Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Sunny 1,6i SLX tyhjäkäynti+ryyppy

Aloittaja Sadu, syyskuu 14, 2012, 23:31:23

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sadu

Niin,
ongelmahan on että minun Aurinkoiseni ottaa ryyppyä enemmän kuin omistajan lompakko kestää.

Pakkasella/kylmä kone: lähtee käyntiin kuin palmun alta, tyhjäkäynti rupeaa hummailemaan 5min pyörimisen jälkeen 1200-2500:n välillä. Kun ajaa yli 20km matkan ja heittää vapaalle, niin tiputtaa kiekat kokonaan eli sammuu. (näin käy jos juo liikaa  :P)
Kun käynnistää vaihteen kans uusix, niin taas otetaan huikkaa 2000:n verran.
Helteellä/lämmin kone: Ei meinaa lähtee käyntiin. Ei ryyppää niin paljoa, kiekat hummailee 2min jälkeen 800-1500.
Kun ajaa yli 20km matkan, tyhjäkäynti pysähtyessä 1500-2500, 2min jälkeen ok 800-1000, hummaa kuitenkin.

Ajon aikana ei muuten mitään ongelmia, kulkee kevyesti ja kiihtyy hyvin.

Mitä on yritetty asialle tehdä;
-Puhdistettu mikä lie massa tunnistin nimeltään, ilmanputsarin kotelon alla (neliö jossa verkko ja lanka).
-Säädetty tyhjäkäyntiä, ei ollut juuri vaikutusta.
-Puhdistettu ilma-anturi tai mikä lie tökki (=lue "vähän niinkuin tulppa")
-Vaihdettu tulpat+johdot
-Tarkistettu alipaine letkut, että eivät oo pykineet/kovettuneet
-Yritetty saada palkankorotusta että olis vara ostaa bensaa (ryyppää jo kesäkelissä 7-8l matka ajossa)  :-X
-Ja kaipa sille on yritetty tehdä muutakin, ei vaan enää muista (ollut mulla 7v ja aina ollut sama vika, nyt pahentunut huomattavasti)

Voisitteko Te rakkaat ihmiset auttaa?
Allekirjoittanut mielellään jatkaisi matkaa Aurinkoisen kanssa ainakin 400 000 :een kilsaan asti  ;)

-Sadu-

datsunpower

#1
Lainaa-Tarkistettu alipaine letkut, että eivät oo pykineet/kovettuneet
Vastaan silti, että alipainevuoto.
Pienempää kierrosten pumppaamista voi aiheuttaa myös likainen/jumissa oleva tyhjäkäynnin säätömoottori.

Moottorinohjaukselta voisi lukea vikakooditkin jos ei vielä ole sitä tehty.. Niistä ei kyllä hirveästi viisastu, mutta näkisi ainakin sen antaako moottorinlämpötila-anturi vikakoodia. Ei välttämättä oireile muuten kuin lisääntyneenä polttoaineen kulutuksena.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Datsuuna

Lainaa
-Tarkistettu alipaine letkut, että eivät oo pykineet/kovettuneet
Letkut näyttävät joskus hyviltä, mutta saattavat olla säteishalkeamia täynnä päistään ja siksi vuotavat. Jos ei muuta vikaa löydy kannattaa myös ECU tarkistaa ei olisi ensimmäinen kerta kun se temppuilee tosin Nissaneissa harvemmin  :)
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Sadu

Lainaa
Vastaan silti, että alipainevuoto.
Pienempää kierrosten pumppaamista voi aiheuttaa myös likainen/jumissa oleva tyhjäkäynnin säätömoottori.

Moottorinohjaukselta voisi lukea vikakooditkin jos ei vielä ole sitä tehty.. Niistä ei kyllä hirveästi viisastu, mutta näkisi ainakin sen antaako moottorinlämpötila-anturi vikakoodia. Ei välttämättä oireile muuten kuin lisääntyneenä polttoaineen kulutuksena.

Kiitos pikaisista ohjeista; nyt siis tiedän mitä puuhataan ensi viikolla, vaihdetaan letkut ja tutkitaan tyhjäkäynnin moottori, toivottavasti minun auton vakio-huoltaja nämä osaa tehdä ;) itsehän olen näissä hommissa vähän ulkona...  :D 

Sadu

Lainaa
Letkut näyttävät joskus hyviltä, mutta saattavat olla säteishalkeamia täynnä päistään ja siksi vuotavat. Jos ei muuta vikaa löydy kannattaa myös ECU tarkistaa ei olisi ensimmäinen kerta kun se temppuilee tosin Nissaneissa harvemmin  :)

Suuri kiitos sinullekin avusta, että eikun vaan letkujen kimppuun!  :)

Sadu

On vähän unohtunut käydä täällä ja Kiittää suuresti avusta! Vika todellakin oli alipaine letkuissa-->kun ne vaihdettiin niin ei hummaa tyhjäkäynti eikä ryyppykään turhaan maistu.
Aurinkoinen kiittää!!!  ;D