Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

n14 kierrokset tippuu

Aloittaja joppe, tammikuu 30, 2010, 21:41:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

joppe

Osaisko joku sanoa mikä mahtaa sunnyä vaivata, kun vaikka risteykseen tullessa laittaa kytkimen pohjaan ni kierrokset tippuu n.500 ja nousee sitten normaaliin. Paikallaan kaasutellessa kierrokset tippuu samalla tavalla, tosin ei aina. Moottori jarrutuksella ku antaa kierrosten mennä sinne 1000 asti ni ei tapahdu tota kierrosten tippumista. Tuntuu että käy liian rikkaalla ja bensa maistuu vähän liikaa. Leimattu 2kk sitten eikä mitään ongelmia päästöjen suhteen.
Kaasari on purettu ja putsattu, samalla kokeilin että seoksensäätö solenoidi naksaa ja vaihdoin siihen uuden o-renkaan. Alipaine letkut on käyty läpi, osa on jo uusittu ja muista päät lyhennetty.
Uutta osaa tohon on laitettu: tulpat,virranjakajan kansi ja pyöriä, pa-suod. ja ilmansuodatin.
Palstoja oon lukenut sieltä täältä ja mistään ei oikein oo ratkaisua löytynyt.
Auto on siis n14 sunny, 1.6(sähkökaasari), vm:-91

JaniHaa

Mulla tekkee 940 volvo tuota samaa ja mitään vikaa en ole löytänyt mistään...

Rutjake

LainaaOsaisko joku sanoa mikä mahtaa sunnyä vaivata, kun vaikka risteykseen tullessa laittaa kytkimen pohjaan ni kierrokset tippuu n.500 ja nousee sitten normaaliin. Paikallaan kaasutellessa kierrokset tippuu samalla tavalla, tosin ei aina. Moottori jarrutuksella ku antaa kierrosten mennä sinne 1000 asti ni ei tapahdu tota kierrosten tippumista. Tuntuu että käy liian rikkaalla ja bensa maistuu vähän liikaa. Leimattu 2kk sitten eikä mitään ongelmia päästöjen suhteen.
Kaasari on purettu ja putsattu, samalla kokeilin että seoksensäätö solenoidi naksaa ja vaihdoin siihen uuden o-renkaan. Alipaine letkut on käyty läpi, osa on jo uusittu ja muista päät lyhennetty.
Uutta osaa tohon on laitettu: tulpat,virranjakajan kansi ja pyöriä, pa-suod. ja ilmansuodatin.
Palstoja oon lukenut sieltä täältä ja mistään ei oikein oo ratkaisua löytynyt.
Auto on siis n14 sunny, 1.6(sähkökaasari), vm:-91


Sama vika 'rahikaisen nissan -91 sunnyssa!
Ilmenee vain kun kone on saavuttanut normaalin käyntilämpönsä!
Kuulostaa että melkein sammuisi risteyksiin mutta ei, siellä 500 kiekan tuntumille pudottaa tyhjänkäynnin.
Kylmällä koneella ei oireile noin!

Muutoin pelaa hyvin eikä vuotoja ym ole havaittu.
Oiksko joku sähkövimpain mennyt tai takertelee?

joppe

joo itse olen huomannut kanssa että kylmänä ei tiputa kierroksia. Joskus saattaa toimia lämmettyäänki hyvin, mutta kun sit taas sammuttaa auton ja käynnistää ni alkaa kierrosten tippuminen. Alkaa tuntuu et olisko se vika kummiski siinä seoksensäätö solenoidissa, ei vaan kehtais turhaan ostaa ton hinta luokan osaa.

laku

Täällä myös sama ongelma!!!! Olisko kellään vannoutuneella Nissan miehellä vinkkiä asiaan?  :-/

jake81

Minun micrassa 1.0l k11 myös esiintyy tuota kierrosten heijaamista lämpimällä koneella ja bensaa tuntuu kuluvan 8,5-9l 100km kaupunkiajossa, ilmamassamittari ja lambda on poissuljettuja vikoja kun ne on huollettu/testattu, elikkä mikä vielä voisi aiheuttaa kyseisiä oireita?? Mitään vikakoodeja auto ei anna :-?

mck74

Meillä -96 lancerissa sama homma,mutta se vika menee huonon akun(laturin) piikkiin.Sähkölaitteit ku ottaa pois päältä ni johan käy tyhjäkäyntii hyvin :)
Datsun1000 B10-69 Datsun1000 VB10-68

Gorgane

LainaaMinun micrassa 1.0l k11 myös esiintyy tuota kierrosten heijaamista lämpimällä koneella ja bensaa tuntuu kuluvan 8,5-9l 100km kaupunkiajossa, ilmamassamittari ja lambda on poissuljettuja vikoja kun ne on huollettu/testattu, elikkä mikä vielä voisi aiheuttaa kyseisiä oireita?? Mitään vikakoodeja auto ei anna :-?

