Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Nissan Primera GT -1999

Aloittaja drolyag, elokuu 03, 2010, 18:57:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

drolyag

Ostin tossa muutama viikko sitten tollasen kaunottaren tuttavalta. Hintaa oli 2k€ ja huoltokirjan mukaan oli vuosihuollot tehty ihan vuoteen 2009 asti sun muut sen päälle eli tosi mukavalta ostokselta vaikutti.

Autossa kuitenkin kivenhakkaumia edessä ja muutama ruostekukinnon alun havaitsin renkaiden läheisistä peltiosista. Mites saisin ne paikattua heti alkuunsa ennen kuin on koko auto ruskea? Tarkoitus olisi nämä hoitaa ihan kotikonstein eli halvalla.

Olen myös lukenut paljon noista Primeroitten multilinkeistä, että ne alkaa kolisemaan melko helposti ja huomasin huoltokirjasta että nämä oli vaihdettu 100tkm sitten (ajettu 250tkm) ja pientä kolinaa kuuluu tällä hetkellä jos ajelee teräviin töyssyihin. Kuinka huolestunut noista pitää olla kun ei kuitenkaan auton ajoa haittaa mitenkään, mutta en myös haluisi, että joku päivä löydän itseni tieltä ilman eturenkaita.

Oon myös tottunut noita pienikoneisia autoja ajettaessa pistämään suurimman vaihteen jo tossa ~50km/h vauhdissa, että mites se tollasessa autossa kun kuudenkympin vauhdissakin on vasta 1400rpm, että tulisiko vitonen pistää silmään vasta kun vauhtia on reilut 60? vai mites noi koneet tykkää jos alhasilla kierroksilla päristelee tai miten se ensinnäkin vaikuttaa kulutukseen.

keppi

Lainaa
Olen myös lukenut paljon noista Primeroitten multilinkeistä, että ne alkaa kolisemaan melko helposti ja huomasin huoltokirjasta että nämä oli vaihdettu 100tkm sitten (ajettu 250tkm) ja pientä kolinaa kuuluu tällä hetkellä jos ajelee teräviin töyssyihin. Kuinka huolestunut noista pitää olla kun ei kuitenkaan auton ajoa haittaa mitenkään, mutta en myös haluisi, että joku päivä löydän itseni tieltä ilman eturenkaita.

Oon myös tottunut noita pienikoneisia autoja ajettaessa pistämään suurimman vaihteen jo tossa ~50km/h vauhdissa, että mites se tollasessa autossa kun kuudenkympin vauhdissakin on vasta 1400rpm, että tulisiko vitonen pistää silmään vasta kun vauhtia on reilut 60? vai mites noi koneet tykkää jos alhasilla kierroksilla päristelee tai miten se ensinnäkin vaikuttaa kulutukseen.
P11 primerasta ei kokemuksia mutta omassa vanhemman mallin P10:ssä alko multilinkkien kolina ja nitinä ~1.5 vuotta sitte. Rasvaamalla kunnolla hiljeni vuodeksi mutta nyt on alkanu taas nitiseen. Eipä tuo ajoa taikka katsastusta ole haitannu, siihen asti ku jaksan ne rasvailla uudestaan niin pidän radion kovemmalla.

Luultavasti rikot vaan 5. vaihteen pidemmän päälle jos kuudessa kympissä alat jo jurnuttaan vitosella. Tuntuu olevan heikkoja nämä Nissanien laatikot kun alle 80 vauhdeissa vitosella ajaa, alkaa pidemmän päälle hyppiä vaihde pois päältä.
B310 '79 - B310 '81 - Y60 '90

drolyag

Kiitos tästä pienestä valaisusta aattelinkin, että vaihdetta ei voi niin ajoissa laittaa pykälään. Kyseessä on kuitenkin melko kädetön kaveri, joten saisko tosta rasvailusta jotain tarkempaa neuvoa, koska en edes tiedä missä nämä kyseiset multilinkit sijaitsevat :)

EL5

5:n silmaan vasta yli 70kmh vauhdissa, kuten ohjekirjassa lukee, muuten ei voitelu pelaa.
Edit, ehtikin valiin tulla kirjoitusta kun piti kayda komentamassa ipania..
Ei nuo laatikot mitenkaan erityisen heikkoja ole, 5:n voitelu vaan perustuu roiskevoiteluun joka ei toteudu jos ei rattaat pyori riittavan lujaa. Kuten monessa muussakin autossa.

Multilinkit vaihtoon vaan, ei ne nyt niin paljon maksa, alkaen 50e/puoli motonetissa esimerkiksi..

drolyag

Lainaa5:n silmaan vasta yli 70kmh vauhdissa, kuten ohjekirjassa lukee, muuten ei voitelu pelaa.
Edit, ehtikin valiin tulla kirjoitusta kun piti kayda komentamassa ipania..
Ei nuo laatikot mitenkaan erityisen heikkoja ole, 5:n voitelu vaan perustuu roiskevoiteluun joka ei toteudu jos ei rattaat pyori riittavan lujaa. Kuten monessa muussakin autossa.

Multilinkit vaihtoon vaan, ei ne nyt niin paljon maksa, alkaen 50e/puoli motonetissa esimerkiksi..

Onko mitään käsitystä sitten, että mitä tollasesta työstä joku rasvanäppi ottaisi jos esim ostaisin itse osat? Olen sen verran kädetön näissä hommissa, että parempi jättää ne ammattitaitoisille. Ja mites toi pikku ruostetäplien korjailu? Pitäs varmaan hiota vähäsen ja sitten löytää jostain samaa maalia? Tuo värikoodi näyttäis olevan huoltokirjassa..

Alppu

Lainaa
Ja mites toi pikku ruostetäplien korjailu? Pitäs varmaan hiota vähäsen ja sitten löytää jostain samaa maalia? Tuo värikoodi näyttäis olevan huoltokirjassa..

Ihan vähäinen hiominen ei riitä, pitää saada kaikki ruoste pois.
Ja sitten kun hiot, saatat ehkä huomata sen ruosteen lähteneen sisältä päin.  :D
-edit-
Niin, helmoja tarkoitin.
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

EL5

Lainaa

Onko mitään käsitystä sitten, että mitä tollasesta työstä joku rasvanäppi ottaisi jos esim ostaisin itse osat? Olen sen verran kädetön näissä hommissa, että parempi jättää ne ammattitaitoisille.
Turun suunnalta kun olet niin loytyyhan sellasia taalta, hintansa saavat maaritella itse..