Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Kiire!! Vaihteisto ongelma!

Aloittaja IPE, tammikuu 04, 2012, 14:06:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

IPE

Joo elikkä illalla ajoin almeran kotiin kaikki oli ok mutta aamulla lähin nii vaihe keppi on vapaalla täysin veltto ja kun sitä heiluttelee nii jostain kuuluu pikku kolahdus aina välillä

Datsuuna

LainaaJoo elikkä illalla ajoin almeran kotiin kaikki oli ok mutta aamulla lähin nii vaihe keppi on vapaalla täysin veltto ja kun sitä heiluttelee nii jostain kuuluu pikku kolahdus aina välillä
Omassa GTi:ssä sama vika eli en osaa neuvoa, mutta vaihteet menevät hyvin päälle. Pitää tutkia asiaa ensi kesänä veikkaisin vian löytyvät vaihdekepin juuresta  ;D
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Flame

Molemmilla on todennäkösesti vaihdekepin juuressa alapuolella sijaitseva palautusjousi irronnut paikaltaan. Melko harvinainen ongelma, mutta koin itse saman kun kikkailin vv-lyhentimen kanssa omassa sunnyssa ja se jousi lähti sieltä irti pariin kertaan. Paikoilleen sen saa kun ottaa alapuolelta suojapellin irti. Vakioputkistolla suojapellin pois ottaminen vaatii myös pakoputken liitoksen irrottamisen.
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

JohnWayne

LainaaMolemmilla on todennäkösesti vaihdekepin juuressa alapuolella sijaitseva palautusjousi irronnut paikaltaan. Melko harvinainen ongelma, mutta koin itse saman kun kikkailin vv-lyhentimen kanssa omassa sunnyssa ja se jousi lähti sieltä irti pariin kertaan. Paikoilleen sen saa kun ottaa alapuolelta suojapellin irti. Vakioputkistolla suojapellin pois ottaminen vaatii myös pakoputken liitoksen irrottamisen.

Sama jousi aiheutti mun GT Primera P11 kolinoita. Katkennut jousi nappasi muistaakseni pakoputkiston suojapeltiin. Korjasin pakoputken vaihdon yhteydessä vetamallä jousesta muutaman kierroksen suoraksi ja väänsin siihen uuden lenkin. Jousen korjaaminen ei vaikuttanut juurikaan vaihdekepin toimintaan paitsi että kolina lakkasi.
Ei kannata korjata jollei katsastusmies puutu asiaan, mulla Opelista hylkäsivät kun vaihdekeppi ei palauttanut. Tämä tapahtui vanhaan hyvään aikaan valtionkonttorilla (muita ei ollut).