Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Sunny n14 1.6 PÄÄSTÖT

Aloittaja Night, lokakuu 22, 2009, 18:49:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Night

joo vaikka tästä ilmeisesti on jo paljonki juttua niin en löydä kun yhen kunnon aiheen jossa puhutaan kaasarin putsaamisesta. (haku rajoittuu max 30 tulosta)  ja usein ei kukaan kerro millä ne sitten oikeasti korjaantui ne päästöt.

Eli sunny ei mene päästöistä läpi.. tyhjäkäynnillä arvot ok, kierroksilla menee helvetisti rikkaalle.
seossolenoidi vaihdettu kertaalleen. (uusi)
lambda vaihdettu.
letkut tarkistettu/vaihdettu.

seossolenoidi naksuu kun koittaa akun napoihin. eli ei luulis että vika sit siinä?
lambdalta mitattuna jännite tosin seisoo siinä ~0.2V   välillä se tuntu jo juoksevankin mutta meni jo 1.5V saakka..??

voiko seossolenoidille menevästä jännitteestä päätellä mitään se on tyhjäkäynnillä siinä noin 7V ja kaasua painettaessa menee reilu 12V.

voisko vika olla siinä keskikonsolin takana olevassa ohjainboksissa tai katissa?

ja_ke

Millaset arvot tuli päästötestissä?
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

Night

CO% 5.92
CO2 11
HC 104
O2 0
lambda 0.82

doope

oliskohan automaattirikastin paskana

Cedricisti

#4
Ei bensa pala. palamaton bensa arvo ylittyy 4%, ja häkä ylittyy 100% raja-arvoista.

Ilmansuodatin ja tulpat ny ekana.

Cedricisti

Lainaa

seossolenoidi naksuu kun koittaa akun napoihin. eli ei luulis että vika sit siinä?
lambdalta mitattuna jännite tosin seisoo siinä ~0.2V   välillä se tuntu jo juoksevankin mutta meni jo 1.5V saakka..??

voiko seossolenoidille menevästä jännitteestä päätellä mitään se on tyhjäkäynnillä siinä noin 7V ja kaasua painettaessa menee reilu 12V.

voisko vika olla siinä keskikonsolin takana olevassa ohjainboksissa tai katissa?

Mitä mieltä auto on, onko  lambda arvo ok?
Kai siinä jonkinlainen vikamuisti / häiriövalo on? Jos lambda antaa ok lukemia niin katti setodennäköisesti siloin on rikki.

Ihmeelliseltä vaan tuntuu nuo mitatut jännitteet lamdalta, true rms mittari ja uusi patteri sisään ja uudestaan mittaamaan, tai jos se tosiaan noin kamalasti seilaa niin siellä voi olla vaikka ilmamäärämittari sökö kun ecu korjailee niin räikeästi seosta.

Night

#6
mikä niistä häkkyröistä on se ilmamäärämittari? löytyiskö kuvaa keltään?
siitähän on jotain juttua varovaisesta putsauksesta.

noi on yleismittarilla mitattuja jännitteitä, ja mittari ei oo mitään mallia robinhood  ;) joku siellä heittää niitä ku tuntuu et välil ne jännitteet seilais ok ja sit jumahtaa jossain vaiheessa siihen 0.2V.

auton käynti ja kulku on muuten kyllä melko ok, mitä nyt joskus saattaa vähä nykästä.  tyhjäkäynti seilaa hieman muttei kovinkaan paljon.

Cedricisti

Lainaamikä niistä häkkyröistä on se ilmamäärämittari? löytyiskö kuvaa keltään?
siitähän on jotain juttua varovaisesta putsauksesta.

noi on yleismittarilla mitattuja jännitteitä, ja mittari ei oo mitään mallia robinhood  ;) joku siellä heittää niitä ku tuntuu et välil ne jännitteet seilais ok ja sit jumahtaa jossain vaiheessa siihen 0.2V.

auton käynti ja kulku on muuten kyllä melko ok, mitä nyt joskus saattaa vähä nykästä.  tyhjäkäynti seilaa hieman muttei kovinkaan paljon.

Se on se iso pötikkä ilmanpuhdistajan ja imusarjan välissä olevassa putkessa.

Volvofoorumilla oli yhdellä jannulla irronnu alkuperäisestä ilmansuodatinpaketista / kotelosta iso levynpala joka oli sitte pysähtynyt ilmamäärämittarin suodatinverkkoon  8-)

cedricfan

Onkos tämä nyt sitten kaasarilla vai monipisteruisku? MPi'ssä immu on kaasuläppäkotelon kyljessä aapparin puolella kolmella ristipääruuvilla, ja tyyppivika :-[ Kaasarikoneessa ei immua ole.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

Night

-91 1.6 twincam. ilmeisestihän tuo on just se kuuluisa sähkökaasari paska.
enkä ainakaan mitään ilmamäärä mittariin viittaavaa siit oo löytäny et ei sitä sit varmaankaan ole :D eli kaippa sen voi laske pois vikadiagnoosilistalta.

se on syöny jonkinverran bensaakin ajossa niin jotenki ei ainakaan tunnu et olis pelkkä katti paskana.

hankala silleen testaakin kotioloissa ku jotain putsaat tai ronkit ni ei voi mittaa heti päästöjä.

Tare

Jos ECU luulee, että kone on kylmä?? Silloinhan se lisää polttoaineen saantia avaamalla rikastus solenoidin.
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

Datsuuna

Helppo, muttei ehkä halpa ratkaisu: vie auto merkkihuoltoon. Kuluissa voit ehkä säästää, jos teetät pelkän vikahaun ( jos mahdollista). Korjaat vian sitten itse ( jos mahdollista ). Luulis vian syy ainakin löytyvän.  :-?
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

valtteri

itsellä tyhjäkäynti heitteli lämpimänä 2000-3500 välillä jatkuvasti, merkkihuollossa kahdesti purkivat kaasarin ja kasasivat kunnes lähti toimimaan. paskaa jossain tai jotain.

sun tapauksessa tarttis tosiaan tietää mitä tarttis vaihtaa, turhaan katin tai kaasarin vaihtaminen, ei ole sekään halpaa. itse vaihdoin 5metriä alipaineletkua, tyhjäkäynnin solenoidi(turhaan) ennen kuin luovutin. tuli sitä muutamana iltana ihmeteltyä, eikä se kaasarikaan näyttäny siltä että ite olis viittiny purkaa :/

Night

vaihdoin kaasarin saas nähä miten se vaikuttaa päästöhin.

tosin kaasarin vaihtoki meni sit hieman vituiks ku ei ollukkaa tiivistettä imusarjan ja kaasarin välii ni nyt vuotaa sielt eli uusiks meni. kaasari irti taas... suht vittumainen homma rassaa ne 4 pulttia auki sielt alta :D

et vinkiks vaan muille älkää #!@#¤% ikinä oikaisko missään kohtaa hommassa vaik tekis kuin mieli.  :-[

cedricfan

toi tiippa oli ihan järjettömän hintainen osa, siinä tuli mukana jotain muutakin. Ihan sma kuin ruiskuversion immu, jonka mukana pakkomyydään lääpäkotelo. Kuuusetusta....
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

Night

kait siinä joku tiivistemassakin pitää?

Night

joo kaasarin vaihdolla leima tuli sitten. kaippa nois kaasareissa sit joku tulee et ei vaan pelaa.