Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Vaihdoin öljyt niin alkoi hirveä metallinen ää

Aloittaja sunny94, lokakuu 09, 2010, 08:12:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sunny94

Eli vaihdoin tuohon -98 1.6 primeraan öljyt (mobil 1 o-40w) niin untuu että koneessa ei olisi öljyä ku ajaa,pitää niin hirveää metallista kihnutusta?
mikä tähän tuli? öljyt ainaki pitäs olla kunnolliset? :'(

Alppu

Tikusta tarkistanut öljynpinnan?
Suodattimen vaihdoit?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

matti.l

Laitoitko pohjapropun kiinni ennen uusien kaatamista koneeseen .
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.

sunny94

Laitoin uuden suodattimen ja oljypinta on ylärajassa.
Jotenki tuntuu että ääni tulee vaiheaskista?
180tkm ajettu? :-X

kumma ku ääni alko heti ku lähdin ajeleen oljyn vaihdon jälkeen.

BA

Laskitko kuitenkin vaihteiston öljyt ulos?

Ääni kuuluu kuitenkin paikallaankin?

ja_ke

Hetkinen... Siis vaihdoitko moottoriöljyt vai vaihteistoöljyt? Kun puhuu nyt jokainen eriasiasta. Ettet vaan vaihteiston öljyjä vahingossa pois laskenu  ;D?
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

nissan-man

#6
LainaaHetkinen... Siis vaihdoitko moottoriöljyt vai vaihteistoöljyt? Kun puhuu nyt jokainen eriasiasta. Ettet vaan vaihteiston öljyjä vahingossa pois laskenu  ;D?
Itse en ainakaan 0w-40 aineita laatikkoon laita..

Käytitkö eturengasta tms irti kun vaihdoit öljyt, 1.6 koneessa muistaakseni helpoin irroittaa suodatin kun irrottaa renkaan, että jos sieltä on joku jääny kihnuttamaan.. Eikö ääni siis kuulu pysähdyksissä kun kaasuttelee?
E: Vaikka laatikossa ei oliskaan öljyjä, tuskin se heti alkaa ääntämään  ::)
P10 GA16DS

sunny94

Moottori öljyt vaihoin ja en käyttäny rengasta irti.
ja ääni kuuluu ajaessa ja voimakkaimin kiihdyttäessä ja moottorijarrutuksessa.

nissan-man

LainaaMoottori öljyt vaihoin ja en käyttäny rengasta irti.
ja ääni kuuluu ajaessa ja voimakkaimin kiihdyttäessä ja moottorijarrutuksessa.
Voisiko se olla jakoketju, mutta se kyl ääntäis paikallaankin..
P10 GA16DS

Alppu

Lainaa
Voisiko se olla jakoketju, mutta se kyl ääntäis paikallaankin..


Liian ohkasta öljyä kuluneeseen moottoriin? Tai sitten tukos jossain kanavassa tms.?

arvailuja...arvailuja...
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

nissan-man

Lainaa


Liian ohkasta öljyä kuluneeseen moottoriin? Tai sitten tukos jossain kanavassa tms.?

arvailuja...arvailuja...
niinniin  ;D Jos aikaisemmin on käytetty samaa öljyä aika jännä jos tämmönen öljyistä johtuu, mutta kannattais ehkä kokeilla jäykempää tavaraa, 5w-40 ->
P10 GA16DS

Alppu

Koittaa ennemmin paljon parjattua 5W-50 RF:ää.  :D
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Uusi Nissanisti

LainaaEli vaihdoin tuohon -98 1.6 primeraan öljyt (mobil 1 o-40w) niin untuu että koneessa ei olisi öljyä ku ajaa,pitää niin hirveää metallista kihnutusta?
mikä tähän tuli? öljyt ainaki pitäs olla kunnolliset? :'(

Siinäpä se, siis "kunnollinen öljy"?  :D
Minä olen aina laittanut Pimperaan "kunnotonta halppisöljyä", käy ja kukkii hyvin!  ::)
Tosin vasta sisäänajossa kun kilsoja hieman vajaa 300tkm!  :-[

sunny94

Muija ajanu nyt primeralla yli 10tonnin niin ei ole ollu mitään vikaa :) Ääni hävis silloin johonki mikä lie ollu?
No öljytki vielä ylärajassa pitäs alkaa vaihtaa.

