Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

1.5 vm.84 b11 Sunny käy rikkaalla

Aloittaja Konzta_, joulukuu 01, 2011, 20:58:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Konzta_

Moinen ongelma ilmestynyt otsikossa mainitun auton kanssa.. Kaasutin vaihdettu edellisestä ryyppyläpän mentyä sököksi, tulppia menee jatkuvasti ja ovat aivan mustia ja kerää paljon karstaa. Pari yötä seisoo ajamattomana ja sitten on tulpat aivan pimeenä. Röpöttää ja ottaa laiskasti alhaalta kierroksia, 4500rpm jälkeen ok. Jonkinverran savuttaa kylmänä, päästömittauksissa ei ole vielä käyty. Sytty pitäis olla aika hyvin kohdallaan, tuo seospuoli vaikuttais olevan syyllinen.. Mahtaako tuon koneen kaasarista löytyä seoksen säätöruuvia? Ilmanputsari ja syttyosat vaihdettu, ei vaikutusta. Tyhjäkäynti pomppii hieman 1000-1300rpm välillä.... Lähtee käyntiin hyvin kylmänä ja lämpimänä, yön tai kaks seisottuaan ei tosiaan mitään elonmerkkejä..
B11 sedan '84

take

Kuulostaa ihan ryypyn vialle, mutta voi siellä jokin muukin vaivata. Avautuuko ryyppy kokonaan kun kone lämpenee?

Konzta_

Tarkistin sen sillon kun vaihtoin tuon toisen kaasarin, avautuu kyllä.. pitää tarkistaa uudestaan tänään, vaihdoin eilen tulpat ja sain auton käymään, nyt on vedot tallessa ja kiertää hyvin myös alhaalta mutta savuttaa kovasti ja kun kunnolla polkee niin tulee mustaa putkesta  :o  :-/ kaasarin takaa löyty semmonen ruuvi mikä on lukittu jollain sokalla (tuntu olevan lujassa), oisko tuo se seoksen säätö? ajoituslampun kans sääjetty eilen, syttypuoli siis ok
B11 sedan '84

OH2KV

#3
Mulla oli ainakin kaasuttimen kyljessä pieni pyöreä ikkuna bensanpinnankorkeuden tarkistamiseen. En lähtisi seosruuvia pyörittelemään ennenkuin muut asiat ovat varmasti kunnossa.

Ja eihän savu ole sinertävää? Onko jatkuvassa ajossa ollut laite? Seisonnan jälkeen voi esim männänrenkaat olla juuttuneet. Tai ohjurikumit kovettuneet ja haurastuneet?
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

Konzta_

LainaaMulla oli ainakin kaasuttimen kyljessä pieni pyöreä ikkuna bensanpinnankorkeuden tarkistamiseen. En lähtisi seosruuvia pyörittelemään ennenkuin muut asiat ovat varmasti kunnossa.

Ja eihän savu ole sinertävää? Onko jatkuvassa ajossa ollut laite? Seisonnan jälkeen voi esim männänrenkaat olla juuttuneet. Tai ohjurikumit kovettuneet ja haurastuneet?
Ei ole sinertävää. Leima loppu reilu kuukausi sitten ja senkin jälkeen autoa on joka päivä käytetty ja vähän ajettu. Ohjurikumit epäilyttää itseäkin, mitään mahdollisuutta ei tieten oo tarkistaa muuta kuin kannen irroittamalla?  :-X Täytyy kurkata vielä tässä illan aikana kaasarin kylkeen ja kattoo onko siinä mitään ikkunaa mistä näkis sen bensanpinnan.
B11 sedan '84

Alppu

#5
Lainaa
Ei ole sinertävää. Leima loppu reilu kuukausi sitten ja senkin jälkeen autoa on joka päivä käytetty ja vähän ajettu. Ohjurikumit epäilyttää itseäkin, mitään mahdollisuutta ei tieten oo tarkistaa muuta kuin kannen irroittamalla?  :-X Täytyy kurkata vielä tässä illan aikana kaasarin kylkeen ja kattoo onko siinä mitään ikkunaa mistä näkis sen bensanpinnan.

No jos ei käynnistettäessä pukkaa sinistä ja öljyt pysyy jotakuinkin koneessa, niin ei kannattane tehdä noille kumeille mitään..
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Konzta_

Savutus saatu nyt kutakuinkin kohtuulliseksi mutta tyhjäkäynti ei laske ja se ryypyn läppähän siellä oli ongelmana. alipainekello ja letkut kaasuttimesta vaihdettu, ei vaikutusta. Mistä lähteä etsimään vikaa vai onko helpointa tehdä vaijerilla toimiva ryyppy?
B11 sedan '84

OH2KV

LainaaSavutus saatu nyt kutakuinkin kohtuulliseksi mutta tyhjäkäynti ei laske ja se ryypyn läppähän siellä oli ongelmana. alipainekello ja letkut kaasuttimesta vaihdettu, ei vaikutusta. Mistä lähteä etsimään vikaa vai onko helpointa tehdä vaijerilla toimiva ryyppy?
Eng Ctrl- sulakkeen tarkistaisin ensimmäisenä.
Toiseksi tuleeko jännite perille automaattiryypyn "kellolle" joka on musta muoviselta näyttävä rasia kaasuttimen kyljessä. Siihen tulee johdin Eng Ctrl sulakkeen takaa. Sytytysvirran ollessa kytkettynä.

Jos jännite tulee, voi olla vastuslanka poikki kellon sisältä.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

Konzta_

Lainaa
Eng Ctrl- sulakkeen tarkistaisin ensimmäisenä.
Toiseksi tuleeko jännite perille automaattiryypyn "kellolle" joka on musta muoviselta näyttävä rasia kaasuttimen kyljessä. Siihen tulee johdin Eng Ctrl sulakkeen takaa. Sytytysvirran ollessa kytkettynä.

Jos jännite tulee, voi olla vastuslanka poikki kellon sisältä.
Kappas.. Pitää mittailla ja vaihtaa toiset osat jos on sököt, löytyy tallin perukoilta nuita kaasarin osia..
B11 sedan '84

Konzta_

Eipä siellä ollu eng ctrl kohalla sulaketta ollenkaan  ;D edelleen on tyhjäkäynnin kans ongelmia, käy joko 3000 tai 2000rpm ja kun ruuvista laskee sopivalle tasolle ja käy hetken ajamassa niin tyhjäkäynti katoaa kokonaan.. mitähän seuraavaksi pitäs ruveta vaihtamaan?
B11 sedan '84