Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

cedricin suuttimet

Aloittaja KeijoKv, elokuu 14, 2009, 15:11:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

KeijoKv

mistäs sais cedric vm.88 2.8d diesel ruiskusuuttimia tai niiden osia. yksi suuttimista vuotaa ja aiheuttaa ilmeisesti nykimistä toisinaan.
Datsun 220c -73 special edition. Nissan cedric 2.8d -88. Nissan Patrol 3.2TD -89


KeijoKv

eikö muka enempää tietotaitoa löydy ikivanhan teho dieselin suuttimista :D...en ala kiinasta tilaan osia, lähettävät kuitenki vain bambun oksia ;D
Datsun 220c -73 special edition. Nissan cedric 2.8d -88. Nissan Patrol 3.2TD -89

Timppa

eiköhän joku diesel-huolto osaa sanoa mistä suuttimia sais :-?
kannattaa tarkistuttaa ne suuttimet se ei oo hirveen kallista oisko jossain 50€ paikkeilla hinta.. en nyt muista tarkkaan palioko mulla makso kun käytin tarkistuksella cedricin suuttimet. tuon cedricin suuttimiin riitti pelkkä paineen säätö ::)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).datsun 720 king cap 4wd+2wdx2
datsun 220c -79&-77 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

KeijoKv

joo ajattelin samaa ja olen joissakin autoissa nähnyt saman näköisiä suuttimia...en vain tiedä dieselin korjaamisesta paljon kun ei näihin juuri tarvi kajota mutta nyt tuntuu että jos ei korjaa niin tulee suurempi vika. teho häviö on huomattava kun vertaan entiseen cedun joka oli kylläkin manuaali ja nyt automaatti mutta siitä huolimatta ei ole kaikki OK. hyvin käynistyy jne...kuitenki
Datsun 220c -73 special edition. Nissan cedric 2.8d -88. Nissan Patrol 3.2TD -89

Timppa

siis vuotaako suutin ulospäin?
samallahan ne tiivisteet uusitaan kun suuttimet tarkistetaan..

tehohäviö saattaa joskus johtua myös ketjun venymisestä jolloin ajoitukset karkaa myöhäselle nokka-akselilla.
käykö se pehmeästi? mulla ainakin ku vaihdoin uudet jakopään osat niin raksutus terävöityi kun ajoitukset on kohillaa.
kulkupuolesta en osaa sanoa oliko vaikutusta koska mulla on 1bar ylipaine imusarjassa kiihdyttäessä jo ennen jakopään remonttia ;)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).datsun 720 king cap 4wd+2wdx2
datsun 220c -79&-77 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

KeijoKv

6.sylinterin suuttimen juuresta vuotaa ja olen siihen jotain kupari tiivisteitä vaihtanu mutta ei auttanu. hyvin käy ja kukkuu muuten. pumpun hihna on vaihettu pari vuotta sitten. onhan tällä ajettu 240 000 että saattais auttaa jakopää remonttiki
Datsun 220c -73 special edition. Nissan cedric 2.8d -88. Nissan Patrol 3.2TD -89

BA

Jakopää alkaa kyllä venyä vasta joskus sitten kun on ajettu suurinpiirtein toinen mokoma lisää.


Ellei oo mittaria ruuvattu.  :-? Eihän noin vähän ajettua Cedua oo olemassakaan?  :o

KeijoKv

#8
no tästä autosta on aika paljon yritetty todistella mitä sillä on ajettu. mutta kyllä kaikki viittaa siihen että mittari lukema voi pitääkkin paikkansta koska nyt 200 000 jälkeen on tullut kulutus vikoja ja autosta on irronnu tehtaalla asennettuja muovikelmuja jotka kuuluis poistaa jo ennen auton käyttöön ottoa  ;D...olen näitä jonkin verran nähnyt ja on aika erityisen asiallisessa kunnossakin mutta ikinä ei voi tietää varmasti. onhan mun 220c:lä ajettu mittarin mukaan vain 38 000km :D numerot loppuu mittarista nimittäin kesken
Datsun 220c -73 special edition. Nissan cedric 2.8d -88. Nissan Patrol 3.2TD -89

