Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Primeran käyntihäiriö 2.0 -94

Aloittaja Tami, lokakuu 30, 2011, 20:16:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tami

Moro kaikille, -94 farkkuprimera 2.0 koneella olis kyseessä ja kone käy aika kovilla kierroksilla lämpimänäkin. Välillä taas kohillaan ja välillä tyhjäkäynti seilaa 2000-3000rpm välissä. Kaasarin kannen juuresta ainakin valuu vähän jotain (bensaa?) eli ne tiivisteet on vaihtolistalla ensimmäisenä jos vetää ilmaa sieltä jostakin välistä. Millainen automaattiryyppy tuossa on? Missäpäin konehuonetta ja minkä näköinen? Vai mistä vielä voisi vikaa etsiä?

datsunpower

Ensinnäkin autossasi ei ole kaasutinta vaan 1-piste ruisku. Ei ole automaatti ryyppyjä tai muitakaan kikkakutosia vaan moottorinohjaus boxi hoitaa nimensämukaisesti kokonaan moottorinohjauksen.

Polttoainevuoto kannattaa tietysti ensimmäisenä tukkia ja sitten putsaat samalla ilmamassamittarin langat vaikka jarru cleanerilla.
Tyhjäkäynnin seilaamiseen yleensä syynä on alipaine- tai imuvuoto.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

BA

Ykspisteruiskun ominaisuus on että tyhjäkäyntikierrokset tippuu hitaasti. Omassa ei yli kahden tonnin nouse kyllä lämpimänä tyhjäkäynti koskaan, puolessatoista tai aavistuksen yli on aina alkuun ja sitten tippuu alle tonnin hetken päästä. Ajossa jää myös tonne puoleentoista ja  n.5s sisään tippuu normaaliin.

Se "suutinrungon" ylin tiiviste tuppaa vuotamaan järjestään kaikissa.



datsunpower

LainaaYkspisteruiskun ominaisuus on että tyhjäkäyntikierrokset tippuu hitaasti. Omassa ei yli kahden tonnin nouse kyllä lämpimänä tyhjäkäynti koskaan, puolessatoista tai aavistuksen yli on aina alkuun ja sitten tippuu alle tonnin hetken päästä. Ajossa jää myös tonne puoleentoista ja  n.5s sisään tippuu normaaliin.

Se "suutinrungon" ylin tiiviste tuppaa vuotamaan järjestään kaikissa.


Tuo sama efekti on myös SR20De/E:ssä ja se on nimenomaan ominaisuus joka niihin on tehty. Helpottaa hidasta ajoa / vaihteen vaihtoa, mutta ainakin omastamielestäni on kyllä yksi ärsyttävimpiä keksintöjä...
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Alppu

Lainaa
Tuo sama efekti on myös SR20De/E:ssä ja se on nimenomaan ominaisuus joka niihin on tehty. Helpottaa hidasta ajoa / vaihteen vaihtoa, mutta ainakin omastamielestäni on kyllä yksi ärsyttävimpiä keksintöjä...

Samaa tekee täälläkin, mutta ei tule juurikaan kiinnitettyä huomiota/kiinnosta.
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Jakz

Pakko tähän mainita että tuo oma tekee myös samaa, eli -05 mallinen. Kierrokset ovat kolmisen sekendiä 1300-1500 ennenkun laskevat tyhjäkäynnille esim. silloinkun vauhdista polkaisee kytkimen pohjaan. Kuuluukohan tuossa sellasta olla?
Normaalissa vaihteen vaihdossakin, kierrokset eivät tipu alas vaan jäävät siihen n.1500, sittenkun veto kytkeytyy niin jos ei oo varovainen niin vähän "nykäsee". Joku sano että olis tarkotuksella laitettu tuollein että just helpottais hidasta ajoa ja pienemmälle vaihtoa mutta onko tietoa?
Lähinnä ärsyttää..  ::)
Nissan Primera 2000, SR20DE