Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Bensansyöttöongelma Primera -94

Aloittaja elektro, lokakuu 28, 2011, 08:22:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

elektro

3-pisteruisku Primeraan on vaihdettu bensapumppu. Pumppu toimii astiassa, mutta kun laitan koteloon ja tankkiin paikalleen, niin ei ime. Astiassa pumpun koko alaosa pitää olla bensan ala että toimisi. Myös silloin kun pumppu on vapaana tankin pohjalla auto yleensä (!?) käynnistyy eli saa bensaa.

Mikä on kahden pienen reijjän funktio pumpun alla?

Yhdessä vaiheessa korjausprojektia nimittäin pumppu työnsi bensaa ulos alaosasta ("väärään suuntan"), kun tukin reijjät niin toimi, nyt taas toimii siis astiassa kun reijjät normaalisti auki, edellyttäen etä alapuoli on bensassa.

Pitääkö paikkansa, että tankissa pitää olla 10 litraa bensaa että pumppu toimisi?

Onko lambda-anturilla mitään tekemistä tämän ongelman kanssa? Entä bensapumpun releellä? Akkua on yritetty pitää latingissa, mutta onko mahdollista että bensapumppu ei silti saa tarpeeksi jännitettä nostamiseen, koska pumpun toiminta on epävarmaa?

Kiitos neuvoista :P!

nissan-man

#1
Lainaa3-pisteruisku Primeraan on vaihdettu bensapumppu. Pumppu toimii astiassa, mutta kun laitan koteloon ja tankkiin paikalleen, niin ei ime. Astiassa pumpun koko alaosa pitää olla bensan ala että toimisi. Myös silloin kun pumppu on vapaana tankin pohjalla auto yleensä (!?) käynnistyy eli saa bensaa.

Mikä on kahden pienen reijjän funktio pumpun alla?

Yhdessä vaiheessa korjausprojektia nimittäin pumppu työnsi bensaa ulos alaosasta ("väärään suuntan"), kun tukin reijjät niin toimi, nyt taas toimii siis astiassa kun reijjät normaalisti auki, edellyttäen etä alapuoli on bensassa.

Pitääkö paikkansa, että tankissa pitää olla 10 litraa bensaa että pumppu toimisi?

Onko lambda-anturilla mitään tekemistä tämän ongelman kanssa? Entä bensapumpun releellä? Akkua on yritetty pitää latingissa, mutta onko mahdollista että bensapumppu ei silti saa tarpeeksi jännitettä nostamiseen, koska pumpun toiminta on epävarmaa?

Kiitos neuvoista :P!
Laita vaan tankkiin kunnolla sitä pensaa
PS: Ja mikä ihmeen 3-pisteruisku?
P10 GA16DS

elektro

Hups...;-)

Juu bensaa on riittävästi. MAF:in langat putsattu (eivät olleet kovin likaiset)
Muita mahdolisia syitä:
-akku on ok, mutta voiko jännite hävitä matkalla?
-bensaletkut vaikuttavat hyväkuntoisilta---
-lambda-anturi?

nissan-man

LainaaHups...;-)

Juu bensaa on riittävästi. MAF:in langat putsattu (eivät olleet kovin likaiset)
Muita mahdolisia syitä:
-akku on ok, mutta voiko jännite hävitä matkalla?
-bensaletkut vaikuttavat hyväkuntoisilta---
-lambda-anturi?
Lambda tuskin aiheuttaa tuon vian.. Mittaa jännite pumpun liittimeltä?
Onhan paluu ja menoletkut oikein?  ::)
P10 GA16DS