Timppa

ei kyllä nuilla kilometreillä pitäs jakopäässä olla mitään ongelmaa..
mulla ongelmat oli vasta +600tkm jakopään kanssa ja sillonkaan vedot ei ollu hukassa vain rallatus kylmänä hirvitti.. en oo kuullu että muilla olisi ollut ollenkaan mitään ongelmaa jakopään osissa cedriceissä.. eli mulla oli sitte varmaan maanantain versio...

on kyllä erittäin vähä ajettu cedric jos pitää paikkansa :o
ei taida olla vanha taksi ::)

ei muutaku ne suuttimet tarkistukseen ja sitten jos ei auta kulkuun niin jatkaa ihmettelyä ::) suuttimethan tulee tarkistuttaa 100tkm välein ja heti jos moottorin tehot on laimentunut tai se ääntää isommin tahi savuaa näin lukee suurinpiirtein huoltokirjassa.. tuo jälkimmäinenhän on normaalia näissä ilman turboa ::)

ja mitä 220c kilometreihin tulee niin varmasti on pyöriny ja palio ympäri mittari ;D
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).datsun 720 king cap 4wd+2wdx2
datsun 220c -79&-77 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

[Max]

ja mitä noihin kilometreihin tulee, niin multa löytyy 229tkm ajettu cedric. Ostin ensimmäiseltä omistajalta. Helmat joutu vaihtaa mutta muuten aika upeassa kunnossa.

Timppa

Lainaaja mitä noihin kilometreihin tulee, niin multa löytyy 229tkm ajettu cedric. Ostin ensimmäiseltä omistajalta. Helmat joutu vaihtaa mutta muuten aika upeassa kunnossa.

mistä näitä vähän ajettuja cedriccejä oikeen tulee  :o

tuollahan ajaa ainakin 400tkm kevyesti vielä ja miksei enemmänkin.. autoa pitkäksi aikaa jos huoltaa ja pitää pellit kunnossa 8-)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).datsun 720 king cap 4wd+2wdx2
datsun 220c -79&-77 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

KeijoKv

mulla tässä ei ollut edes koukkua asennettu. tämä yksilö on ollu pääkaupunkiseudulla edustus autona. 194tkm oli ajettu kun sen ostin. kyllähän se laittaa miettiin paikkansa pitävyyttä nimittäin näilä kilometreilä tämän dieselin pitäminen ei ole kannattanut omistajilleen
Datsun 220c -73 special edition. Nissan cedric 2.8d -88. Nissan Patrol 3.2TD -89

cedricfan

1988 ei Ceduja ole enää edes tehty Eurooppaa varten, eli silloin ei ole pystynyt erikoistilaamaankaan bensakoneisena. Eli jos halusi ison japsin niin se oli automaattisesti diesel.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzuki VX800, MB-230CE, MB-SLK200, Volvo C40

[Max]

Onko kenelläkään tietoa miten tuo ld28 kone kestää? Ihan käytännön kokemusta. Kylillä puhuvat että on perusvarma, uskonkin että tuo 229tkm ajettu pata tulee palvelemaan vielä kymmeniä tuhansia kilometrejä. Mutta suurinpiirtein haarukkaa, missä kohtaa on tullut ongelmia?

Tare

LainaaOnko kenelläkään tietoa miten tuo ld28 kone kestää? Ihan käytännön kokemusta. Kylillä puhuvat että on perusvarma, uskonkin että tuo 229tkm ajettu pata tulee palvelemaan vielä kymmeniä tuhansia kilometrejä. Mutta suurinpiirtein haarukkaa, missä kohtaa on tullut ongelmia?

Jos huolehdit huolloista ja öljyn ja suodattimien vaihdoista aikanaan, niin saat varautua ongelmiin noin puolen miljoonan kilometrin jälkeen. ::)
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"