Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Primera P10 1.6 -92 on-off kaasu

Aloittaja kale, tammikuu 26, 2011, 17:34:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kale

Terve!
Olen uusi täällä, koitin haulla löytää vastausta, mutta ei oikeen tärpännyt. ELI:
Auto ei varsinkaan lämpimänä vedä käytännössä ollenkaan paitsi kaasu pohjassa (kierrokset 4000+?) Kylmänäkin nykii aika paljon, eikä ainakaan alhaisilla kierroksilla tykkää jaksaa lähteä ollenkaan liikkeelle. Lämpimänä kun lyö kaasun pohjaan tyhjäkäynnillä (vaihde vapaalla) ottaa auto aika hissukseen kierroksia ja käyntiääni viittaisi selvästi liian laihaan seokseen. Tarpeeksi korkealla kierrosalueella kuitenkin vetää ihan hyvin, tosin tällöinkin vain kaasu pohjassa/melkein pohjassa.

Ensimmäiset Primerathan ovat kaasarikoneella, jos olen oikein ymmärtänyt. Voisiko vika olla kaasuttimessa? Onko sen säätäminen/korjaaminen mahdollista itse tehdä? Olen kyllä ennenkin autoja korjaillut, mutta en koskaan tällaiseen ongelmaan törmännyt  :-?
Jotain kaasuttimen puhdistustököttiä autokorjaamolta ostin ja laitoin tankkiin, mutta eipä siitä paljoa apua ollut.
Olisiko vika sittenkin bensansuodattimessa/bensapumpussa?

Ehdotuksia, apuja, ohjeita, vinkkejä, mitä vain! Suuret kiitokset jo etukäteen!

nissan-man

LainaaTerve!
Olen uusi täällä, koitin haulla löytää vastausta, mutta ei oikeen tärpännyt. ELI:
Auto ei varsinkaan lämpimänä vedä käytännössä ollenkaan paitsi kaasu pohjassa (kierrokset 4000+?) Kylmänäkin nykii aika paljon, eikä ainakaan alhaisilla kierroksilla tykkää jaksaa lähteä ollenkaan liikkeelle. Lämpimänä kun lyö kaasun pohjaan tyhjäkäynnillä (vaihde vapaalla) ottaa auto aika hissukseen kierroksia ja käyntiääni viittaisi selvästi liian laihaan seokseen. Tarpeeksi korkealla kierrosalueella kuitenkin vetää ihan hyvin, tosin tällöinkin vain kaasu pohjassa/melkein pohjassa.

Ensimmäiset Primerathan ovat kaasarikoneella, jos olen oikein ymmärtänyt. Voisiko vika olla kaasuttimessa? Onko sen säätäminen/korjaaminen mahdollista itse tehdä? Olen kyllä ennenkin autoja korjaillut, mutta en koskaan tällaiseen ongelmaan törmännyt  :-?
Jotain kaasuttimen puhdistustököttiä autokorjaamolta ostin ja laitoin tankkiin, mutta eipä siitä paljoa apua ollut.
Olisiko vika sittenkin bensansuodattimessa/bensapumpussa?

Ehdotuksia, apuja, ohjeita, vinkkejä, mitä vain! Suuret kiitokset jo etukäteen!
Ettei vaan olis ryyppy päällä?.. Aja lämpimäksi, irroita ilmanputsari ja kato aukesiko ryyppyläppä kokonaan..
P10 GA16DS

kale

LainaaAja lämpimäksi, irroita ilmanputsari ja kato aukesiko ryyppyläppä kokonaan..

Ok, täytynee ruuvailla tässä viikonloppuna se auki ja katsoa. Onko se ryyppyläppä ihan siinä heti ilmanputsarin alla, vai pitääkö vielä jotain availla? Sen siis pitäisi aueta kokonaan kone lämpimänä?
Eikö tuon silloin pitäisi saada liikaa ainetta, jos on ryyppy jäänyt päälle? Jotenkin käynti vaan kuulostaa siltä ettei saisi tarpeeksi bensaa.. Noh, kokeilemalla selviää!

Masba

Lainataas vanhaa säiettä.

Mulla on P11 -97vm 1.6 vehkeessä samanlaista ongelmaa. Kylmänä toimii jotakuinkin normaalisti mutta jokusen kilometrin jälkeen koneen lämmittyä tuntuu että koneesta häviää vääntö. Lämpimänä käynnistäessä pitää painaa kaasu pohjaan että starttaa.

Tähän mennessä putsattu MAF, vaihdettu tulpat, ilmanputsari sekä bensafiltteri. Ennen tätä operaatiota kaasun painaminen pohjaan sai auton sammumaan... :)

Porukoilla oli aikanaan -90 1.6 Primera. Tuossa jäi ryyppy päälle joka aiheutti samankaltaisia oireita. Muistaakseni laturin joutui vaihtamaan että korjaantui(olikohan tuossa laturissa jotain ohjainelektroniikkaa, vai tekeeköhän muisti tepposet).

Voiko siis tässä ruiskuvehkeessä olla jotain samankaltaista vikaa? Varsinaista ryyppyähän tässä ei liene ole, haisteleeko tieteiskone jostain lämpötiloja ja säätelee sen mukaan seosta? Jos vaikka joku anturi ois rikki...

take

Kannattaa tietty tarkistaa lämpöanturikin, mutta MAFin vikaantumiseltahan tuo vaikuttais. Ei se läheskään aina putsaamalla ala toimia. Joskus siinä on oikea vikakin.

Masba

Täytyy kokeilla ottaa johto irti tuosta MAF:sta onko vaikutusta. Mitenhän muuten tuota pystyis testailemaan kotikonstein? Ei kehtais tonnin autoon pistää hirveästi rahaa palamaan... :)


Masba

Eipä ottanu kierroksia 2500 enempää johto irrotettuna, onkos tuo normaalia?

datsunpower

On normaalia. Moottorinohjaus menee sellaiseen moodiin, että autolla voi kyllä ajaa, mutta kierroksia se ei tosiaan ota tuon enempää.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Alppu

#8
Lainaa
Mitenhän muuten tuota pystyis testailemaan kotikonstein? Ei kehtais tonnin autoon pistää hirveästi rahaa palamaan... :)

Kaipa se eri arvoja antaa et periaatteessa lienee mahdollista mittailla.

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.