Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Nissan Largo vm. 94-99 rekisteröinti Suomessa?

Aloittaja Tapo, marraskuu 28, 2006, 22:37:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tapo

Osaako kukaan sanoa, pystyykö Nissan Largo SX-G plus 4WD mallia rekisteröimään Suomessa?   :-/
Näyttävästi ei ole Euroopassa kovinkaan yleinen (sillä perusteella, mitä netistä irtoaa), jonka takia epäilyttää hieman.
Englannista näyttää löytyvän tuota, ja Venäjältä.

Olisi mahdollisuus tuoda juuri kyseinen malli Suomeen : http://koti.mbnet.fi/tapone/largo.jpg

Mies

K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

wanharouva

Largo on muistaakseni Serenan ja Vanette Cargon sisarmalli (korjatkaa jos olen väärässä). Autolle ei ole olemassa eurooppalaisia hyväksyntöjä, joten joitain tyypityksiä, esim. päästöt, melu tms joutuisi ainakin teettämään. Kysyin kerran asiaa vastaavassa tilanteessa, ja tyypitykset maksaisivat n. 1000-1500€ laaki, eli ainakin tuollaiset pari- kolme tonnia kuluu herkästi... Jos auto tulee muuttoautona, ko. tyypityksiä ei tarvita.
Lisäksi autossa olevat etuvalot täytyy vaihtaa, koska ovat ns. brittivalot, eikä tuohon todennäköisesti saa vasemmanpuoleiseen liikenteeseen tarkoitettuja valoja, eli ns. standardiumpiot tms. joutuisi asentamaan. Tietysti jos autoa on viety usa:han, voi hakea lupaa dot-valoille.
Alkupään vuosimalleja saisi ehkä helpomminkin rekisteriin, koska niihin ei tarvitse eu-tyyppihyväksyntää.
Vaikeaa ja kallista ko. auton tuominen on, olen itse himoinnut tuoda Nissan Figaroa, ja silloin kävin monesti asiaa kyselemässä, mutta olen toistaiseksi ainakin haudannut asian, koska tuntuu olevan vaikeaa, ellei jopa mahdotonta  :'(
Muualla euroopassa esim. saksassa figaroita ja sun muita japanin kummallisuuksia on mutta sehän onkin oikeusvaltio, toisin kuin iki-ihana suomemme.  >:(
Olisihan se mukava nähdä Largo Suomenkin kilvissä, joten onnea matkaan  8-)

wanharouva

Tuodaan jokainen datsun/nissan harrastaja joku japanin kummallisuus ja mennään kaikki samalle konttorille samana päivänä  ;D
Tai sit vaan muutetaan kaikki vuodeksi Japaniin  8-)
Kuka lähtee...??  ::)

wanharouva

Äsken selailin muita topiceja... Käypä kurkkaamassa www.esv.fi
*Menee jo tilaamaan Figaroa*  :)

Mies

LainaaTuodaan jokainen datsun/nissan harrastaja joku japanin kummallisuus ja mennään kaikki samalle konttorille samana päivänä  ;D
Tai sit vaan muutetaan kaikki vuodeksi Japaniin  8-)
Kuka lähtee...??  ::)

Heti lähden jos rahotus löytyy ;D
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Tapo

LainaaLargo on muistaakseni Serenan ja Vanette Cargon sisarmalli (korjatkaa jos olen väärässä).  

Itse olen myös ymmärtänyt näin. Kyseinen auto olisi 2.4l diesel. Koneen mallia en tarkalleen vielä tiedä, mutta jos kyseessä on sama alusta, ja moottori, niin täytyykö siltikin tyyppihyväksyttää esim. päästöjä?

Jylppy

Lainaa

Itse olen myös ymmärtänyt näin. Kyseinen auto olisi 2.4l diesel. Koneen mallia en tarkalleen vielä tiedä, mutta jos kyseessä on sama alusta, ja moottori, niin täytyykö siltikin tyyppihyväksyttää esim. päästöjä?

