Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Primera 1.6sedan -02 käynnistysongelma pakkasella

Aloittaja Primula, tammikuu 28, 2011, 17:56:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Primula

kyseessä siis uudempi korimalli mutta ei lohkolämmitintä.Moottori nyt vikatilassa(keltainen valo)jota olen  usein käynyt kuittailemassa Autokeskuksessa pois koska ollut vain herjoja.Nyt tänä talvena pakkasella -8 tai enempi kun moottori on ollut yön yli käyttämättä ei lähde aamulla käyntiin kunnolla ilman kaasupolkemista.Sammuu usein ja hörähtelee.Kun saa viimein käyntiin moottori pätkii ja meinaa sammua.Saadessani auton liikkeelle  moottori pätkii ja nykii siihen asti kunnes moottori on lämmin.Tämän jälkeen startti ja ajo lämpimänä normaali.Plussakelillä ei ongelmia ollenkaan.Onko mitään itse tehtävissä asialle????Norm. huollot tehty,pakkasneste ok,tulpat ok yms Autolla ajettu 185000.

Uusi Nissanisti

P11-malliin maksaa uusi motin lämpötunnistin 15€ eli kokeile vaihtaa jos tuohon ei ole paljon kalliimpi!  8-)

Primula

Minkälaisen piuhan päästä ja mistä kohtaa moottoria mahtaa tuo lämpötunnistin löytyä?

Primula

Kaksi moottorin vikatilaa löytyi:Etummainen happitunnistin löysä/irti.Tulevat aamut näyttää oliko tuo pelkästään vikana käynnistyksessä ja ajossa kylmänä.  Ja toinen onkin sitte isompi juttu:Jakopään ketju venynyt noin 1cm.Korjaus em. noin 1400egee Autokeskuksessa.....Nyt pitänee kysyä kuka tekee Halvemmalla Hgin seudulla ja mihin hintaan????.En ole vielä tutkinut netistä saako osia tarvikeosina?Tuskinpa alan itse ainakaan vaihtamaan mutta miten työläs se ylipäätään on :'(