Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Ajovalot toimii, ei toimi, toimii?

Aloittaja Almeida, marraskuu 01, 2009, 21:37:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Almeida

Kyseessä Almera vm.2001. Välillä ajovaloautomatiikka toimii siis normaalisti, eli valot syttyvät käynnistettäessä. Toisinaan valot vilkahtelevat, ja joskus toimivat vain viiksestä kääntämällä. Parkit ovat kyllä toimineet aina normaalisti..
Missä mahtaisi vika olla, releessä tms.?

FieryRust

ota viiksi irti ja laita takaisin paikoilleen
auttoi omaa almeraani
valot toimii taas miten pitääkin
Timantit ovat ikuisia.. samoin projekti autot

Almeida

Mitenkäs viiksen saa ehjänä irti..?

FieryRust

#3
ratin ja mittariston välissä on semmoinen iso muovinpalanen minne viiksi menee sisään
avaat alhaalta kaikki ruuvit ristipäällä taitaa olla 5-7 ruuvia
sitten otat sen mustan rinkulan irti siitä virtalukon ympäriltä
koska muuten voi olla hankala ottaa alaosaa pois
iso harmaa muovi osa irtoaa 2 osassa yläosa ja alaosa
kun muoviosat ovat purettu avataan viiksen kiinnipitoruuvit 2kpl
sitten painetaan vaikka talttapäällä liittimen klipsiä kiinni että saat vetedettyä viiksen pois
putsaa ja tarkista kunto
laita käänteisessä järjestyksessä takaisin

sano vaan jos selitin mahdollisimman epätarkkaan ;)

pelkissä etuvaloissa vaan on vikaa ei missään muussa ?
meneekö parkitkin pois päältä ?
Timantit ovat ikuisia.. samoin projekti autot

ja_ke

Myös sulake mahdollinen, näin oli itsellä. Vasemmanpuoleinen ajovalo välkkyi ajaessa, joskus toimi käynnistyessä ja joskus ei. Toimi sitten kumminkin kun laittoi viiksestä päivävalot päälle. Vaihdoin sulakkeen ja rupesi toimimaan normaalisti. Tosin n14 -94.
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

Datsuuna

En tunne N16 korista paremmin, mutta N15 ja N14 korisissa on erillinen "boksi" päivävalojärjestelmälle, joka on yleisesti reistaillut. Jos N16 myös tuo vika tod. siinä.  :)
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Almeida

FieryRust: Auto ei itseasiassa ole minun, joten en ole vielä kerinnyt viiksen kimppuun, mutta parkit ja kaikki muut valot on omistajan mukaan aina toimineet normaalisti. Täytynee ronkkia sitten samalla ne sulakkeet ym...

ja_ke

Itselle tuli ongelmat takaisin, eli ei auttanutkaan se sulakkeen vaihto. Vaihdoin myös polttimon liitinkannan sillä entinen oli aika löysä, ei auttanut sekään. Myös johdot kävin lävitse, ei välkkynyt eli kyllä vika on jossain muualla. Voi hyvinkin olla tuo viiksiteoria toimiva myös itsellä.
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

FieryRust

itse huomasin kun asentelin sumuvaloja ja asensin uuden viiksen
valot alkoivat toimia ristiin vasen ajovalo ja oikea sumuvalo pimeenä sekä toinen pitkistäkään ei toiminut
mietin ensin releitä mutta releethän ovat joko ajovaloille tai sumuvaloille ei molemmille samaan aikaan eikä mitenkään ristiin
vaihdoin uudet sulakkeet ja uudet polttimot kunnes hokasin että se onko viiksi kunnolla
muovit auki ja laitoin viiksen kiinni uudestaan
hyvin on tähän asti pelannut
Timantit ovat ikuisia.. samoin projekti autot