Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

laurellin konepellin alle v8 moottori?

Aloittaja pimeämies, maaliskuu 05, 2011, 17:06:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pimeämies

joo mietin tässä että miten onnistus laittaa jonkun jenkki auton v8 moottori. miten katastuksen saan läpi? ja mitä kaikkee joutuu vahvistelemaan?? ja mahtuuko se sinne?? taitaa ainakin omavalmiste moottorina muutos katastettuna

Timppa

no ensin pitää löytää tarpeeksi pieni v8 kuutiotilavuudeltaan jonka sais prosenttien puitteissa heitää keulille ::)
eli 25% moottoritilavuus saa muuttua ja 20% tehot
ja etuakselipaino 10%.
mikäs se suurin laurin kone c32 oli? 2.8 vai jossain maailmalla 3.0 :-?

eli 2.8 vertailukohtana saisi laittaa 3,5 litrasen koneen
3.0 niin  3.7 litrasen et silleen..

eli ei edes nissanin omaa veekasia saa sinne luvallisesti
joita on pressoissa ::)

tehot pitäisi laskea mallisarjan tehokkaimmasta tuo 20%... nyt en muista minkä tehosena maksimissaan on tuota mallia ollu..

tuon etuakselipainon suhteen tuskin heti tulee ongelmia jos et mitään patarauta möykkyä sinne suunnittele ::)

ja mitä mahtumiseen tulee niin laitetaanhan niitä kaseja ahtaampiinki paikkoihin ::)

kumpaa tavottelet tehoa vai ääntä?
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).datsun 720 king cap 4wd+2wdx2
datsun 220c -79&-77 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

pimeämies

#2
Lainaano ensin pitää löytää tarpeeksi pieni v8 kuutiotilavuudeltaan jonka sais prosenttien puitteissa heitää keulille ::)
eli 25% moottoritilavuus saa muuttua ja 20% tehot
ja etuakselipaino 10%.
mikäs se suurin laurin kone c32 oli? 2.8 vai jossain maailmalla 3.0 :-?

eli 2.8 vertailukohtana saisi laittaa 3,5 litrasen koneen
3.0 niin  3.7 litrasen et silleen..

eli ei edes nissanin omaa veekasia saa sinne luvallisesti
joita on pressoissa ::)

tehot pitäisi laskea mallisarjan tehokkaimmasta tuo 20%... nyt en muista minkä tehosena maksimissaan on tuota mallia ollu..

tuon etuakselipainon suhteen tuskin heti tulee ongelmia jos et mitään patarauta möykkyä sinne suunnittele ::)

ja mitä mahtumiseen tulee niin laitetaanhan niitä kaseja ahtaampiinki paikkoihin ::)

kumpaa tavottelet tehoa vai ääntä?
c32 laurelleja on on tuotu suomeen 3.0 v6 koneela. sopu suhtees tehoja ja ääntä.

ei sulla ois sit myydä sopu hintaan yli määräista 2.8ld konetta???

Timppa

Lainaa
ei sulla ois sit myydä sopu hintaan yli määräista 2.8ld konetta???

eipä kyllä oo eikä vihti varakonetta hävittää ::)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).datsun 720 king cap 4wd+2wdx2
datsun 220c -79&-77 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

pimeämies

entäs miten toi sd33 patrollin kone niin miten se lootaan vai pitääks sinne sen oma loota tunkea jotenkin?

pasi77

toi patrolin sd3.3 on niin raskas ja iso että ei kannata alkaa tunkemaan sitä ainakaan ja se laatikon kiinnityski on ihan rei kaliperia ku nuissa muissa .

Cedricisti

#6
Lainaa
c32 laurelleja on on tuotu suomeen 3.0 v6 koneela. sopu suhtees tehoja ja ääntä.
konetta???

