Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Almera tinon ilmastoinnin kenno

Aloittaja Nissan Aurinkoinen, huhtikuu 27, 2011, 05:06:27

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nissan Aurinkoinen

No niin ilmastoinnin kenno vuotaa aineet pihalle.Onko kukaan vaihtanut itse onko hankala itte aattelin kokeilla.Ja sitten vielä kysymys noista motonetissä myytävistä kennoista näyttäisi olevan pari eri vaihtoehtoa mutta automaattiilmastointi versiosta eivät vissiin varmoja kun kysymerkki on.Uskaltaakohan nissan liikkeestä edes kysyä moisen hintaa.Kuuluukohan tuossa muuten tapahtua moottoritilassa jotain kun painaa ac-nappia auton käydesä eilen kuulostelin niin eipä mitään tapahdu. meinaan ei viittisi ostaa kennoa ja todeta että on jotain muuta vikaa ilmastoinnissa, voi olla että siinä vaiheessa avataan ikkunaa jos alkaa kuuma tulla.

grunertee

Eipä ole noin uuteen autoon tullut vaihdettua, mutta luulisi että ei erityisen hankalaksi ole tuota hommaa yritetty tehdä autoa suunniteltaessa.  ;) Samalla kannattaa vaihtaa kuivain. Kunnolliset avolenkkiavaimet olis hyvä olla liitoksia varten. Noin uudessa vehkeessä voi lähteä helpostikin liitokset auki ehjinä, mutta varovainen kannattaa olla. Uudet kaasulle sopivat tiivisterenkaat liitoksiin. Nissanin omissa korjaamomanuaaleissa on ainakin ollut hyvät ohjeet perusasioista lähtien, eli esim. miten liitokset kannattaa kiristää. Tuo AC-napille reagoimattomuus johtunee systeemin tyhjentymisestä.  Oletko katsonut onko yhtään painetta jäljellä?

B11 Datsun-Nissan Sunny Van 1.5T (E15ET) DX -90
N13 Sunny Sedan 1.6 GTI (CA16DE) -88 S/C (toyota sc12) IC+WMI RIP
N13 Sunny HB 1.5T (E15ET) -87 A/C RIP
AR 156 V6 -99 RIP
Volvo XC40 -24

BA

Ja vuotaako itse kenno vai pelkkä tiiviste?

Äkkiä halvin vaihtoehto on ajaa auto oikeaan ilmastointikorjaamoon (ei siis mikään viiden kympin pikatäyttöpaikka) ja antaa laittaa kuntoon. Osat voi tietty viedä itse, mutta ei tarvitse arpoa kennon vaihdon jälkeen että tihkuuko joku tiiviste vielä. Itse systeemiä ei voi kuitenkaan koepaineistaa tai täyttää, ja nekin tulee halvemmaksi muun korjauksen yhteydessä...

cedricfan

Itse lähtisin liikkeelle koeponnistuksesta, se kertoo mitä kaikkea tarvii vaihtaa. Sen jälkeen voi sitten vaihtaa mahdollisen lauharin kennon itse, se kun on pelkkää mekaanista ruuvaamista ja verrattavissa jäähdyttimen vaihtoon. Ja kun auto menee uudelleentäyttöön, niin tekevät taas uuden koeponnistuksen, joka kertoo että tiivis tuli. Se kuivain vaihtoon sitten vasta kun täytetään!
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

Nissan Aurinkoinen

Eipähän tullunna heti mieleen auto ostettu liikkeestä ja käyttöturvaa jäljellä eipä siis tartte itte liata käsiään.Aika hyvin minun mielestä tilaa almerassa vaihtaa kenno jos vähänkin tyäkalut käsissä pysyy niin kyllä ton itte vaihtaa.Kenno muuten vuotaa kuskinpuolen alalaidasta juuri sieltä missä suutin aukko puskurin alaosassa voisi olla paremmin suojattu minun mielesta mitä nyt vertasin saman ikäluokan avensikseen.