Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

moottorin häiriövalo

Aloittaja nismani, syyskuu 21, 2012, 17:40:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

nismani

hei
mulla on ongelma moottorivalon takia kun en meinaa saada sammumaa kokonaa sitä valoa. Vikakoodi sanoo Katalysaattorin puhdistusaste (lohko 1) Liian alhainen

Auttakee mua ja neuvokaa mikä vika ois almerassa???

Nissan almera 1,8 vm-00

eka lambda anturi vaihdoin 2008 ja toisen nyttänä vuonna olen vaihtanut

jip59

Jos nuo lambda-anturit ovat olleet oikeasti "oikein toimivia" eli alkuperäisiä tai laadukkaita (hintavia) vierasmerkkisiä eikä mitään yleismallisia jotka toimivat "miten sattuu" niin jäljelle jää katalysaattori ja sen kunto.

Tosin tuo vikakoodi viittaa vahvasti meikäläiselle kokemusperäisesti monestakin merkistä että jos katin jälkeinen anturi on vaihdettu "yleismalliin" niin systeemissä ei välttämättä ole vikaa vaan tuo pa**a tarvikelambda antaa väärää tietoa katin puhdistustehosta.

Siis... Tuo vikakoodihan tulee juuri katin jälkeisestä anturista joka tarkkailee katalysaattorin puhdistuskykyä. Voihan se kattikin olla rikki mutta ei kovinkaan yleinen juttu.
Exät: B10 -67, B10 -69, B110 -70, B110 -72, KLB110 -73, K11 -96, Nykyiset: K10 -89, K10 -87, K10 -93, K11 -97 "Ratamicra", N16 -03

BA

Niin, tai sitten katalysaattori sekä anturi toimivat oikein, mutta moottori vaan käy yksinkertaisesti niin rikkalla jostain muusta syystä ettei päästöt pysy sallituissa.

Tosin noihin 1.8-koneella oleviin almeroihin/primeroihin myydään pilvin pimein katteja, syy on suuressa öljynkulutuksessa joka johtuu valmistusviasta eli soikeaksi kuluvasta nelossylinteristä, ja palotapahtumasta putkeen karkaava öljy tukkii katalysaattorin.

Katalysaattorin vaihto ei siinä tapauksessa ole pitkäikäinen korjaus, vaan pitäisi tehdä öljynkulutuksellekin jotain.

cedricfan

Just noin, se lambda on vain viestintuoja: varsinainen vika on jossain muualla.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

nismani

Pakopäästöt on hyvät katsastuksessa, olen vaa tyhjentänyt vikakoodin ja sit vienyt katsastukseen ja tänän vuonna häiriövalo sammui itsestään ja vein katsastukseen ja pakopäästöt oli hyvät.

2008 vaihdettu lambda anturi (ennen kattia) on alkuperäinen, sen vaihdoin "turhaan" kun vika silloin oli ilmamäärämittarissa. Nyt tänä vuonna vaihdoin tarvike lambdan (katin jälkeinen anturi).
Moottori öljyä ei tarvitse lisätä yhtään (vaihto väli 15 000 km) ja nyt almeralla ajettu 230 tkm

Tuota vikaan se on valittanut jo noin pari vuotta. En ole ennen tehnyt mitään kun vika ei vaikuta ajoon yhtään ja auto toimii hyvin.

Nyt ajatelin myydä/vaihtaa auto nii ois hyvä olla kunnossa sais paremmin rahaa. :)