-moottorilla, kun on kytketävä neliveto.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

nissan 4x4-57

Moottorin kannesta löytyi teksti 15M,sanooko se koneen kokoa,koska luulen että kone on vaihdettu joskus!Mitä tarkoittaa mallimerkit SLX?Kone on joko 1,6 tai (piienempi tilavuuksinen moottori)? :-?
RAMI57

AkiH

15M on kannen tyyppinumero, niitä on ollut ainakin E15 ja E16 -moottoreissa. E on moottoriperhe, numerot kielivät tilavuuden. Jos persuksissa ei lue Multivalve, niin kone todennäköisesti 8-venttiilinen E-moottori. Alunperin nelikot ovat kuitenkin aina olleet 1,6-litraisia, 8-venttiilisellä E16-koneella tai 12-venttiilisellä GA16-moottorilla. E-koneiset nappikytkennällä, GA-koneiset ilman nappia.

Tuosta ehkä selviää hieman mitä SLX-varustelutaso pitää sisällään.

Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83