Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

datsun 100a keskipakosäädin.

Aloittaja veskuvv, lokakuu 12, 2009, 09:21:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

veskuvv

kuuluuko datsunin virranjakajan keskipakosäätimes olla 1 vai 2 jousta? paikka on kahdelle mutta oli vain yksi. jos irronnut niin jousen jämiä ei ollut pohjalla. siitä ei tietoa onko joku korjaaja jo ennemmin avannut jakajan ja poistanu sitä. räjäytys kuva näyttää kaksi jousta. on vähä nykimis oireita, saattaa toki johtua muustakin, mutta tämmönen tuli vastaan. laitan silti normaalisti vaihdettavat sytkän osat uusiksi. jousi homma vaan ihmetyttää.

Datsuuna

Kyllä kuuluu olla vain yksi jousi, jos kyseessä on A10-moottori A12-moottorin jakajassa taas niitä on kaksi. A10:n jakaja on useimmiten tyyppiä Hitachi D413-67. Jousen kuuluu olla siinä keskipakopainossa, joka liikkuu pidemmässä hahlossa nokan juuressa.
Se nykiminen johtuu todennäköisesti huonokuntoisista katkojankärjistä. Vaihda konkka uuteen samalla.   :)
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

veskuvv

kiitos tiedosta. joo a10 moottori on kysees.

mikko1200

Pistä jäänestoa tankkiin. Saattaa ratkaista pulman. Toki kannattaa tehdä myös nuo edellä mainitut huoltotoimenpiteet.
1200-LB110, 120Y-LB210, 100A-LE10, 160J-JPL710, 180B SSS HT-KPL610, 1600-PL510

HV

Niin ja kääntää ilmanputsarinläppä winter asentoon...
MR B110-72,VPL510-70,N12-84(2x klb110 2d coupe 70,71, E10-72) ex-MR N12-82 aut. MR B310-81, MR E10 -77, 7x 100A E10 -75-76-77-78-79, stw -74, 120Y-77, 2x 120A-79, 140A-81 ja 150A-82 0400662655

BA

Ja jos vielä nykii, kannattaa tutkia kuinka kierossa on kaasarin kansi... :P