Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Käynti ongelma Nissan sunny ga16de

Aloittaja nikulaoy, toukokuu 12, 2012, 21:38:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

nikulaoy



Kuvan näköinen tekniikka. (kuva eri autosta)

Käy tyhjäkäyntiä kauniisti ja joskus kestää ottaa kierroksia paikallaan, mutta rupeaa ryytymään yli 3-4000 rpm paikallaan kierrätettäessäkin.
Rasittaa ei kestä ollenkaan rupeaa heti paukkumaan ja rötäämään kulkee välillä kaasua pohjassa lipsuttamalla.
Virran jakajan kansi on vaihdettu ja sytkä säädetty.

Mistä kannattaisi vikaa ruveta etsimään?


P.S. Kuva ei ole minun.

nissan-man

Tulpat, ja suodattimet vaihtoon ensiksi. Ilmamassamittarin puhdistus, vikakoodien lukukin vois olla paikallaan :)
Missäs vian omaava auto sijaitsee?  8-)
P10 GA16DS

nikulaoy

Auto on suomussalmella.
Seissyt useamman vuoden ja jo silloin kierroksilla oli ongelmia, mutta saattoi johtua hiilikuolleesta jakajan kannesta.

Tulppia ei ole katottu ja mites maf;in puhdistaa kun en edes tiedä missä se on muutakuin läppärungossa/kotelossa.
Onko tankissa bensan suodatinta? se mikä konehuoneessa on virtaa läpi hyvin ja bensaa tulee sekä pieni paine oli suodattimessa/ruiskun puoleisessa letkussa kun suodattimen käsissä käytin.

Obd pistoke löytyy mistä?
Onko niin kutsuttua vikatila pistoketta jonka irroittamalla auto käy perus asetuksilla?

Jossain oli mainittu lämpötila tunnistin missä se on ja miten irtoaa?

Niin ja auto on japani/eurooppa sekoitelma.

BA

#3
OBD-pistoketta ei ole, mutta sulakerasiasta löytyy nissanin Consult-pistoke josta alarivin vasemmasta reunasta kaksi nastaa siltaamalla ja valon vilkut laskemalla saa vikakoodit ulos. Tai jos pistoke on toisinpäin niin oikealta ylhäältä kaksi laitimmaista... :)

IMM on kaasuläppäkotelossa kiinteänä, ei voi oikein kun ottaa putsarikopan pois ja suihkuttaa puhdistusainetta mittariin.

Hapettunut/loppu oleva jakajan kansi kyllä käy tulppienkin päälle.

nissan-man

#4
LainaaAuto on suomussalmella.
Seissyt useamman vuoden ja jo silloin kierroksilla oli ongelmia, mutta saattoi johtua hiilikuolleesta jakajan kannesta.

Tulppia ei ole katottu ja mites maf;in puhdistaa kun en edes tiedä missä se on muutakuin läppärungossa/kotelossa.
Onko tankissa bensan suodatinta? se mikä konehuoneessa on virtaa läpi hyvin ja bensaa tulee sekä pieni paine oli suodattimessa/ruiskun puoleisessa letkussa kun suodattimen käsissä käytin.

Obd pistoke löytyy mistä?
Onko niin kutsuttua vikatila pistoketta jonka irroittamalla auto käy perus asetuksilla?

Jossain oli mainittu lämpötila tunnistin missä se on ja miten irtoaa?

Niin ja auto on japani/eurooppa sekoitelma.
http://www.dnsf.org/forum/index.php?action=dlattach;topic=52559.0;attach=58490;image  Diagnoosipistoke löytyy sulakekotelosta. Itse pystyy vikakoodit lukemaan kun ottaa johdon pätkän. Laittaa virrat päälle ja yhdistää johdonpätkällä diagnoosipistokkeen ylemmän pinnirivin kaksi oikeanlaitimmaista pinniä. kun on yhdistetty check valo sammuu ja sitten löysäät yhdistyksen checkvalo alkaa vilkkua mittaristossa ja pitkät välähdykset kymmeniä, ja lyhyet yksiköitä. vilkkuminen/koodien poisto tapahtuu yhdistämällä pinnnit uudestaan ja löysäämällä yhdistys.
BA kerkisikin ennemmin, muistaakseni alarivin pinnit koskee 2.0 konetta ja 1.6konetta ylärivin.. PS. imm lähtee kyllä irti siitä kotelosta, parilla ruuvilla kiinni..
P10 GA16DS

nikulaoy

No niin asiaa saatu eteenpäin ja vika koodiksi ilmoittaa 21 eli täytyy ruveta sytytystä ihmettelemään ja etsimään osa vaihdokkaita.

Kiitos suuresti kaikille auttaneille  :)