Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Nissan Sunny 1.6i vm.90 pätkii lämpimänä

Aloittaja JP81, elokuu 31, 2009, 21:39:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JP81

Haullakin koitin etsiä mutta koitetaanpas saada vielä joltain asiantuntevaa  neuvoa pieneen nissani ongelmaan. Ostin kakkos pirssiksi kyseisen kikottimen ja ongalma on että lähes aina kun auto lämpiää täyteen lämpöön niin auto alkaa pätkimään siihen malliin ettei meinaa purukalusto  pysyä suussa. Aivan keveällä pintakaasulla pääsee juuri eteenpäin ja tyhjäkäynnillä kaasua reilummin painettaessa auto käyttytyy aivankuin jotain rajoitinta vasten kierrokset hakkais...eli yrittää ottaa kiekkaa mutta mooaa ja silleen varmaan joku ymmärtää  :)

Lueskelin että vois olla ilmamäärä mittari, lämpötila anturi tai puola...mitähän asiantuntijat epäilee??

AnttiJL

#1
Alipaineletkut jotka kaasuttimelle, alip.-venttiileille jne. menevät, ovat
halkeilleet tai jopa jotkut ovat poikki... Pitäisi kyllä löytyä haulla lisätietoa. Tätä käsitellään monta kertaa vuodessa...

Vinkki vaihtoon: Älä irroita kaikkia letkuja kerralla, irroita yksi ja
mittaa hieman pidempi pätkä (helpommin yltää) ja työnnä takaisin
paikoilleen. Hyvillä alasin-mallisilla oksa-saksilla leikkaat letkua
helposti ja siististi.
Vinkki letkun ostoon: Sisähalkaisija oli muistaakseni 4mm. Älä osta
Bilteman alipaineletkua, vaan osta oikeasta varaosa-myymälästä
oikean kokoista (muistaakseni 4mm) tekstiili-vahvisteista bensa-letkua.
Bilteman letku on yhdessä vuodessa uudestaan halki, joten sitä ei
todellakaan kannata ostaa!

Tsun-Tee


pikkutyttö

 :)Ja jos edellisissä ei ole vikaa, kannattaa tutkia rikastimen mekanismi. Sullahan on jo tossa mallissa ilm. automaattiryyppy? Kuulostaa ihan samalta kun silloin kun BB:stä alkoi rikastin sekoilla ja meni vaihtoon lopulta. ::)
Nissan Bluebird -90 2.0 LX T12(Lintunen)

take

Ei taida olla 1-pisteruutassa ryyppyä? Alipaineletkujakaan ei kait ihan niin paljoa kuin kaasarivehkeissä mutta imuvuoto voi olla mahdollinen kyllä. Aika pahasti ilmamäärämittarille kyllä kuulostaa. Siitä voi kokeilla lankoja puhdistaa mutta saattaa olla kylmiä juotoksia sisällä. Lieneekö yhtään samanlainen tuo ilmamäärämittari kuin monipisteruiskuissa? Ainakin 100NX ilmamassamittarissa oli hyppylangat pistehitsattu ja irronneet.

JP81

No pitääpä alottaa noilla letkuilla, niitä tosiaan näytti olevan hirveä määrä. Automaatti rikastin tuossa kyllä on ja sitä jo vähän itsekkin epäilin kun mielestäni ei aina lähde pois päältä.Tulpan johot tuohon on vasta vaihdettu...jättäis nyt sen imm:n viimiseksi kun taitaa olla melkein auton hintanen osa. Kiitosta vain tähän asti.

JP81

#6
no niinpä se pelko sitte kävi toteen ja ilmamassa mittaria herjaa vikakoodi...auton myyjä teki tälläkertaa tämmöset prkl. taitaa maksaa tarvikkeessakin auton verran mokoma anturi? Onkos kukaan lähiaikoina semmosta ostanu. Kyllä nuihin vikakoodeihin ilmeisesti on uskominen. Luin ne pariinkertaan, nollasin tietysti välissä..ja aina herjaa "12- air flow meter circuit"

Saako noita mittareita muualtako merkkiliikkeestä?? Kävin tarvikeliikkeessä eikä löytyny varaosana!

JP81

Auttakaahan taas...eli purin ilmanputsarin koteloineen pois ja auton ollessa virta päälä pienestä solenoidista kuului sirinä ihan kuin ei olis jaksanut vetää kunnolla tjms... ilmeisesti joku tyhjäkäynti solenoidi vai mikä ihme...kumminkin se on kahdella ruuvilla kiinni, noh vedin sen pois ja ilmeisesti sieltä tippui jotain jota en ehtiny näkeen....olikohan joku jousi??? Kasasin sen takaisin ja käynnistin auton, alkoi kuulua mieletön kohina, ilma tais virrata oikein kunnolla eli jotain sieltä tippui en vaan löytänyt että mikä?? Onko siellä joku jousi ja olisko jollain tietoa millanen jousi...vai menikö seki osa vaihtoon.

M i g i

KUmpa tää o? N13 vai N14? jos N13 niin 30€ ois mittari ;)

JP81

LainaaKUmpa tää o? N13 vai N14? jos N13 niin 30€ ois mittari ;)

ilmeisesti n13 se laatikompi malli....oisko tuota tyhjäkäynti solenoidia vai mikä se on?

M i g i

Lainaa

ilmeisesti n13 se laatikompi malli....oisko tuota tyhjäkäynti solenoidia vai mikä se on?
On sekin.. itseasiassa on koko moottori ei kilise kolise nyi hypi pompi pätki... 150€/tarjous laatikon ja ECU:n kera

JP81

Lainaa
On sekin.. itseasiassa on koko moottori ei kilise kolise nyi hypi pompi pätki... 150€/tarjous laatikon ja ECU:n kera

Laitoin priva viestiä...

JP81

Lisää kysymyksiä liittyen sunnyn nykimiseen.

Nykiminen on edelleen satunnaista ja silloin kun nykii niin nykii aivan perke***sti. Vaikka ilmamassamittaria ecu herjaa niin en jaksa uskoa että vika kokonaisuudessaan olis siinä koska vaikuttaa siltä että sytytys puolella on jotain häikkää eli ikäänkuin pätkii sytytystä....kellään ehdotuksia tähän, puola, jakajan kansi, pyörijä, tulpan johdot ja tulpat on  vaihdettu...