Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Primeran mittaripolttimoiden vaihto?

Aloittaja Nebbis, elokuu 31, 2010, 20:47:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nebbis

Ostin tuommoisen 2000 vuosimallin primeran. On osa noista mittarin polttimoista pimeinä,olisikohan palaneita? Osaisikohan joku sanoa kuinkahan se mittarin kehys lähtee irti jotta pääsisi käsiksi mittaritaululle. Kaksi ruuvia löysin kehyksen yläosasta.Ei irronnut. Pitääköhän purkaminen aloittaa ilmastoinnin panelista vai kuinka tapahtuu? Kiitos etukäteen. Malli taitaa olla p11-144

Maxi

Joo se mittarin kehys ei lähde irti ennemmin ku olet ottanut sen edestä sen kojelaudan osan irti. Sen jälkeen vasta pääset siihen mittarin kehykseen käsiksi ja sen jälkeen saat ruuvattua mittariston irti. Mutta laita kuvaa vähä nii näkee minkälainen sun autossa on kyseinen kohta rakennettu.
Nissan Sunny 1.6 SLXi -93
Nissan Primera 1.6 -96
Toyota Corolla 1.6 Si -97

JJM

Onko joku vaihtanut noita polttimoita? Jos on, millä kannalla ja watilla ne on? Marmoritiski sanoi että ei saa vaihdettua mutta tuota en ihan usko.

Maxi

LainaaOnko joku vaihtanut noita polttimoita? Jos on, millä kannalla ja watilla ne on? Marmoritiski sanoi että ei saa vaihdettua mutta tuota en ihan usko.

Mikäs auto sulla on? Ja kyllä niitä pystyy vaihtaan. Itse vaihtanut ledi valot mittaristoon :)
Nissan Primera 1.6 -96

ja_ke

LainaaOnko joku vaihtanut noita polttimoita? Jos on, millä kannalla ja watilla ne on? Marmoritiski sanoi että ei saa vaihdettua mutta tuota en ihan usko.

Kumma kyllä, kun Motonetin lamppuhyllyn päässä on poltinvihkonen, siellä kyllä on ilmoitettu mikä kanta käy mihinkin autoon - myös primeraan. Muistaakseni T3? Ainakin säätöpaneelin valot ovat T3;sia.
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

Maxi

Mun sunnys oli mittari valojen kanta t10. Ja nii oli myös siskon primeras :) Joka on vuosimallia -96.
Nissan Primera 1.6 -96

ja_ke

LainaaMun sunnys oli mittari valojen kanta t10. Ja nii oli myös siskon primeras :) Joka on vuosimallia -96.

Olet oikeassa. Motonet kertoo mitkä polttimot menee minnekkin;

"Mittaristo t10 3W 10mm LASIkanta (pari) [1996 - 2002]"

"Kojelautakytkimet Vaihtopolttimo T3-kantaisille kytkimissä käytetyille ø8mm muovikantaisille polttimoille, asennetaan vanhaan muovikantaan! [1996 - 2002]"
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

cedricfan

sunnyn kohdalla polttimot on varmasti empiirisesti todettu, Primerasta en pysty lupaamaan. Jäsenpuolella on Sunnyyn vaihto-ohjeetkin.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

Maxi

Lainaasunnyn kohdalla polttimot on varmasti empiirisesti todettu, Primerasta en pysty lupaamaan. Jäsenpuolella on Sunnyyn vaihto-ohjeetkin.

Mistä löytyy  :o oon ite yrittänyt ettiä mut ei löydy  ::)
Nissan Primera 1.6 -96

cedricfan

LainaaMistä löytyy  :o oon ite yrittänyt ettiä mut ei löydy  ::)

http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi?num=1190105517/60#60

Kakkossivulla aiheen alku, ja on tuo kopipastattu jonnelin muuallekin, tuon vaan itse löydän helpommin ;)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

Nebbis

Nyt polttimoita vaihettu. Ensiksi joutu irroittamaan soittimen.Radiokehys irti, sen alta löytyi mittarikehikon kolmas ruuvi.Radiokehyksen alta loytyi myös keskisuuttimien kaksi ruuvia. Kampeamalla irti,oli aika tiukassa suuttimien takana olevien klipsien ansiosta. Mittarikehikosta katkaisijat irti ja kaksi ruuvia yläkulmasta irti,jälleen kampeamalla irti taas tuikassa ilman suuttimen kohilta.Ohjausakselin suoja muovit irti ja pujotteli kehyksen pois. Volaa mittari olikin mäkyvissä. Ruuvit irti ja polttimot vaihtoon.Eikä kestänyt kauaa???? Syksyn jatkoja,  kivempi ajella kun toimii noi valot mittaristossa. Eiko kellään tosiaan ole myydä tavaratilan suojaverkkoa? :)

JJM

Purin mittariston tossa iltapuhteina ja 20min tuo purkaantui ensikertalaiseltakin. Ei ollut mitään mittarinvaijeria, 2 sähköliitintä vain. Oli sitten kilo tuhkaakin tuolla kun edellinen omistaja aikoinaan vetänyt malporoa.

Eli yhteensä 19kpl on polttimoita:

1,3W 15kpl, pieni lasikanta
2W 3kpl, pieni lasikanta (yksi näistä on takasumuvalon merkkivalo)
1kpl 3W iso lasikanta, latauksen merkkivalo

Itse pelkästä valaistuksesta huolehtii 4kpl 1,3w ja 2kpl 2w.

Mites nuo ilmastoinnin paneelin valot, mitä sieltä löytyy ja onko mahdollista edes vaihtaa? Sisäkierron nappi on pimeänä, samoin a/c nappi ja puhaltimen säädön ylös/alas napit.

BA

Katkaisimien kyljessä on polttimo, joka lähtee pienellä talttapäämeisselillä kiertämällä irti.
Nissanilta saa keksinnön kantoineen kaikkineen, eli on alunperin kiinteänä, mutta motonetissä on niihin vaihdettavia polttimoitakin. Langat on vaan taiteltu kannan ympärille. Koko polttimolla on n. puolet tavallisesta 1,2w lampusta... :-X

JJM

Taitaa olla samoja mitä olen toyotiin askarrellut. Onnistuu kyllä mutta ei lapion kokoisilla käsillä  ;D