Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

cedrik houno käynistyminen

Aloittaja joku62, maaliskuu 20, 2011, 23:16:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

joku62

Elikäs ostin tossa alkukuusta cedun ja minusta tuntuu että se on pirunhuono lähtee käyntii ku joutuu hehkuttaa 3-6 kertaa ennenku lahtee käyntiin onko normaalia???  ruiskutuuspumpun ajoitukset on katsotttu ne on kohdillaan, nokan ja alakerran ajoitukset katsottu ja nekin ok. :-?

pimeämies

ei se ole normaalia. sama vika oli mulla laurellissa hehkut oli hajalla kannattaa hehkut vaihtaa niin eiköhän sit toimi normaalisti se cedu :)

joku62

Nyt on hehkut vaihettu eikä mitään hyötyy. :-? :-?

BA

Missäs vaiheessa rele naksahtaa? Ja koska uudestaan?
Eli toimiiko ne hehkut ylipäätään ollenkaan, ja kuinka kauan.

Cedricisti

LainaaNyt on hehkut vaihettu eikä mitään hyötyy. :-? :-?

Siinä säästää melkoisesti rahaa kun omistaa yleismittarin, ja osaa sitä käyttää...

Tuleeko sinne hehkukiskolle edes jännitettä?
Alussa sinne pitäs tulla suoraan hehkureleeltä se ~+12VDC ja jälkihehkussa vastuksen kautta huomattavasti vähemmän, hehkuboksi laskee hehkutusajan termarikotelon anturin mukaan ja huomaa kun avain käännetään starttiasentoon ja hoitaa sitten sen tarvittavan jälkihehkun, hehkun merkkivalo sammuu sekunteja ennen päähehkutuksen loppumista, äänestä kuulee milloin jälkihehku alkaa ja omani starttasin aina äänen enkä valon perusteella.

Näin ulkomuistista kun se korjaamomanuaali on tuolla kaukana jemmassa.

pimeämies

missä mahtaa olla vika kun mulla laurellissa välkkyy se hehkun merkki valo on välkkynyt viimeiset 2 vuotta?

joku62

Rele naksahta ekankerran kun kääntää virrat päälle ja toisenkerran noin 8 sekunin kuluttua. kiskolle tuleevirtaa.

Cedricisti

LainaaRele naksahta ekankerran kun kääntää virrat päälle ja toisenkerran noin 8 sekunin kuluttua. kiskolle tuleevirtaa.

Kyllä sen kuuluu tärähtää käyntiin heti kun naksahduksen perusteella starttaat. Millä totesit että kiskoon tulee "virtaa"? Ja se virta kulkee myös tulppiin asti (pihvirtamittari)? Paljonko ajettu?

Omituista  :-/

joku62

600 tkm. mutta eipä voi valittaa kerta viellä käyntii lähtee. kyllä 200 euron autos saa vikoja olla.. ;D ;D

twincam6

Mulla sama juttu eli käynnistyy huonosti (LD28), hehkut tuntus olevan kunnossa, ja ajoitukset ja moottori vetää tosi hyvin eikä öljyäkään just vie, eli väljyydestä
ei voi johtua.
Olen kysellyt täällä aiemmin jo samaa muttei kukaan oikein
osaa vastata :-?

Timppa

no koskas on viimeksi suuttimet käytetty testissä? ja pumppu myös? ja onko puristukset mitattu? nokka-akselin ajoitus tarkistettu?
ja pelkkä tunne hehkujen toimivuudesta ei auta ::)

twincamin6  mites se sulla lähtee käyntiin sahaako kauan lupaamatta vai lähteekö heti muutamalla sylinterillä rykien käyntiin? auttaako lohkolämmitys? miten kuumana lähtee käyntiin?
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).datsun 720 king cap 4wd+2wdx2
datsun 220c -79&-77 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

pimeämies

Lainaano koskas on viimeksi suuttimet käytetty testissä? ja pumppu myös? ja onko puristukset mitattu? nokka-akselin ajoitus tarkistettu?
ja pelkkä tunne hehkujen toimivuudesta ei auta ::)

twincamin6  mites se sulla lähtee käyntiin sahaako kauan lupaamatta vai lähteekö heti muutamalla sylinterillä rykien käyntiin? auttaako lohkolämmitys? miten kuumana lähtee käyntiin?
mulla lähti pikku pakkasilla ilman lohtoa että röplötti parilla pytyllä ja kauvan kun jyrryytti hehkut oli osa pimeen vaihoin uudestaan niin pitkään pitää jyrryyttää ennenkun jaksaa hörähtää käyntiin. missä ois vika kuseeko suutin??

nissan-man

Puristusmittaus kertoo aika paljon ;) Ja venttiilit kannattaa säätää jos ovat säädettävissä :)
P10 GA16DS

twincam6

Lohkolämmitys auttaa mulla käynnistymiseen.
Kun käynnistyy niin lähtee käymään kaikilla pytyillä.
Ei röpötä ja ravista ja tupruta savua.
Venttiilit olen säätänyt viime talvena.
Starttuuttaa kylmänä eikä käynnisty heti.
Hehkutus on "jäykkä", eli hehkuttaa niin pitkään kun nappia
painaa. Talvella lohkis + 45 sekuntia, muuten ei käynnisty.
Kesällä 35 sek hehkutus, ja joskus joutuu vielä ottaa uusiksi
ku ekalla ei lähde. En viitsi startata montaa sekuntia jos
ei käynnisty.

pasi77

tuo jäykkä hehku vois muuten olla ihan toimiva mutta kun sieltä puuttuu se jälkihehku joka on aika tärkeä myös siihen tasaiseen ja savuttamattomaan käynnistymiseen .

nissan-man

LainaaLohkolämmitys auttaa mulla käynnistymiseen.
Kun käynnistyy niin lähtee käymään kaikilla pytyillä.
Ei röpötä ja ravista ja tupruta savua.
Venttiilit olen säätänyt viime talvena.
Starttuuttaa kylmänä eikä käynnisty heti.
Hehkutus on "jäykkä", eli hehkuttaa niin pitkään kun nappia
painaa. Talvella lohkis + 45 sekuntia, muuten ei käynnisty.
Kesällä 35 sek hehkutus, ja joskus joutuu vielä ottaa uusiksi
ku ekalla ei lähde. En viitsi startata montaa sekuntia jos
ei käynnisty.
Kääntyisin ehkä vielä sen pumpun ajotuksen puoleen..  8-)
P10 GA16DS