Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

sunny -87 pyyhinten kytkentä

Aloittaja jamba, marraskuu 18, 2011, 17:39:17

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jamba

Mulla on irrallinen ehjä -87 mallin sunnyn pyyhkijän moottori ja viiksikytkin samasta autosta. Miten saan tehtyä kytkennän, siis, että pyyhkijät myös palautuvat lepoasentoonsa?

OH2KV

Tämä ei kysymyksen asettelusta päätellen ole tulossa ko. autoon? Yhteen moottorin liittimeen tulee kytkeä joko jatkuva jännite, tai mieluummin virtalukon jälkeen jatkuva virta, ACC tai IGN asennoista kummasta vain.
Vai onko veneeseen vai mihin tulossa?  Mulla on jossakin myös ko. mallin korjausopas, kunhan muistaisin mihin olen sen taas loppusijoittanut....
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

jamba

No joo, itseasiassa oon laittamassa tätä vanhaan Rambleriin, siinä kun on alunperin sellainen alipainesysteemi...
Otin tosiaan tosta varaosa sunnysta ja se kyllä toimi vielä toissapäivänä, mut mähän en tietysti purkanu koko johtosarjaa tään takia. Otin vaan katkaisimen ja moottorin. En edes tyhmänä ajatellu, et voiskin olla vaikeempi sähkökytkentä... :-/

ILVES-Joe

Jos vaan mahdollista käy ottamassa puretusta autosta liittimien toiset puolet ja palat johtoa josko sitten onnistuisi väri-väriin menetelmällä??

Kilpureihin olen purkanut moottorin ja kytkimen välisen johdotuksen ja asentanut se alkuperäisenä, hankala saada muuten toimimaan oikealla tavalla.
Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

OH2KV

Avaamalla sen kannen, josta syötetään moottorille virrat, pystyy helpohkosti päättelemään, mihin nastaan tulee esim virtalukon ACC- asennosta kytkeä ns. jatkuva virta, joka palauttaa pyyhkimet aina alkuasentoon. Avaamalla kannen (3ruuvia yleensä) on edessäsi vastaavan näköinen näkymä, sisäpuolelta molemmat.

Tuohon katkaistuun kehään tulee kytkeä jännite, joka moottorin ja pyyhkimet palauttaa alkuasentoon. Vastaavan laahaimen liittimeen ulkopuolelta moottoria katseltuna. Yleensä näkee ilman yleismittarinkin käyttöä, mihin liittimeen tulee kytkeä.

Sulakkeellisen piirin takaa, tai omalla sulakkeella varustettuna. Valoviiksen ja eri moottorien nopeuksien saaminen hollilleen vaatii hieman tutkimista. Tähän kohtaan voisi toimia väri- väriin- menetelmä, mutta täytyy sekä viikselle, että moottorille tuoda yksi ulkopuolinen jännite, ja moottorille lisäksi maapotentiaali.

Moottorin maa mennee runkoon, ei todennäköisesti näiden kuvassa esitettyjen kehien kautta.

Sorry karkeasti Paintilla piirrelty kuva.

PS. Tihkurele kannattaa myös vielä rapsia autosta irti, senkin saa kyllä toimimaan päätään vaivaamalla. Konehuoneessa ainakin vanhemmassa Sunnyssä, musta laatikko, puolikkaan tupakkiaskin kokoinen suurinpiirtein.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

jamba

Älysti kiitoksia!!!
Pikku pähkäilyllä sain pelaamaan :)