Vaikka ne olisivatkin ehjiä, niin ne voivat silti antaa ohjausyksikölle vääriä tietoja. Imuvuodot ja vuodot pakoputkistossa aiheuttavat vääristymää ruiskuboksin ilmamittarilta ja lambdalta saamiin tietoihin ja lisäävät kulutusta. Ohjausyksikkö luulee koneen käyvän laihalla, kun kone vetää ilmaa mittarin jälkeen ja vuotavan pakoputken lisähappi sekoittaa lambdaa vielä lisää, jolloin boksi koittaa kompensoida lisäämällä polttoaineen määrää--->menee rikkaalle ja kulutus kasvaa. Harvoin antaa vikakoodia, jos tilanne ei ole jo todella paha. Lisäksi monet boksit on ohjelmoitu kompensoimaan järjestelmään iän mukana väkisinkin tulevia pieniä vuotoja eli tiettyyn pisteeseen asti ohjain luulee tilannetta normaaliksi.

jake81

Lainaa

Vaikka ne olisivatkin ehjiä, niin ne voivat silti antaa ohjausyksikölle vääriä tietoja. Imuvuodot ja vuodot pakoputkistossa aiheuttavat vääristymää ruiskuboksin ilmamittarilta ja lambdalta saamiin tietoihin ja lisäävät kulutusta. Ohjausyksikkö luulee koneen käyvän laihalla, kun kone vetää ilmaa mittarin jälkeen ja vuotavan pakoputken lisähappi sekoittaa lambdaa vielä lisää, jolloin boksi koittaa kompensoida lisäämällä polttoaineen määrää--->menee rikkaalle ja kulutus kasvaa. Harvoin antaa vikakoodia, jos tilanne ei ole jo todella paha. Lisäksi monet boksit on ohjelmoitu kompensoimaan järjestelmään iän mukana väkisinkin tulevia pieniä vuotoja eli tiettyyn pisteeseen asti ohjain luulee tilannetta normaaliksi.


Minulla vuotaa pakoputki hieman mutta vuotaa vasta katin jälkeen, voiko noin takana oleva vuoto vaikuttaa auton toimintaan? tai saattaa se vuotaa aika paljonkin nykyään, 1kk aikaisemmin oli pientä vuotoa.

Gorgane

Lainaa


Minulla vuotaa pakoputki hieman mutta vuotaa vasta katin jälkeen, voiko noin takana oleva vuoto vaikuttaa auton toimintaan? tai saattaa se vuotaa aika paljonkin nykyään, 1kk aikaisemmin oli pientä vuotoa.

No tuskin nyt silloin, jos lambda on heti putken alussa ja peräpönttö vuotaa, mutta jos vuoto on suht pian lambdan jälkeen, niin sitten kyllä. Pakokaasuhan liikkuu putkessa vähän edestakaisin.

jake81

LainaaMeillä -96 lancerissa sama homma,mutta se vika menee huonon akun(laturin) piikkiin.Sähkölaitteit ku ottaa pois päältä ni johan käy tyhjäkäyntii hyvin :)



Nyt alkoi minullakin epäilyttämään että vika olis laturissa/akussa, mittasin latausjännitteen auton ollessa tyhjäkäynnillä niin ettei sähkölaitteet olleet päällä, latausjännite oli 14-14.2V mutta sitten kun kävin laittamassa valot, takalasinlämmittimen ja sumuvalon päälle niin latausjännite alkoi tasaisesti laskemaan ja oli lopulta 13.5V onko toi vielä normaaleissa lukemissa???? heti kun kierrokset alkoi humpaamaan sammutin sähkölaitteet niin tyhjäkäynti meni tasaiseksi. Ihmetyttää vain että miksi se tyhjäkäynti alkaa vasta silloin humpaamaan kun moottori on lämmin :-?