Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Primera p11 1.8 2000 vianmerkkivalo

Aloittaja Jomppa, kesäkuu 02, 2011, 18:04:26

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jomppa

Mulla on primera 1,8 vm 2000,vianmerkkivalo syttyi ekan kerran n.6kk sitten.Auto toimi normaalisti,joten nollasin valon hyppyjohdolla.Valo alkoi syttyä useammin,kun autolla ajoi  matka-ajoa 80-100km/h valo ei syttynyt,mutta kun auto oli sammutettu ja taas matkaajoon niin muutama kilometri ja valo palaa taas,eli ikinä ei sytytä valoa matkaajossa,jos autoa ei välillä sammuta.Kerran olen käyttänyt korjamolla,ilmoitti laihaa seosta,mutta vikaa ei tiedossa.Lisäksi kierrokset tippuu hetkeksi n.500rpm,silloin kun hiljentää vaikka liikennevaloihin niin kytkintäpainaessa kierrokset tipahtaa ja heti nousee normaaliin,mutta jos painaa ensin jarrua ja sitten kytkintä,niin kierrokset ei tipahda.Ilmamäärämitarin puhdistin talvella,ja valo oli pari kuukautta syttymättä,kunnes taas matkaajossa valopalaa.Viikko sitten vaihdoin uuden ilmamäärämittarin,ei apua.Hyppyjohdolla nollatessa valovilkkuu muistaakseni 10kertaa hitaasti 4nopeesti 2nopeesti ja 10nopeesti..fiksuja ideoita vailla!!

micramies

Mullakin syttyi obd valo tässä kevään aikana ja vikakoodina laiha seos. Huollossa sanottiin että todennäköisesti lambda-anturi olisi uusittava. En ole jaksanut ryhtyä vaihtamaan sitä, taidan vaihtaa koko auton... :P
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82

Jomppa

Perehdyin netti kirjoituksiin,ja huomasin kohdan,jossa mainittiin aktiivihiilisuodattimen venttiilin jumiutumisesta..jolloin kone vetäisi ilmaa tankista,jolloin tankissa olisi alipaine.Ajelin nyt kaupunkiajoa tankinkorkki raollaan ja vaikkutti,että kierrokset eivät seilaisikaan niin alas,pitää vain nyt seurailla ja kokeilla myös matkaajoa.

Cedricisti

LainaaPerehdyin netti kirjoituksiin,ja huomasin kohdan,jossa mainittiin aktiivihiilisuodattimen venttiilin jumiutumisesta..jolloin kone vetäisi ilmaa tankista,jolloin tankissa olisi alipaine.Ajelin nyt kaupunkiajoa tankinkorkki raollaan ja vaikkutti,että kierrokset eivät seilaisikaan niin alas,pitää vain nyt seurailla ja kokeilla myös matkaajoa.

400 sarjan Volvoissa on tuota samaa vikaa, joskus käyntihäiriöiden syy on juurikin tuo aktiivihiilisuodatinsysteemi jossa on joko ruostunut pönttö puhki tai letkut falskaa. Sen tehtävä kun on imaista ne höyryt tankista pönttöön ja koneen ollessa tietyssä lämpötilassa se avaa venttiilin jolloin kone imaisee nuo höyryt sisäänsä ja tämän jälkeen menee venttili kiinni. Nyt jos siellä on vuoto niin kone ottaa koko ajan ylimääräistä ilmaa kitusiinsa ja siitä aiheutuu ongelmia. Siis jos.

Eikä korkki auki ajaminen taida vaikuttaa asiaan mitenkään, ainakaan parantavasti.

Jomppa

Juuri äsken paikallinen autoelektroniika-asentaja selvitti,mulle kyseisen palikan toimintaa ja selitti että siinä oleva venttiili liikkuu pulssimaisesti ja jos jää auki liian pitkäksi ajaksi,niin silloin imaisee tankista liikaa ilmaa,jolloin tankkiin syntyy alipaine ja siitä tulevasta ilmasta->laiha seos! ja sanoi,että korkki auki olo voi autta,ja neuvoi että korkkiin voi porata vaikka 1mm reiän!en sit tiiä..vika voi hänen mielestään olla myös EGR:n puolella ja siitä kuulema voi tukkia imusarjalle menevän letkun EGR:päästä.

Alppu

LainaaJuuri äsken paikallinen autoelektroniika-asentaja selvitti,mulle kyseisen palikan toimintaa ja selitti että siinä oleva venttiili liikkuu pulssimaisesti ja jos jää auki liian pitkäksi ajaksi,niin silloin imaisee tankista liikaa ilmaa,jolloin tankkiin syntyy alipaine ja siitä tulevasta ilmasta->laiha seos! ja sanoi,että korkki auki olo voi autta,ja neuvoi että korkkiin voi porata vaikka 1mm reiän!

Tä? imee tankista ilmaa ja tähän auttaa jos jättää korkin auki?  :P
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Jomppa

Jos kerran viisas olet ja asioista hyvin tiedät,niin pistä sitten sitä tietoa tulemaan..neuvoja vaillahan minä olin!