Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Ovet jäätyy kiinni

Aloittaja Glen, joulukuu 14, 2009, 12:36:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Glen

Moi

Eli jokatalvinen ongelma on taas edessä. Ovet jäätyy pakkasella kiinni. Tiivisteistä. Jotenkin muistelen, että täällä joku varoitteli noista silikonisuoja-aineista. Eli kysynkin onko tuohon jotain yksinkertaista ja helppoa kikkaa pitää tiivisteet kuivina ja ovet aukeavina?

-Tommi
Koville jätkille paistaa aina aurinko
BMW 520D F11 || BMW 120D E87 || Datsun 100A LE10 -75

Mies

Käyttiksissä olen käyttänyt silikonipuikkoa,sillä vedellyt tiivisteet. Ensin pitää mielellään putsata ne tiivarit.

Jos pesee talvella autoa,niin kuivailee ovipielet ja tiivarit kunnolla..sekin auttaa sisällepääsyyn.

Jos oikein huonot tiivisteet jo yms,niin sekin varmaan edesauttaa kiinnijäätymistä.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

keppi

Mitäs varottavaa noissa silikoneissa sitten on? :-?
B310 '79 - B310 '81 - Y60 '90

cedricfan

Maalarit ei tykkää. Jotkut sanoo ettei vahan & silikonin poistoainekaan tepsi. Omat kokemukset on että kun käyttää rajua ainetta niin ei vaivaa maalatessa.
Ja ennemmin säästän ne tiivisteet ehjinä jollen nyt sitten ole ihan varmasti viemässä autoa maalarille.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

Glen

LainaaMaalarit ei tykkää. Jotkut sanoo ettei vahan & silikonin poistoainekaan tepsi.
Jotain tällasta mä muistelinkin. No omaani en ole ihan heti viemässä maalarille niin voi varmaan silikonilla sohia.

-Tommi
Koville jätkille paistaa aina aurinko
BMW 520D F11 || BMW 120D E87 || Datsun 100A LE10 -75

keppi

LainaaMaalarit ei tykkää.
Nojoo jotain tuollasta vähän veikkailinki , eipä oo onneksi ihan ajankohtanen tuo auton maalaus, tuskin käyttöpeliä koskaan tulee maalattuakaan ::)
B310 '79 - B310 '81 - Y60 '90

Alppu

LainaaMaalarit ei tykkää.

Saman kuullut itsekin..  ::)

Noin kuukausi sitten kuivasin ja suihkuttelin reilusti silikonia tiivisteisiin, ei ole vielä juuttuneet ovet kiinni.
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

ja_ke

Lainaa

Saman kuullut itsekin..  ::)

Noin kuukausi sitten kuivasin ja suihkuttelin reilusti silikonia tiivisteisiin, ei ole vielä juuttuneet ovet kiinni.

Itse käytän silikonipuikkoa, ei sotke maalipintaa ellet itse sitä sinne tunge, eikä jäädy ovet kiinni.
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

alfadatsun

Lainaa

Itse käytän silikonipuikkoa, ei sotke maalipintaa ellet itse sitä sinne tunge, eikä jäädy ovet kiinni.
Jos käytät silikonia se ....kele löytää maalaukseen, kyllä te tiivistekin yleensä maalipintaan nojaa kun pistät oven kiinni  ::)

C 110 ratsuni

Joo silikooni puikko on ihan hyvä ja raakaa jäähdytinnestettä rätillä autaa jonniaikaa.
primera 2,0 sport -00

y30harrastaja

Kun malttaisi aina ennen talvea ja silloin tällöin talven aikanakin putsata tiivisteet kunnolla paineilmalla ja vaikkapa jollain puhdistusaineella, niin pääsee aika pitkälle.

Ja kyllähän ne aina pesun jälkeen jäätää kiinni. Putsaus tiheään varmaan paras vaihtoehto. Silikonipuikkoa olen käyttänyt, mutta kyllä ne silti tahtoo jäätyä kiinni.
"Cedric on hengeltään erilainen auto. Sillä ajavat arvostavat toiminnan dynaamisuutta ja heillä on menestykseen tähtäävää ennakkoluulottomuutta. Heidän toiminnassaan on vahva persoonallisuuden leima"

C 110 ratsuni

Niin piti sanomani vielä että ne korin tiivistepinnat puhdistaa erittäin hyvin ja jos tiivisteessä on vika niin korjata se vaikka sikaliimalla ei pääse kosteus tiivisteensisään.
primera 2,0 sport -00

seppo

Moi !!!

silloin ennen vanhaan ... ennen silkoonia kostutettiin trasseli 100% pakkasnesteellä ja sillä pyyhdittiin tiivisteet ...  ;)
120y coupe ( historic kilpuri ryhmä 2 ?? )
?? + D22 4x4

take

Hyvä konsti on myös jos tiiviste nojaa maalipintaan niin vahata ovipieletkin. Jos taas tiiviste nojaa johonkin muovipintaan niin reilusti silikonia molempiin pintoihin. Yksi hyvä konsti on myös puhdistaa auto kunnolla lumesta eikä lähteä iglulla ajelemaan. Katolta sulava lumi kun varmasti valuu tiivisteisiin. Hyvä vaha pinnassa ja tarvittaessa sisälämppärin käyttö helpottaa auton putsausta jäätyneestä lumesta huomattavasti. Maalipintaa vaurioittamatta. Paras olisi putsata lumet pois heti sateen jälkeen ettei ne ehdi jäätyä auton päälle. Näillä konsteilla on itse pärjäilty jo muutama talvi.

alfadatsun

LainaaMoi !!!

silloin ennen vanhaan ... ennen silkoonia kostutettiin trasseli 100% pakkasnesteellä ja sillä pyyhdittiin tiivisteet ...  ;)
Niin tai sitten kaadettiin pari ämpärillistä kuumaa vettä oven päälle  ;D

120ZZZ

aseöljyspray.silikoneilla voi täyttää daisarit ja saada renkaat kiiltävän mustiksi.
Finn vuodesta -87, 200SX -91 vuodesta -03(1/4 12.603s) ja b210 120y -76  http://star.kuvat.fi/kuvat/Th%C3%B6+Gr%C3%B6nster/

Uusi Nissanisti

LainaaMitäs varottavaa noissa silikoneissa sitten on? :-?
Voi tukehtua jos ovat liian isot!  ;D