Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Paha soitinongelma

Aloittaja hek-a, helmikuu 28, 2011, 22:35:23

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hek-a

Tein autokaupat vm 2004 Terranosta. Autossa on alkuperäinen, ison kokoinen kojetauluun istutettu soitin. Soitin on sökönä ja uuden asentamisesta muodostuikin odotettua paljon suurempi ongelma. Ensinnäkin samaan pakettiin soittimen kanssa on integroitu hätävilkkujen katkaisija. No, sen varmaan saa omalle erilliselle katkaisijalleen suht helposti, mutta ...

Alkuperäinen soitin on tuplakokoinen verrattuna standardiin eli samaan reikään uusi soitin ei heittämällä sovi. Alkuperäisessä on lisäksi jotkut Nissanin omat liittimet. Maahantuojan mukaan kojetauluun ei saa sellaista paneelia, johon alkup. soittimen paikkaan saisi normikokoisen soitimen näpsästi sopimaan. Uusia, Nissanin omia soittimia kyllä löytyy, mutta ne ovat erikokoisia kuin vuonna -04 eli koko kojetaulun joutuisi vaihtamaan uuteen muutaman tonnin hinnalla.

Onko ideaa miten ongelmasta selvittäisiin kohtuullisilla kustannuksilla?

OH2KV

#1
Jätä se originaalisoitin kaikkinensa siihen paikalleen, ja etsi uudelle soittimelle sopiva asennuspositio.
Johdotukset vaikka uusiksi, jossei tohdi auton omia johtosarjoja käyttää.

Tai vahvan käsityön leimalla värkkäät soittimen aukon pienentämiseksi näppärän telineen, johon istutat sen hätävilkkujen katkaisimen.

PS. Mä jättäisin rikkinäisen soittimen paikalleen, ja piilottaisin uuden vaikka hanskalokeroon. Ei vorokaan pure niin herkästi?
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

Jylppy

L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75