Eli VG30E koneella? Se on sillon 155hp joka taasen muiden tietojen pohjalta tarkoittaa sitä että pikkulohkokasihan sinne menisi... Onko se se 215 se 3,5 litranen?
Roverihan kasi, heh heh...

eloz

Kasi mahtuu kyllä sinne, se ei ole ongelma.
Tehojen puolesta ok sekä painokin siinä ja siinä.
Mutta se tilavuus oikeaa jenkkikasia haettaessa on se onkelma. Tuo roverin kasi tietysti olisi ratkaisu ......jos tykkää kyseisestä kostruktiosta, itse en. Eihän tuo ole edes oikea pikkulohko.....no, se siitä. Itse olen myös etsinyt pikkukasia mutta tuon 3.0 koneen rajaamaan alueeseen ei kyllä jenkkikasia valmiina löydy. Sellainen mahdollisuus ehkä vielä olisi että sotkisi hiukan lohkoja, kampuroita sekä veivejä keskenään ja tekisi pienimmästä vielä pienemmän.  Tämä on vielä työn alla, josko sieltä ratkaisu löytyisi  :)
     

ILVES-Joe

Roverin kasi on melko hyvä ratkaisu, kokoja löytyy 3.5 - 5.2 eli siitä vaan sopivan kokoinen.
Tarkennettuna tuo pienin koko on 3530cc eli menee muutaman kuution yli.
Paino noissa on suorastaan naurettavan pieni, tuskin edes puolet Patrollin SD33 koneesta.
Osia Roveriin saa Englannista mitä vaan mielikuvitus keksii eikä hintakaan ole paha.

Jenkki kasia jos halajaa niin tuo Roverin sukulainen, Buick 215 cid kone (eli 3.5) mutta ovat vaan jostain -60 luvulta ja melko harvinaisia.

Fordin pikkulohko on jenkkikoneista kevyin mutta esim. suosittu 289 on 4.7 litraa.
jos 3.0 olisi vertailukone niin pitäisi löytää 229 cid ja jos 2.8 vertailukone niin siinä olisi 215 cid.
Datsun Pressan V8 on 4.4 litraa siis vanhempi ja noista uudemmista en tiedä.
Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

C 110 ratsuni

Kyllä rooverin koneenkin saa kestämään ja tehoakin siitä saa aika paljon,kohtuu helpolla 300hepunaa.Alunperinhän kyseinen 215:n moottori oli buick special 155hp ja skylark 185hp maleissa -61,-62 190 hp,-63 200hp.Oldsmobile lainasi mallia f-85 jetfire maliinsa -61-63,jossain vaiheessa kokeili remmiahdintakin.
primera 2,0 sport -00

pimeämies

LainaaRoverin kasi on melko hyvä ratkaisu, kokoja löytyy 3.5 - 5.2 eli siitä vaan sopivan kokoinen.
Tarkennettuna tuo pienin koko on 3530cc eli menee muutaman kuution yli.
Paino noissa on suorastaan naurettavan pieni, tuskin edes puolet Patrollin SD33 koneesta.
Osia Roveriin saa Englannista mitä vaan mielikuvitus keksii eikä hintakaan ole paha.

Jenkki kasia jos halajaa niin tuo Roverin sukulainen, Buick 215 cid kone (eli 3.5) mutta ovat vaan jostain -60 luvulta ja melko harvinaisia.

Fordin pikkulohko on jenkkikoneista kevyin mutta esim. suosittu 289 on 4.7 litraa.
jos 3.0 olisi vertailukone niin pitäisi löytää 229 cid ja jos 2.8 vertailukone niin siinä olisi 215 cid.
Datsun Pressan V8 on 4.4 litraa siis vanhempi ja noista uudemmista en tiedä.
elikkä siis ton 229 cid koneen saa laittaa jos katsuri hyväksyy ton 3.0 v6 pensa koneen vertailu malliks. kyllä tonne riittäs toi v6 jos ei löydy sitä kasia mistään.

eloz

LainaaRoverin kasi on melko hyvä ratkaisu, kokoja löytyy 3.5 - 5.2 eli siitä vaan sopivan kokoinen.
Tarkennettuna tuo pienin koko on 3530cc eli menee muutaman kuution yli.
Paino noissa on suorastaan naurettavan pieni, tuskin edes puolet Patrollin SD33 koneesta.
Osia Roveriin saa Englannista mitä vaan mielikuvitus keksii eikä hintakaan ole paha.

