Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Primera P11 -01 bensamittariongelma

Aloittaja herra_x, helmikuu 28, 2012, 19:30:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

herra_x

Löytyykö vika- ja/tai korjausehdotuksia seuraavanlaiselle ongelmalle?:

Bensamittari näyttää ihan mitä sattuu. Saattaa mennä kesken ajon "nollille" ja taas nousta jonnekin asti. Näyttää siis täysin satunnaisesti mitä vaan. Mittarin anturi vaihdettiin tankin päästä autoon toissa vkolla mutta ongelma jatkuu täysin samanlaisena.

Omaa virtapiiriä ei korjaamon mukaan löydy pelkälle bansamittarille tässä kyseisessä mallissa. Täytyykö siis vaihtaa koko mittaristo??? Vai mistä lähteä vikaa metsästämään?

Nimimerkillä ostetaan halvalla käytetty mittaristo  ;)

Simm

Vika viittaisi anturin maadoitusongelmaan siellä tankin päässä?

Datsuuna

Vika todennäköisesti mittaristossa. Salosta löytyy firma, jossa korjataan muun elektroniikan lisäksi mm. autojen mittaristoja varsin edullisesti. Maadoitus kannattaa tottakai ensin varmistaa.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

herra_x

LainaaVika viittaisi anturin maadoitusongelmaan siellä tankin päässä?

Onko tarkempaa tietoa, että mihin toi anturi olisi fyysisesti maadoitettu? Eli mistä kannattaa johdon päätä hakea.

Tein autooni sen mittaristotestin, että virrat ensin pois -> mittariston kaksi tappia pohjaan, jonka jälkeen virrat päälle. Nätisti meni samaan tahtiin vasemmalta oikealle ja takaisin mittariston kaikki viisarit edestakaisin. Sanokaa viisaammat, että oliskohan tämä merkki, että itse mittaristo olisi kaikinpuolin ehjä? Vai voiko tästä "itsetestistä" huolimatta vika olla itse mittarissa?

herra_x

LainaaVika todennäköisesti mittaristossa. Salosta löytyy firma, jossa korjataan muun elektroniikan lisäksi mm. autojen mittaristoja varsin edullisesti. Maadoitus kannattaa tottakai ensin varmistaa.

Muistatko yhtään tarkemmin, että mikä firma kyseessä?

Datsuuna

Koska tämä ei ole kaupallinen foorumi laitan sinulle YV:n.
Oletko varma, että itse anturi toimii oikein ?

herra_x

LainaaKoska tämä ei ole kaupallinen foorumi laitan sinulle YV:n.
Oletko varma, että itse anturi toimii oikein ?

Kiitos viestistä. Bensa-anturi vaihdettiin jo uuteen, joten aika suurella todennäköisyydellä vian ei pitäisi olla siinä.

OH2KV

Mittariston regulaattoria veikkaisin viaksi, katsopa heiluuko moottorin lämpötilamittari suunnilleen samalla tavalla. Vanhemmissa ajolaitteissa on ihan helposti vaihdettava osa.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

herra_x

LainaaMittariston regulaattoria veikkaisin viaksi, katsopa heiluuko moottorin lämpötilamittari suunnilleen samalla tavalla. Vanhemmissa ajolaitteissa on ihan helposti vaihdettava osa.

Lämpötilamittari toimii kyllä moitteetta. Onkohan toi regulaattorihomma sitten poissuljettu? En ymmärrä itse edes mikä se on. Vai voiko nopeus- ja lämpötilamittareille olla kenties omat regulaattorit???

Datsuuna

2000-luvun autojen mittaristot alkavat olla varsin monimutkaisia rakenteeltaan verrattuna vanhoihin ( < 95 ) sydeemeihin. Niissä  runsaasti monimutkaista elektroniikkaa IC-piirejä ym. riippuen vielä auton merkistäkin paljolti. Mittaristot ovat myös melko kalliita purkaamoissakin joten ei kannata alkaa itse "korjailemaan" jos ei varmasti tiedä mitä tekee.