Ei tarvi päästöjä hyväksyttää - jos saat maahantuojalta todistuksen siitä, että kyseinen auto kyseisellä moottorilla alittaa päästörajat.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

wanharouva

Direktiivin mukainen pakokaasumittauksen hinta on 1200 euroa + ALV.
Mittaus
tehdään alustadynamometrillä ja sisältää kaupunki/maantieajoa.
Melumittaus on saman hintainen, se tehdään Hangossa olevalla
meluradalla.
Melumittausta ei voida tehdä kovimpaan talvisaikaan, kun se vaatii
kuivan
asfaltin.
AKEsta varmaan saa tietoa mitä kaikkea tuon ikäiseen vaaditaan.
Porsaanrei`istä on tiedä.  

terveisin

Petri Niiranen

Managing Director

Test Center Tiililä Oy (TCT)

Kalevankatu 43

FI-00180 Helsinki

tel. +358 9 310 83 560

fax. +358 9 310 83 561

gsm. +358 400 707421

www.testcenter.fi

wanharouva

Tuon vastauksen sain Test Centeriltä, kun kysyin Figarolle mittauksien hintoja. Olepa ainakin yhteydessä tuonnepäin. Aro Yhtymä ei ainakaan luvannut kirjoittaa Figaroon mitään todistuksia, vaikka se pohjautuu monilta osin Micraan, mutta sinun tapauksessa asia on varmaan helpompi, koska kysessä on selvä rinnakkaismalli. Sanoit että tuossa laitteessa moottori on 2,4 diesel, eikö Euroopassa Vanette Cargossa ollut 2,3 diesel. En tiedä, onko asialla merkitystä...?
Ole yhteydessä lähimpään katsastuskonttoriin, niin sieltä varmaan myös selviää paljon.. Joku maininta laissa on japanilaisten hyväksyntöjen hyväksymisestä suomessa johonkin vuosimalliin asti. Näin ainakin Turussa väittivät. Etuvalot täytyy myös jostain repiä, ellet löydä jostain sokeaa inssiä  ;D
Onnea matkaan!!
T:Aina Figarosta haaveileva  8-)

valpas

LainaaLargo on muistaakseni Serenan ja Vanette Cargon sisarmalli ......?
Jos näin on, niin en suosittele kovin suurta rahamäärää uhrattavaksi tuohon.
Vanette Cargon tekniikka on suhteellisen huono, eikä mielestäni sovellu hyvin pitkille matkoille. Nurkkapyörityksessä, ja tavaroiden kuljetukseen edullinen laite.
Nimimerkillä "Neljäs Cargo omistuksessa".
Onhan autossa toki hyviäkin ominaisuuksia  ;).

Jylppy

LainaaAro Yhtymä ei ainakaan luvannut kirjoittaa Figaroon mitään todistuksia

Eikä mihinkään muuhunkaan - se kun ei enää ole Nissanin maahantuoja.. Maahantuojahan on tätänykyä Nissan Nordic Europe Oy.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

cedricfan

Tekniikan Maailmassa oli hiljattain juttua tuosta mitä täytyy muuttaa. Ja myös AKEn sivuilla on tarkka lista.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

wanharouva

Tietääkö kukaan, mitä tälle projektille kuuluu???

TatXa

LainaaTietääkö kukaan, mitä tälle projektille kuuluu???
Ei tietoa, mutta sulle pieni vihje: Figaro (<92) on mahdollista kilvittää aika pienillä kuluilla, kun siihen ei tarvise kuin todistaa päästöt (+ rakentaa valot). Kysäse Esv:n pojilta lisään. ;)

Flygge

Nyt on sitten otettu härkää sarvista, Largo haettu Hangosta 7.1.2010 ja huomenna talvirenkaat alle. Sitten AKE:n konttorille. Jos nyt tässä välissä on joku muukin tehnyt yhtä hullun tempun niin otan mielelläni vastaan tietoja. Ei viitsisi juosta päätä seinään samoista asioista.