Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Narinaa auton etupäästä

Aloittaja SalcK, joulukuu 22, 2011, 14:51:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SalcK

Moi!

Tässä on nyt käyty monien huoltojen liutana läpi ja apua ei ole ollut ja hintaa on tullut jo 1000€.
Voisiko joku Autohuoltoa fiksumpi auttaa :)

Auto on -98 GT Primera josta kuuluu ajaessa jurinaa ja narinaa jarruttaessa etupäästä

Olen nyt itse ajanut autolla joku 5tkm ja hirvesti palanut rahaa jo huoltoihin mistä ei ole ollut apua.

Vikana on kun ajaa autolla kuuluu vaimeaa rohinaa etupäästä joka voi välillä vaieta kokonaan tai kuulua tosi lujaa jotenkin jurina on yhteydessä siihen kun hiljentää vauhtia jarruttamalla niin ääni muuttuu ihan selväksi narinaksi noin 20km ja siitä alaspäin olevasta vauhdista. mielestäni ääni kuuluu vielä enemmän kun kaartaa oikealle (en ole laittanut niin hirvesti merkille kuuluuko myös kun kaartaa vasemmalle) mutta myös suoraan ajaessa kun hiljentää vauhtia rohina muuttuu narinaksi. jotenkin mielestäni ääni liittyy jotenkin jarruihin koska kun jarrua painaa narina kuuluu vielä enemmän, mutta kaartaessa ei jarrua tarvi painaa ja silti narina kuuluu (siis alle 20km vauhdissa)

Autoon on nyt vaihdettu etupään levyt palat molemmin puolin, vasen ulompi vetonivel, abs anturi vasen, laakeri muistaakseni vasen, ylätukivarret ja pallonivelet eteen myös. auto ei ravista ajaessa eikä vetele kiihdyttäessä mihinkään, mutta polkimissa tuntuu pientä värinää välillä kun ääni kuuluu.

Eli siinä olisi pähkinää jollekkin minua viisaammalle

(anteeksi kirjoitus virheet)

Ps. nari ei kuulu jatkuvana vaan mielestäni pyörän pyörimisen tahtiin eli tyyliin ääni....ääni....ääni, myös kilvet olen tarkistanut eikä vika ole niissä ei hinkkaa. (kaikki huollot on tehty autohuollossa eli itse en ole tehnyt mitään muuta kuin ostanut osat.) Lisää tähän vielä koska juuri äkön kun kävin autolla ajamassa vähän lujempaa motarilla ilmeni että mitä kauemmin autolla ajaa sitä enempi se alkaa oirelemaan ( polkimet tärisi auto alkoi tärisemään pikkuisen, mutta luultavasti huomenna kun lähden auto kylmiltään ajamaan ei ole isojakaan oireita vaan sitten kun taas ajaa jonkun aikaa oireet pahenevat) voisiko liittyä jotenkin lämpenemiseen, jokin hinkkaa johonkin?

kurttu

Ettei olis se toinen laakeri joka on vielä vaihtamatta. Mulla kuuluu kans jos jonkunmoista kahnutusta, narinaa ja supatusta, mutta olen kyllästynyt miettimään mikä siellä on. Ajellaan viat esiin. Mulla ei kuulu muuten kuin ikkuna auki eli ei häiritse ajamista. Kaverit kyl huomauttelee kun nousevat kyytiin, että hirveä kahina kuuluu jostain.

Primeran jarrut on muuten aika herkät saamaan hiekkaa johonkin väliin, jolloin alkaa aivan järkyttävä kirskutus.

SalcK

voi se olla se toinen laakeri mikä siel vielä häiriköi mut kätevää kun korjaamossa ei mitään sanottu :D

C 110 ratsuni

Mulla oli kerran vanteen ja kumin välissä sontaa ja ruostetta niin se aiheutti omituista kitinää ja kahinaa.Minkälainen pölykapseli lie sekin voi hieroa kumiin alapuolella pyörää.
primera 2,0 sport -00

p11

Mulla vähän vastaava vika levyjen ja palojen vaihdon jälkeen. Jarrulevyn ylle kaartuva suojalevy ottaa hitusen kiinni levyyn, kun palat vähän siirtää levyä jarruttaessa ?  Näkyy vain pienoinen kiillottuma suojalevyssä.

micramies

Renkaat tasapainossa? Vanteet suorat? Ohjauskulmat kohdillaan? Iskarit ja niiden yläpäät kunnossa? Se toinen pyöränlaakeri ja murrosnivel? Vetoakselien sisemmät nivelet ok? Moottorin ja vaihteiston tuenta kunnossa?
Vaihteistossa riittävästi öljyä, ehkä kannattaisi vaihtaa ne öljyt kokeeksi?
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82