Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Nopeusanturin irrotus vaihteistosta (Almera N 15)

Aloittaja pekko, lokakuu 03, 2010, 13:32:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pekko

Almeran N 15 vaihteistossa muovinen nopeusmittarinanturi 6mm pultilla kiinni, vaikuttaa olevan ruuvin irrotuksen jälkeenkin lujassa kiinni, eikä voi kovin vääntää anturin ollessa muovinen ja kannan ollessa pieni/matala. Kokemusta irtilähdöstä?

pekko

Siitä lähti se päässä oleva muoviliitinosa jossa / jonka sisällä  myös irtonainen pyörrinosanen,  Onko tämä pyörrin jo se mikä vioittuu ja vaihdetaan? (jos vika on nopeusanturissa )  Vai pitääkö olla kokonaisuutena vaihdettava? Loppuosa on kyllä lujassa, juuri se minkä kanta vaihteistoa vasten (johon jää itse rataspyörä ym.) .   tietoa ?

eepo

Siis kyse ilmeisesti n15 almerasta?
Se mittarinpyöritin pitäs lähtee yhtenä kappaleena irti vaihteistosta, kannattaa laittaa jotain öljyä sen mötikän juureen ja sit varovasti naputella sitä molempiin suuntiin ruuvvarin ja vasaran kanssa siittä kohdasta mihin se kiinnitys ruuvi tulee kiinni. Sit vaan varovasti kampee sitä ylös pikkuhiljaa sen kannan alta kyllä se lähtee mutta on tiukassa.
Multa löytyy uus jos tarvetta?

micramies

Mitenkäs nopeusanturin vika ilmeni?
Mulla on Micrassa nyt kovilla pakkasilla nopeusmittarin viisari heilahtanut joskus käynnistyksen yhteydessä, lieneekö ko. anturi menossa vai liekö vain pakkasvaivoja?
Istuinlämmitinkin lakkasi toimimasta, onneksi oli helppo vika, sulakkeen kontaktipinnat hapettuneet.
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82

M i g i

LainaaMitenkäs nopeusanturin vika ilmeni?
Mulla on Micrassa nyt kovilla pakkasilla nopeusmittarin viisari heilahtanut joskus käynnistyksen yhteydessä, lieneekö ko. anturi menossa vai liekö vain pakkasvaivoja?
Istuinlämmitinkin lakkasi toimimasta, onneksi oli helppo vika, sulakkeen kontaktipinnat hapettuneet.
pakkasvaivoja..