Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Airbagin varoitusvalo

Aloittaja Primera-Ana, helmikuu 26, 2008, 11:24:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Primera-Ana

Eli vm.-01 Primerasta kyse, valo syttyi omia aikojaan ja vilkkuu koko ajan.
Missä vika? pystyykö itse korjaamaan ja jos ei onnistuuko korjaus muilla kuin merkki huolloilla?

Vastauksista kiittäen Renki

Jylppy

Tällaisen ohjeen löysin joskus P11 primeraan - kokeilu omalla vastuulla!

P11 Airbag-valon kuittaus:

- ensin virrat päälle
- tästä seitsemän sekunnin kuluessa paina kuskin oven kytkintä vähintään 5 kertaa.
- airbag menee diagnostiikka tilaan (valo vilkkuu hitaasti)
- virrat pois vähintään 1sekunniksi (vika muisti resetoituu)
- virrat päälle, ja ei pitäisi enään vilkkua. jos vilkkuu, on airbagissa oikeasti jotain vikaa.

Linkki tiedon takaa:
http://autorepair.about.com/library/a/1b/bl061b.htm
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Primera-Ana

Tuota onko tietoa mikä oven kytkin kuskin oven mutta mikä ?

Jylppy

Jaa-a, ei mitään hajua.. Alkuperäinen tekstihän sanoo vain:

Diagnosis Mode activates only when a malfunction is detected, by pressing the driver's door switch at least 5 times within 7 seconds after turning the ignition "ON".

Eipä ole ite tuota tullut kokeiltua.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

viikku


akkuhappo

LainaaTuota onko tietoa mikä oven kytkin kuskin oven mutta mikä ?

Oven sisävalokytkin?

KvL

Tuli ostettua tuollainen 1.8 00-primera farmari. Ongelmana myös tämä satunnainen airbagvalon palaminen. Tämän lisäksi myös bensamittari näyttää välillä yhtäkkiä nollaa ilman että bensavalo syttyy.

Kokeilin tehdä sen mittaritestin ja siinä kyllä bensamittari liikkuu niinkuin pitääkin. Jossain ulkomaanfoorumilla oli juttua että olisi mahdollisesti mittariston juotoksissa jotain häikkää. Onkohan tässä Turun seudulla jotain korjaamoa (merkkihuollon lisäksi) joka näistä tietäisi?

JohnWayne

Lainaa

Oven sisävalokytkin?

Juuri kuskin oven sisävalokytkimestä on kyse. Testattu, toimii GT primera P11. En usko että saat mitään hajoamaan jos kokeilet.