Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Primera meni "vikasietotilaan"?

Aloittaja Uusi Nissanisti, tammikuu 15, 2011, 00:35:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Uusi Nissanisti

Ei tosiaan ota kuin n. 2500 kiekkaa kunnes rajoitin kait tulee vastaan. Jossain "datakatkos" ECUlle, mutta missä? Kulkine 1,6 -98 bensa. Epäilin lambda-anturia ja vaihdoin, mutta ei auttanut. Tuossa on kaksi maajohtoa (valkoista), mutta onko merkitystä kummin päin kytkee?
Teki tuon yhtäkkiä, ajelin kotia pintakaasulla, kotona kokeilin ja otti kierrokset normaalisti, kävin tankilla ja palatessa alkoi taas oireileen.
Onko kellään vastaavasta kokemusta ja tietoa vikakohteesta?

Alppu

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Uusi Nissanisti

LainaaVikatila = vikakoodi?
En ole lukenut vikakoodeja mutta oletan että meni vikasieto- tai suojatilaan koska ei ota kiekkoja tuota enempää, on yleistä ainakin muilla merkeillä jos jossain anturissa häikkää!

ja_ke

Kattonu vikamuistia? Ainakin faceliftprimerassa on tuo "vikatila". Estää moottorin suuremman vahingon tulon, kun rajoittaa kierrokset.
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

Uusi Nissanisti

LainaaKattonu vikamuistia? Ainakin faceliftprimerassa on tuo "vikatila". Estää moottorin suuremman vahingon tulon, kun rajoittaa kierrokset.
Jos oikein tulkitsin niin näytti koodia 13 eli motin lämpötila-anturia. Pitää huomenna kokeilla auttaako vaihto.

datsunpower

#5
Jos ECU:lta katoaa ilmamassamittarin signaali -> ECU menee tosiaankin Safe-moodiin eikä kierrä kuin n. 2500rpm.

Lämpötila-anturi vika ei näy kuin polttoaineen kulutuksessa ja jos se on oikeasti rikki niin kylmäkäynnistykset ovat todella vaikeita.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Uusi Nissanisti

LainaaJos ECU:lta katoaa ilmamassamittarin signaali -> ECU menee tosiaankin Safe-moodiin eikä kierrä kuin n. 2500rpm.

Lämpötila-anturi vika ei näy kuin polttoaineen kulutuksessa ja jos se on oikeasti rikki niin kylmäkäynnistykset ovat todella vaikeita.

Tiedä tuosta mutta kun päivällä vaihdoin pensansuodattimen, niin ei käynnistynyt jotta olisin voinut poistaa paineen, piti lirutella kylmän tallin lattialle. Myöhemmin käynnistyi kun lokilämmitin oli ollut tarpeeksi kauan päällä (?).

ja_ke

Lainaa

Tiedä tuosta mutta kun päivällä vaihdoin pensansuodattimen, niin ei käynnistynyt jotta olisin voinut poistaa paineen, piti lirutella kylmän tallin lattialle. Myöhemmin käynnistyi kun lokilämmitin oli ollut tarpeeksi kauan päällä (?).


No eikös tuo kylmäkäynnistyvyys vähän viittaa siihen lämpötila-anturiin..?
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

M i g i


Uusi Nissanisti

LainaaAjeleeko E5 vai E10?
E5 on tankissa.
Luin vikakoodin aluksi huonosti, tarkistus on 12 eli ilmamääräanturi. Toimi välillä ja välillä ei putsauksen jälkeen.
Saako nuita ostettua jostain ja mitä maksaa?
Käy myös käytetty jos joku raskii myydä.
Vika voi tietenkin olla myös "jossain välillä" tai ECUssa!  :-[

M i g i

Lainaa
E5 on tankissa.
Luin vikakoodin aluksi huonosti, tarkistus on 12 eli ilmamääräanturi. Toimi välillä ja välillä ei putsauksen jälkeen.
Saako nuita ostettua jostain ja mitä maksaa?
Käy myös käytetty jos joku raskii myydä.
Vika voi tietenkin olla myös "jossain välillä" tai ECUssa!  :-[
1.6 immuja on mulla pari stockissa..

datsunpower

#11
Vikaa kannattaa vielä kuitenkin etsiä johtosarjasta ja liittimistä. Nuo vikakoodit kun eivät käytännössä kerro muuta kuin, että ECU:n ja anturin välissä on joko oikosulku tai katkos.

Yhteen pinniin pitäisi tulla 12V, yhdestä lähteä tyhjäkäynnillä n.0,8-1,2V ja yksi on maa.

Mittaile MAF:n päästä nuo kaikki ja jos ovat kunnossa niin sen jälkeen ECU:n päästä, että tuleeko tuo n.1V signaali sinne asti.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Uusi Nissanisti

En löytänyt ECUa ja "pinna paloi", olen entinen uusi ja vanha Nissanisti, vaihdoin kulkineen pois koska MAF merkkiliikkeessä n. 1250€!  :'(

ja_ke

Uusi alkuperäinen MAF maksaa motonetisstä 150-200e ja ecu sijaitsee apukuljettajan jalkotilassa vasemmalla suojapaneelin takana.
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

M i g i

#14
LainaaUusi alkuperäinen MAF maksaa motonetisstä 150-200e ja ecu sijaitsee apukuljettajan jalkotilassa vasemmalla suojapaneelin takana.
eikä sijaitse kun kuskinjalkotilassa oikealla suojapaneelin takana..

ts keskellä keskikonsolin takana lattiassa


*Bing*

http://nissan4u.com/parts/primera/el_p11e/1999_5/type_3/engine_electrical/engine_control_module/