Jenkki kasia jos halajaa niin tuo Roverin sukulainen, Buick 215 cid kone (eli 3.5) mutta ovat vaan jostain -60 luvulta ja melko harvinaisia.

Fordin pikkulohko on jenkkikoneista kevyin mutta esim. suosittu 289 on 4.7 litraa.
jos 3.0 olisi vertailukone niin pitäisi löytää 229 cid ja jos 2.8 vertailukone niin siinä olisi 215 cid.
Datsun Pressan V8 on 4.4 litraa siis vanhempi ja noista uudemmista en tiedä.

Juu, kyllä roverista tehoja varmaan saa ja kestävyyttäkin luultavasti löytyy oikeilla palikoilla.....jonkun verran.....useille riittävävsti. Nämä olivatkin omia ajatuksia kyseisestä möykystä. Tietyissä piireissä vaan ei paljon tuota noteerata minkäänlaisena teknisenä riemuvoittona  ::)
Ihan kuin tämä keskustelu olisi käyty aikaisemminkin......  :)
     

BA

Missäs vaiheessa vaihtomoottorin on päästövaatimuksiltaan vastattava vähintään alkuperäistä?

Cedricisti

LainaaMissäs vaiheessa vaihtomoottorin on päästövaatimuksiltaan vastattava vähintään alkuperäistä?

Onko sellaista säädöstä? Eikös se mennyt -92 jälkeen siihen että vain mallisarjan oman moottorin voi asentaa eli näitä swappeja ei voi enää rakentaa? Sehän aika hyvin rajaa...

cedricfan

Englannissa on jo kauemmin ollut myynnissä täydellinen Pressan kasi tutulla, ei ole oikein ostajia.¨
Ja Aroyhtymän aikoihin sieltä myönnettiin lupa laittaa Ceduun Hyrslerin 273cid vinkkeli, asiassa auttoi kovastikin se että saman firman maahantuomaa :D
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

grunertee

#15
LainaaMissäs vaiheessa vaihtomoottorin on päästövaatimuksiltaan vastattava vähintään alkuperäistä?

Se vähän riippuu muutamista seikoista..  ;D

http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajoneuvotekniikka/Katsastus+ja+yksitt%C3%A4ishyv%C3%A4ksynt%C3%A4/Muutoskatsastus/Ajoneuvon+rakenne++ja+varusteet/Henkil%C3%B6-+ja+pakettiautojen+rakennemuutokset/Moottori/Moottorin+vaihto+tai+muutos+ja+pakokaasup%C3%A4%C3%A4st%C3%B6t.htm

Eli riippuu onko merkintää vähäpäästöinen tai kolmitoimikatalysaattori (edit) . Jos tällainen merkintä on niin siinä vaiheessa...  :P
B11 Datsun-Nissan Sunny Van 1.5T (E15ET) DX -90
N13 Sunny Sedan 1.6 GTI (CA16DE) -88 S/C (toyota sc12) IC+WMI RIP
N13 Sunny HB 1.5T (E15ET) -87 A/C RIP
AR 156 V6 -99 RIP
Volvo XC40 -24

M i g i

Lainaa
vain mallisarjan oman moottorin voi asentaa

Ööö... täh??

Tero-75

Kyllähän sinne pellin alle voi vaihtaa minkä tahansa merkkisen moottorin, kunhan se on prosenttien rajoissa alkuperäiseen nähden, ja tarvittaessa myöskin vakio ja vähäpäästöinen (josta pitää tietysti löytyä dokumentit).
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

pimeämies

jos vähä päästöisen kasin laittaa tohon diesel koriin niin pitääks se mitata vähä päästöisenä?

Jylppy

L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75