Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

N13 Nissan Sunny 1,6 LX -89 Ongelma

Aloittaja Kauhanen, lokakuu 12, 2010, 00:12:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kauhanen

Noniin, minulla olisi Nisukassa sellainen ongelma, ettei aina lähde ekalla käyntiin. Joskus oikein hyrähtää nätisti, mutta joskus pitää startata useita sekunteja, eikä silloinkaan välttämättä pysy käynnissä. Mutta sitten toimii taas normaalisti...? Tuntuu, että osa syyllinen on automaattiryyppy, kun kierrokset ovat välillä aika korkeella tyhjäkäynnillä. Mutta en tiedä, auttakaa minua viisaammat! Kiitos jo etukäteen.
-Nissan Sunny 3D 1,6 LX -89

nissan-man

LainaaNoniin, minulla olisi Nisukassa sellainen ongelma, ettei aina lähde ekalla käyntiin. Joskus oikein hyrähtää nätisti, mutta joskus pitää startata useita sekunteja, eikä silloinkaan välttämättä pysy käynnissä. Mutta sitten toimii taas normaalisti...? Tuntuu, että osa syyllinen on automaattiryyppy, kun kierrokset ovat välillä aika korkeella tyhjäkäynnillä. Mutta en tiedä, auttakaa minua viisaammat! Kiitos jo etukäteen.
Käytätkö kaasua pohjassa ennenkuin starttaat?
P10 GA16DS

Kauhanen

En taida, en ole kiinnitänyt ainakaan huomiota.
-Nissan Sunny 3D 1,6 LX -89

Gorgane

Kaasariautoa lämpimänä startatessa kannattaa pitää kaasupoljinta noin puolivälin tietämillä. Koneen lämpö haihduttaa bensat kaasarista ja tästä johtuen starttaa huonosti. Pikkuveljen automaattiryyppyisessä Bluebirdissä just samaa oireilua ilman kaasua startatessa, joskus lähtee, joskus ei. Kaasu puolvälissä, niin aina laakista käymään ja ei sammu sitten enää.

VHi

Minulla oli samoja ongelmia, ennen kuin opin miten sitä kaasutinautoa oikein käytetäänkään. Eli kuumana kaasu puolenvälin tietämillä, kylmänä kerran pohjaan ja sitten käynnistys.

Kysymys asiaan liittyen: Tietääkö kukaan, että kuinka suuri vaikutus liian korkealla tyhjäkäynnillä on polttoaineen kulutukseen?
K10 1.0 GL vm. 85 HTX-586 | Myytyjä: 1 x K11, 6 x K10

Alppu

Lainaa
Kysymys asiaan liittyen: Tietääkö kukaan, että kuinka suuri vaikutus liian korkealla tyhjäkäynnillä on polttoaineen kulutukseen?

Kylmänä vai kuumana vai molemmissa tapauksissa?
Jos vaan kylmänä, niin ei mitään käytännön merkitystä, jos ei joka aamu jätä autoa yksin huutamaan.
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Gorgane

Lainaa

Aika vähäinen, jos se tyhjäkäynti ei mikään aivan tolkuton ole. Toki vaikuttaa paljon, että missä ajaa. Jos paljon maantieajoa, niin eihän se sitten mitään. Mutta jos paljon prutkutellaan valoissa taajamissa, niin saattaa tuntuakin.

Mutta jos tyhjäkäynti on selvästi yli 1000rpm, niin sillon se ei ole kunnossa ja voi kertoa jostain ihan kunnon viasta kaasarissa tai ryypyssä. Säädöt nyt vähintään on pielessä. Eikä tietenkään mene päästöistä läpi, kun tyhjäkäynnin on oltava alle 1000rpm.

VHi

Keskikulutus on noussut suunnilleen puolella litralla (kaupunkiajoa Helsingin keskustassa) ja aavistelisin, että syynä saattaa olla juurikin tuo, että kaksi viikkoa autoa rassattuani en jaksanut enää hifistellä vaan sinne päin säädin ja baanalle :D Voisi olla vihdoin hienosäädön paikka, ei siitä varmaan haittaakaan ole. Varmaan jossain huoltoasemalla? Kun ei ole kierroslukumittaria.

OH2KV

Käytät sen auton lämpimäksi, ja säädät siitä rajasta että juuri ja juuri jaksaa käydä sen verran isommalle,
että kehrää nätisti.
Mulla oli Micrassa tolkuton tyhjäkäynti kylmällä koneella, löytyy säätö myös ryyppylle, itse asiassa kaksikin, toinen rikastinkotelon kannessa (ei kannata paljoa koskea, kannessa on merkkiviivasto, siihen runkoviivaston keskelle) ja toinen on nopean tyhjäkäynnin säätöruuvi, molempiin  kajosin. Ja säädin pienemmälle jonkinverran.

Liekö peruja siitä, kun lapsuutensa Micra viettänyt lapinläänissä?
(Oli kyllä viime talvena aika paikallaan säädöt :)  )
Paitsi nopea tyhjäkäynti olisi ehkä voinut olla pienemmällä hieman.

(meni Offtopikiksi, sorry)
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

VHi

Kiitoksia neuvoista :) Meinasin juuri kysyä :D Offtopicci loppuu kyllä kohta, mutta on pakko kertoa tuosta nopeata tyhjäkäynnistä ryyppy  päällä. Käynnistin auton suht kylmällä säällä ja ajoin muutaman sadan metrin matkan lähikiskalle, josta hain matkalle jotain. Kun tulin takaisin, huomasin että auto huusi kierrokset varmaan jossain 3000 rpm. Mutta eipä ainakaan sammunut :D