M i g i

#14
vaikea tehdä diagnoosia kun ei äänät pysty tekstistä paikallistamaan.. mutta öljynvaihtoon liittyen voisi jakokettingin kiristin olla tiensäpäässä/jumissa/.. eli ketju ottaa laahaimeen kiinni niin siitä voi tuo kihnutus tulla.... kokeileppas vaihtaa Castrol magnatec öljyyn sillä on noita SR20 moottoreiden jakoketju ääniä hiljennelty.. ja omassa GA16i moottorissa alkoi ketju pitämään ääntä niin tolla castrol öljyllä se hiljeni.. sen jälkeen vaihtelin öljyjä miten sattuu valvoline:n teboil:n öljyihin eikä ketju enään vaivannut.. GA16i on 12venttiilisellä kannella on se peruslohkoltaan sama kuin tuo Primeran 16venttiilinen GA16DE

Mutta voi se ääni tulla muualtakin eikä välttämättä liity edes öljynvaihtoon, ajotus vialla sattunut vaan öljynvaihdon kanssa samaan aikaan..

sunny94

Mitäpä tuota tarkisteleen ku se ei enää äännä  :-X
Se äänti vaan silloin jonku aikaa ku ne öljyt vaihettiin mutta loppu sitten.
Siis autolla on nyt ajettu yli 10tonni ilman ääniä ,jos ei joku tajunnu edellisestä viestistä >:(

M i g i

LainaaMitäpä tuota tarkisteleen ku se ei enää äännä  :-X
Se äänti vaan silloin jonku aikaa ku ne öljyt vaihettiin mutta loppu sitten.
Siis autolla on nyt ajettu yli 10tonni ilman ääniä ,jos ei joku tajunnu edellisestä viestistä >:(
jaa.. no sitten se keräsi vaan paineita kiristimelle...
ihmeen kauan.. tosin mobiilin öljyt onkin ihan p*skaa...

mertsi1

Lainaa
jaa.. no sitten se keräsi vaan paineita kiristimelle...
ihmeen kauan.. tosin mobiilin öljyt onkin ihan p*skaa...


niin no joo, tietysti. meikäläinen päästelly mobiilin 5w-40 öljyillä nyt 8tkm, tasan kerran olen tikun vetänyt ulos tarkastaakseni öljymäärän. #!@#¤% kun ei ole edes öljyn väri muuttunut juuri miksikään... milliäkään ei ole pinta laskenut.

take

Lainaa


niin no joo, tietysti. meikäläinen päästelly mobiilin 5w-40 öljyillä nyt 8tkm, tasan kerran olen tikun vetänyt ulos tarkastaakseni öljymäärän. #!@#¤% kun ei ole edes öljyn väri muuttunut juuri miksikään...
Eli kaikki shaisse on jäänyt koneeseen. Tuttua juttua mobilin öljyillä.

valpas

Lainaa
Eli kaikki shaisse on jäänyt koneeseen. Tuttua juttua mobilin öljyillä.
Nyt olen eri mieltä. 5W-40 Mobilin öljyä käyttäessä ei lika jää koneeseen, vaan öljyn, ja sitten suodattimeen. Mobilia jatkuvasti käyttäneenä koneet on pysyneet puhtaina. Myös Diesel. Perustuu ihan monivuotiseen käytännön kokemukseen.
Yhteen Escorttiin tuli laitettua Kivitilan suosittelemaa 5W-30 puolisynteettistä, ja 100tkm:n jälkeen esim. venttiilikoneisto oli kuin vanhassa traktorissa. Samanlainen auto Mobililla ajettuna 250tkm, ja venttiilikoneisto on ihan puhdas. Toki muutkin merkit pesee, mutta meikäläisen on vaikea sanoa, mitkä merkit/laadut.

cedricfan

Pesevyyden suhteen öljyt on helppo jaotella. PAO-pohjaiset (eli useimmat) täyssynteettiset ovat peseviä. Diesel-öljyt ei yhtään sen pesevämpiä enää kuin vastaavat muutkaan. Mineraaliset öljyt vähän peseviä.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

M i g i

#21
Lainaa


niin no joo, tietysti. meikäläinen päästelly mobiilin 5w-40 öljyillä nyt 8tkm, tasan kerran olen tikun vetänyt ulos tarkastaakseni öljymäärän. #!@#¤% kun ei ole edes öljyn väri muuttunut juuri miksikään... milliäkään ei ole pinta laskenut.
P*skaa silti.. 16tkm teboilin litkulla vetäsin tossa kun vähän unohtu toi öljynvaihto.. eipä pidelly ketjuääntä tai ollut öljyä hävinny, sama auto mobil 1 öljyllä 4tkm alkoi ketjurallattamaan ja öljyä kadonnu.. siitä sitten voi päätellä.. 3x CA koneet puhtaasti mobil 1 öljyllä särkeneenä voinen hyvällä omalla tunnolla kehua ralli vormulat ym mobil hipo kurat aivan paskoiksi.. ja syy miksi primerassa oli Mobil 1 litkut oli ettei öljyhetki oy:llä ollut muuta tarjota kun pyhien jälkeen oli toimitukset "vähän" myöhässä ja ilman mitään on huono ajella..

tää on näitä maku asioita, jonkun mielestä parempaa ei olekkaan kun mobil toiset taas on erimieltä.. laittakoot kuka haluaa ja mitä haluaa omaan ritsaansa mut mä en mobililla aja..  :)