Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Micra K10 -93 1.2 ongelma tekniikassa

Aloittaja juhosep, marraskuu 05, 2011, 14:37:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juhosep

Micra röplöttää tyhjäkäynniltä kaasua hieman painettaessa. Työntää välillä mustaa savua kun polkee enemmän. Tyhjäkäynti pitää olla normaalia korkeammalla että pysyy käynnissä. Bensankulutus on kasvanut ja välillä tuoksahtaa polttoaine melko vahvasti parkkiin ajettaessa. Pintakaasulla ajettaessa auto pätkii usein jonkun verran. Pakoputkesta kuuluu voimakas suhina ajettaessa isommilla kierroksilla.

Ensin kuvittelin, että automaattiryyppy jäisi päälle mutta kaasarin vaihtokaan ei auttanut asiaa. Lisäksi, moottoriöljyn vaihdossa öljyä meni hieman liikaa jonka huomasin vasta myöhemmin. Eli autolla ajettu liian suurella moottoriöljymäärällä. Voisiko tämä vaikuttaa asiaan?

Micraan vaihdettu jo jonkun verran osaa mutta vika ei ole selvinnyt.
Vaihdettu tähän mennessä:

-moot. öljyt
-vaiht. öljyt
-öljynsuodatin
-ilmansuodatin
-polttoaineensuodatin
-sytytystulpat
-sytytysjohdot
-sytytyspuola
-virranjakajan kansi
-virranjakajan pyörijä
-kaasari
-lambda-anturi

Näiden lisäksi polttoaine on laskettu pois ja uusittu mahdollisen veden kertymisen takia. Myös venttiilit on ajoitettu.

Jollain viisaammalla vian paikantamisesta tietoa/vinkkejä?


jip59

LainaaPakoputkesta kuuluu voimakas suhina ajettaessa isommilla kierroksilla.
Pakoputki/katalysaattori kenties tukossa. ::)
Exät: B10 -67, B10 -69, B110 -70, B110 -72, KLB110 -73, K11 -96, Nykyiset: K10 -89, K10 -87, K10 -93, K11 -97 "Ratamicra", N16 -03