Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Primera nykii lämmityksen jälkeen

Aloittaja Tukkeuma, tammikuu 06, 2012, 14:55:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tukkeuma

Terve

Minulla on autossa semmoista nykimisongelmaa aina jos kone ei ole vielä lämmennyt. Koneen lämmettyä normaaliksi nykiminen aina loppuu. Olen tässä huomannut että auto yskii kaikkein eniten jos on pitänyt sitä lohkolämmittimessä. Kylmänä kun lähtee niin nykii silloinkin, mutta selvästi vähemmän. Mistä ihmeestä tämä voisi johtua?

Nykiminen on sellaista melko pientä, ikäänkuin kone ei saisi kunnolla bensaa eikä vastaa kunnolla kaasuun. Tasakaasulla kun ajaa niin tuntuu sellasta pientä köhimistä. Olen myös vaihtanut jo tulpanjohdot, virranjakajan kannen, pyörijän ja ilmanputsarin. Ilmamassamittarinkin olen puhdistanut mutta ei auttanut. Jos tuo johtuisi ilmamassamittarista niin miksi sitten koneen lämmettyä loppuu? Ei ymmärrä... :(

Niin ja auto on siis Primera P10 vm.95 2.0SLX

Alppu

Lainaa
Olen myös vaihtanut jo tulpanjohdot, virranjakajan kannen, pyörijän ja ilmanputsarin. Ilmamassamittarinkin olen puhdistanut mutta ei auttanut.

Tulpat?

(Lambda-anturi)?

Loppuuko köhiminen kokonaan koneen lämmettyä?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Tukkeuma

Tulpatkin olen itseasiassa jo vaihtanut ja tarkistanut että on oikeanlaiset. Ja kyllä nykiminen häviää kokonaan kun kone on lämmennyt. Onko tässä autossa joku anturi joka koneen lämpötilan mukaan kertoo paljonko pitää syöttää bensaa...? En ole itse mikään autoekspertti enkä tiedä näistä niin paljoa.

take

Kylmänähän sopan tarve on suurin. Joten mites polttoainesuodatin? Sen jälkeen sitten tutkimaan antureita.

Alppu

LainaaKylmänähän sopan tarve on suurin. Joten mites polttoainesuodatin?

Jos kiihtyy kaasu pohjassa puhtaasti punarajalle, niin ei liene ongelma? Vai menisikö salakavalasti laihalle ja rikkoisi jotain?

Yllättävän tiheä vaihtoväli tuolla suodattimella, Almerassa 30tkm välein.

Jäi itseltäni toistaiseksi vaihtamatta kun oli niin tiukasti letkuissa kiinni..  :-/
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Tukkeuma

Joo kyllä ottaa kierroksiakin mielestäni ihan normaalisti kylmälläkin koneella (en oo tosin punarajalle asti kokeillu), mutta vastaa kaasupolkimen painallukseen ikäänkun viiveellä, eli ensin vähän köhisee ja sit lähtee kiihtymään.

Tukkeuma

Nyt on kokeiltu toista ilmamassamittaria, ei auttanut sekään :(

BA

Minkäslainen lohkolämmitin tähän on laitettu? Letkulämmitin?

Periaatteessa voi olla ihan lämöanturivika, väittää että kone on kylmänä lämpimämpi kun todellisuudessa onkaan ja antaa liian vähän polttoainetta. Lohkolämmittimen käytön jälkeen vaan korostuu.

Tukkeuma

LainaaMinkäslainen lohkolämmitin tähän on laitettu? Letkulämmitin?

Periaatteessa voi olla ihan lämöanturivika, väittää että kone on kylmänä lämpimämpi kun todellisuudessa onkaan ja antaa liian vähän polttoainetta. Lohkolämmittimen käytön jälkeen vaan korostuu.

Lohkolämmitin on se mikä tässä autossa ihan  vakiona on. En osaa tarkemmin sanoa. Onko tuollainen lämpöanturi vaikea vaihtaa? Kallis?

BA

Jotain kympin luokkaa osa, kierrä vanha pois ja uus tilalle ja pois tuleva kahvikupillinen uutta nestettä jäähdyttimeen...

Siellä pitäs olla erikseen anturi mittarille ja toinen ohjaa ECU:a, molemmat erilaisia.